alleen kreupel in stap rechtsvoor

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wolf359
Berichten: 113
Geregistreerd: 08-11-05

alleen kreupel in stap rechtsvoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 01:16

Mij paard is sinds een paar dagen kreupel rechtsvoor maar alleen in stap, het een 9 jarige merrie gewoon in training, liep vlak voor dat ze kreupel werd echt super, heb er wel een buitenrit meegemaakt waar mevrouw zonodig in draf wou door een wat drassig stuk land, toen een dag stil gestaan, en toen een vrij intensieve les, de dag er naar kreupel, maar dan alleen in stap, niet in draf, wou voor de rest ook alles doen wijken en al, ze was wel erg rustig voor haar doen,heb haar nog geprobeerd de dag er na nog steeds alleen in stap kreupel 2 dagen erna los gehad wederom in stap kreupel maar niet in draf. vraag me af wat dit kan wezen, ze is voor de rest goed, geen drukkingen, of pijnlijke plekken en ook geen dikken en of warme benen.zadel ligt goed, heeft wel een bultje bij de singel is door da al naar gekeken en dat doet haar geen pijn of zo. Wie kan mij zeggen wat dit kan wezen, heb het nog nooit meegemaakt dat een paard alleen in stap kreupel is. ze doet zowel onder het zadel als aan de hand, de stalhouder en mijn instructrice snappen er ook niks van, want het paard wil wel werken.

Siempje

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-04-06
Woonplaats: Dussen.

Re: alleen kreupel in stap rechtsvoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:53

Ik heb je verhaal door gelezen. En ik vind het een heel moeilijk geval, vooral om er zo wat over te zeggen. Aan de hand van een beschrijving, ik kan je alleen vertellen dat ik het één keer eerder heb mee gemaakt. Dit ging om een pony die alleen in stap een onregelmatigheid liet zien. De da - smid en weet ik niet wie allemaal er bij geweest. Niemand had een idee, en konden de pony niet helpen. Ik ben er toen bij geweest en kon er ook geen verklaring voor geven, maar volede wel tijdens een spiercontrole dat de pony erg stijf was en veel last van spierpijn had, ook was hij (net als die van jou) zwaar getraind voordat het er uit kwam. Ik heb toen gezegt dat ik hem wel wilde masseren maar natuurlijk geen garantie kon geven. Ik heb de pony toen 3 weken lang intensief behandeld en nu loopt hij weer zuiver in alle 3 de gangen. En veel losser door zijn lijf. Dit wilde ik graag aan je kwijt. Veel succes en ik hoop dat je pony weer opknapt.

Veraa_Shila
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-02-07
Woonplaats: Blijham

Re: alleen kreupel in stap rechtsvoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:30

Hallo!
Ik kan je denk ik alleen maar 1 tip geven.
Het kan stapkreupel zijn het heeft ook een andere naam maar daar kom ik zo niet op {sorry daarvoor}
maar als je hem goed van achter weg rijd is het mischien beter.
of dat je voor naar beneden werkt en stevig door rijdt.
ik weet niet zeker of het helpt maar je kan het altijd proberen!
ik hoor graag hoe het is gegaan, en of het heeft geholpen of WAT heeft geholpen {als het beter is!}
LieVs vera

wolf359
Berichten: 113
Geregistreerd: 08-11-05

Re: alleen kreupel in stap rechtsvoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 22:04

Veraa_Shila
Denk dat je teugelkreupelheid bedoeld, dat is gelukkig niet het probleem, na overleg met de DA denken we dat het het komt door overbelasting en een enting in een overbelaste spier, en dat ze daar zo op reageerd, ze loopt gelukkig nu wel weer goed, maar het is een zwak punt van dit paard, heb het vermoeden dat ze te jong overvraagd is.

Veraa_Shila
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-02-07
Woonplaats: Blijham

Re: alleen kreupel in stap rechtsvoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:30

sOrry ik bedoel niet teugelkreupel.
maar het lijkt er verdacht veel op!
maar mooi dat het op dit moment erg goed gaat!
succes er verder mee.
Pling

wolf359
Berichten: 113
Geregistreerd: 08-11-05

Re: alleen kreupel in stap rechtsvoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 20:17

dank je, maar ik zou er graag achter willen komen wat dit geweest kan zijn, en ook hoe ik dit kan voorkomen de volgende keer.

Veraa_Shila, ik zou toch graag willen weten welke kreupelheid jij bedoeld, hoop dat het je nog een keer te binnen schiet hoe het heet.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: alleen kreupel in stap rechtsvoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:25

Ik heb hier een week of 3 geleden ook een topic over gehad.
Mijn paard was ook na een stevige les een een buitenritje ineens kreupel. Alleen in stap. In alle andere gangen was er niets te merken.

Ik heb hem een weekje vakantie gegeven (1 dag op stal gehouden, 2 dagen alleen in de rijbak en daarna weer in de wei bij zijn vrienden) Ik ben daarna weer gaan rijden en er is niets meer te merken.

Wat het nu geweest is? Ik hou het op een spier die zich misdroeg. Ik heb zelf ook wel eens een 'pijntje' waar ik geen herkomst bij kan vinden.

wolf359
Berichten: 113
Geregistreerd: 08-11-05

Re: alleen kreupel in stap rechtsvoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 23:49

Gister weer kreupel alleen in stap en echt erg, vandaag bij DA geweest niks aan de hand, die zij wel dat het op hoefbevangen lijkt, maar met het dieet wat zij krijgt kan ze dat volgens hem niet hebben, ze heeft nu medicijnen om de spieren soepeler te krijgen hij denkt dat het een spier is die wat vast zit, nu moet ik eerst gewoon doorrijden ook als ze niet goed loopt, dat zal wel vreemd voelen, maar ja, ga er van uit dat een paarden DA er verstand van heeft.