vrolijke paarden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
S_zanne

Berichten: 3201
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: Kampen

vrolijke paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 16:13

na aanleiding van dit topic. viewtopic.php?sid=&f=111&t=703031&view=unread#unread

Je leest heel vaak over paarden die problemen hebben in de botten of iets anders.
Er is altijd wat aan te doen. (meestal)
Gooi er een ander beslag onder, of stop ze vol met medicijnen, en ze doen het weer.

Maar het is toch zo dat onze paarden zo zijn, dat ze niet laten zien of ze pijn hebben.
Omdat ze anders in het wild zouden worden opgegeten.
Het lijkt dus als of het gewoon vrolijke paarden zijn, en er niks aan de hand is.
Terwijl ze in theorie pijn zouden hebben.

Het is misschien wat vergezocht, maar wat vinden jullie er van?


Om rare dingen te voorkomen.
Ik heb niks tegen mensen die hun paarden en zo lang (en pijnloos) mogelijk leven geven, door ze op speciaal beslag of iets te zetten.
Ik zou het waarschijnlijk zelf ook doen.

edit: als het verkeerd staat verplaats het maar.

BlacKjee

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-04-05

Re: vrolijke paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:06

weet ik niet, als mijn paard echt pijn zou hebben laat hij dat wel zien hoor, Toen hij een gekneusde achterbeen had, liep hij echt flink kreupel heb hem wel voordat hij 2 maanden het land opging wel medicijnen gegeven..
Mijn paard heeft ook artrose, en soms merk ik dat hij pijn heeft, loopt hij anders en ''sleept'' als het ware zn beentjes een beetje mee, dan geef ik hem rustdag lekker in de paddock zodat hij kan bepalen of hij wil lopen of niet..
ik heb ook een paard gehad die heeel hard voor zichzelf was, hij had een ernstige pleesblesure maar liep geen pas kreupel terwijl het echt ernstig was, hij is ook ingeslapen daardoor!
maar ik denk zelf dus dat het verschilt.. als paarden echt pijn hebben merk je dat wel in hoe ze doen

S_zanne

Berichten: 3201
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: Kampen

Re: vrolijke paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 18:24

Ik denk ook dat het verschilt per paard.
Maar er is tegenwoordig zoveel wat je je paard kan geven, dat mensen maar bezig blijven.

BlacKjee

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-04-05

Re: vrolijke paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:54

daarom, maar ik vind wel dat paarden ''paarden'' mogen zijn.. ik ken zat mensen die hun paarden niet los durven te zetten omdat ze hiervoor een peesblessure hebben gehad. Mijne heeft ook een kneuzing gehad en heb hem juist op het land gedaan. (toen had ik het weer nog mee, nu staat hij 2 weken boxrust) maar ik dauw hem niet helemaal vol met ''troep''!!

Elisa2

Berichten: 37748
Geregistreerd: 31-08-04

Re: vrolijke paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:32

Je ziet het snel genoeg aan je paard of hij echt pijn heeft.Sommige paarden hebben wel lichte pijn,maar dat is net als bij sommige mensen die reuma hebben bijvoorbeeld.