Woestein zijn hoef begin nov. en nu:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Woestein zijn hoef begin nov. en nu:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 01:57

Ik dacht laat ik eens foto's plaatsen over hoe Woes zijn hoef er nu uit ziet Haha!
Indien sommige nog niet weten wat Woestein gehad heeft zie http://www.freewebs.com/woestein2

Eerst even hoe hij er in het begin uitzag:

Begin november:
Afbeelding

Afbeelding
nu:
Afbeelding

Begin november:
Afbeelding
Nu:
Afbeelding

Begin novermber:
Afbeelding
Nu:
Afbeelding

29 november:
Afbeelding
Nu:
Afbeelding

Afbeelding

Er zit nog een klein beetje schimmel maar dat groeit er vanzelf uit, zeker als je kijkt naar de eerste foto en nu dan zie je hoeveel schimmel er al weg is.

Al met al je ziet wat er kan veranderen in een kleine 3,5 maand tijd..
Dan vindt ik het super gaan!

Ben met dit resultaat tot nu toe zeer blij.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: Woestein zijn hoef begin nov. en nu:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 09:57

Het ziet er veel beter uit, maar ... wanneer je naar de 7e foto van bovenaf kijkt, lijken de hoefnagels rond een gescheurd gedeelte te zitten.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Woestein zijn hoef begin nov. en nu:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:04

Wow! Ik ben dol op foto's van hoeven, heel interessant dit. Minder voor jou en je paardje natuurlijk.

Daar was een flinke hap uit zeg, kwam het hoefbeen niet aan de oppervlakte?

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Woestein zijn hoef begin nov. en nu:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 13:39

Wat fijn dat het goed gaat zeg. Je kan duidelijk zien dat zijn hoef mooi verder groeit. Wat is de prognose? Wanneer zal je er niets meer van zien?

SpikyBlue

Berichten: 1411
Geregistreerd: 29-06-06

Re: Woestein zijn hoef begin nov. en nu:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:11

Keurig meis! Cool Woestein is netjes vooruitgegaan.

@Ara: het hoefbeen komt niet aan de oppervlakte, die zit veel dieper en omgeven door kapsel. Meestal is het hoefbeen op plaatjes veel te groot getekend.

@Opala: sommige hoefsmeden maken geen holletje onder de hoefnagels voor het omhalen, maar gaan er even met de vijl onderlangs zodat je een richeltje krijgt waar de 'nieten' in omgehaald kunnen worden. Niet zo'n mooi gezicht maar iedereen doet het anders. Het lijkt op de foto dus een scheurtje maar het is niet zo, ik had het al op eerdere foto's gezien aan die kant.

Maandje of 3,4? En dan duimen dat het nooooit meer terugkomt!! Doei, doei

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Re: Woestein zijn hoef begin nov. en nu:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:20

Goh dat is een heel groot verschil. Fijn dat het toch al zo 'snel' opknapt.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: Woestein zijn hoef begin nov. en nu:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:39

SpikyBlue schreef:
@Opala: sommige hoefsmeden maken geen holletje onder de hoefnagels voor het omhalen, maar gaan er even met de vijl onderlangs zodat je een richeltje krijgt waar de 'nieten' in omgehaald kunnen worden. Niet zo'n mooi gezicht maar iedereen doet het anders. Het lijkt op de foto dus een scheurtje maar het is niet zo, ik had het al op eerdere foto's gezien aan die kant.


Dan zal de foto wel bewerkt zijn dat de vijlstreek een scheur lijkt Verward

Jokano
Berichten: 348
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: omgeving Leiden

Re: Woestein zijn hoef begin nov. en nu:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:58

Zo dat ziet er stukke beter uit zeg. Hoopvol voor een paardje bij ons op stal. Door een ongeval in de trailer was er ook een enorm stuk uit haar hoef, het kan dus vlot gaan met terug groeien!

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Re: Woestein zijn hoef begin nov. en nu:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 15:44

@opala: Het is inderdaad net zoals SpikyBlue zegt gedaan door een vijl, foto's zijn alleen maar uitgeknipt en kleiner gemaakt.. dus verder niet bewerkt.

2Arabesk: vindt het zelf ook zeer intressant, ondanks dat het mijn eigen paardje is, dus vandaar dat ik ook een site bijhoudt met foto's en info, kan altijd wel intressant zijn. Het hoefbeen kwam niet aan de oppervlakte maar voor het geval dat het hoefbeen zou kunnen kantelen is het lipje verder naar achter gezet en is er een Belgisch balkje geplaatst. Ook mocht ik dus heel weinig met hem doen om te veel werking in zijn hoef tegen te gaan.
Nadeel van dat zijn hoef dus als het ware op slot staat is dat zijn verzenen in de 3,5 maand tijd duidelijk nouwer zijn geworden.

@Kris25: Met wat mazzel is er of 3 a 4 maanden niets meer van te zien!

@SpikyBlue: Dankje je Haha!, hoop dat ik dit nooit meer zal mee maken.. Zoals het er nu uit ziet kan ik over een maand of 4 zeggen "Gelukkig? hebben we de foto's nog Knipoog "
Verder is de reden dat er met een vijl een randje onder de nagels is gemaakt is omdat een holletje maken te pijnlijk was voor Woestein, hij heeft namelijk gevoelige rottige hoefjes... Maar dat maakt hem niet minder Haha!

Verder ben ik blij zoals het nu gaat en hoop ik dus nooit meer zoiets mee te maken!

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Woestein zijn hoef begin nov. en nu:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:20

Wat een verschil zeg! het gaat duidelijk de goede kant op!