Schiefels

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24175
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Schiefels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 18:29

Hoe ernstig zijn schiefels? En hoe ontstaan ze nou precies?
Mijn verzorgpaard had er al tijden eentje, waar ze nooit last van heeft verder. Echter heeft ze er sinds een paar weken weer eentje bij, op hetzelfde been, niet zo ver onder de andere. Naar mijn weten zitten ze niet bij de pezen, ze heeft er ook nooit last van gehad en hebben nooit warm of iets dergelijks aangevoelt. Toch vraag ik me af hoeveel dit kwaad zou kunnen en of het ook een reden zou zijn voor afkeuring van een paard.

Ze zitten aan een rechtervoorbeen, aan de binnenkant van het pijpbeen.

jan__timmer
Berichten: 231
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Hierden

Re: Schiefels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:01

komt waarschijnlijk door het strijken

een schiefel onstaat meestal door iets van buiten af

een schiefel geeft geen problemen en het paard heeft er ook geen last van behalve wanneer er een pees overheen loopt want dan word deze geirriteerd

_sjors_
Berichten: 1517
Geregistreerd: 11-03-06

Re: Schiefels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:16

Mijn paard had ze ook toen ik hem kocht, aan allebei zijn voorbenen. Na een paar jaar trok het bij hem helemaal weg en hij heeft er verder nooit last van gehad.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Schiefels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:22

een schiefel kan in het beginstadium voor kreupelhied zorgen, als hij eenmaal hard is gaat hij niet meer weg
zit hij op een plek waar geen pezen lopen dan kan het geen kwaad en is het een schoonheidsfoutje
zolang hij hnog warm is, kan elke dag meerdere malen masseren met bijvoorbeeld coles liniment, ervoor zorgen dat ie klein blijft of zelfs weggaat,
paarden die er gevoelig voor zijn zul je altijd met peesbeschermers moeten rijden.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Schiefels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:27

Mijn paard heeft ze ook.
Toen ze nog jong was, was ze een slungel.
Heeft dus haar benen aangetikt. Ze is nu 10 en heeft er nog nooit last van gehad.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Schiefels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:36

Mijn merrie heeft ook een schiefel aan haar voorbeen, nooit last van gehad met rijden. Ze is nu 23!

Tancreda4

Berichten: 24175
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Schiefels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 22:52

Wietje is ook nog een jonkie. Met rijden heeft ze beschermers om, als ze in de bak staat niet. Iig niet als ze met haar vriendinnetje overdag in de bak staat te nietsen, wel als ik haar losgooi en dergelijke...

Bedankt voor de antwoordeN!!!