Flinke hoefscheuren door ongeluk trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennasilver
Berichten: 1544
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Aruba

Flinke hoefscheuren door ongeluk trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 00:19

Ik ben al een half jaar op zoek naar een eigen paardje. Helaas is het aanbod van een goed paard in wat ik zoek erg zeldzaam.
Nu heb ik een merrie gevonden van 11 jaar precies was ik zoek een beetje aan de magere kant , maar een paar weken geleden is zij tijdens het trailerladen geschrokken en toen heeft ze twee diepe grote hoefscheuren( gat/ deuk) opgelopen. Weet iemand of dat te genezen is? Als er kans is dat het geneest wil ik er toch nog over nadenken. Aan de halster loopt zij niet mank.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Flinke hoefscheuren door ongeluk trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:23

mmm, ik zou contact opnmen met de da als het mogelijk is en het probleem voorleggen, en naar laten kijken ...eventueel hoefsmid naar laten kijken

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Flinke hoefscheuren door ongeluk trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 09:44

Laat de merrie klinische keuren. Laat de DA daarbij extra aandacht aan de hoeven besteden.

Hoefscheuren en gaten groeien er over het algemeen uit, maar de vraag is of als iets zo hard gegaan is, er niet meer aan de hand is....

Duss
Berichten: 25
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Flinke hoefscheuren door ongeluk trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:28

Wil je dit paard kopen?
Dan zou ik het niet doen

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Re: Flinke hoefscheuren door ongeluk trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:32

Eerst klinisch en ik zal haar ook zeker rontgologisch laten keuren.
Als dat allemaal goed zit, even met een hoefsmid overleggen en misschien een contract dat, als je het paard weer kan rijden en het dier bijkt onberijdbaar te zijn, je haar weer terug kan brengen.

Jennasilver
Berichten: 1544
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Aruba

Re: Flinke hoefscheuren door ongeluk trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 12:52

Melissa bij ons werkt dat niet zo doordat er maar weining paarden op Aruba zijn is gekocht gekocht. De dierenarts laten komen is wel een goed idee , maar foto's laten maken doen ze hier ook niet.
Ik was laatst een ander paard gaan kijken en de eigenaar vond het vervelend dat ik al voor de tweede keer kwam en wilde het paard niet eens uit de stal halen zodat ik weer een proefritje kan maken. Laat staan dat ik wat tijd hem kreeg om te borstelen.
Er zijn maar ongeveer 400 paarden op het eiland, meestal verkoopt iemand zijn paard als er iets aan mankeert.

TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Re: Flinke hoefscheuren door ongeluk trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:55

Das is lastig maar je heb naast hoefprobleem ook nog de trailer. Of heb je die niet nodig?
Misschien kan je er eens een hoefsmid na laten kijken.

Jennasilver
Berichten: 1544
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Aruba

Re: Flinke hoefscheuren door ongeluk trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 22:42

Het eiland is niet zo groot dus kan de hoefsmit wel langs laten komen, maar de hoefsmit is bevriend met de eigenaars.
Ik vraag me af of deze merrie de trailer nog in durft.

Lynn_Nikita

Berichten: 25513
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Flinke hoefscheuren door ongeluk trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:47

ligt eraan hoe groot die scheuren zijn, en is er maar 1 smid?? Waarom kan je geen paard importeren, als paarden alleen te koop komen te staan als hun iets mankeerd?

ikke

Berichten: 37626
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Flinke hoefscheuren door ongeluk trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:10

Jennasilver schreef:
Ik was laatst een ander paard gaan kijken en de eigenaar vond het vervelend dat ik al voor de tweede keer kwam en wilde het paard niet eens uit de stal halen zodat ik weer een proefritje kan maken. Laat staan dat ik wat tijd hem kreeg om te borstelen.
Er zijn maar ongeveer 400 paarden op het eiland, meestal verkoopt iemand zijn paard als er iets aan mankeert.

Lijkt vrij duidelijk. Een paard mankeert dus iets, tenzij anders bewezen.
Dat betekend dat je dus heel erg goed moet zoeken en bij voorkeur alleen een paard kopen wat je al enige tijd kent. Dat betekend wel dat je dus "enige tijd" moet nemen voordat je een paard hebt gevonden. Succes met zoeken.

Importeren is een mogelijkheid, maar verdiep je dan erg goed in alle voetangels en klemmen, voordat je een paard importeerd. je zult de eerste niet zijn die een paard koopt met nog meer ellende dan wat je op het eiland kunt kopen. Zoek maar eens hier, er staan wel enkele topics over oplichting in het buitenland met exporthandel.

Jennasilver
Berichten: 1544
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Aruba

Re: Flinke hoefscheuren door ongeluk trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 00:22

Ikke je hebt gelijk over het importeren. Het is niet zo makkelijk ,paard moet gekeurd worden in quarataine blijven in twee landen voordat het hier komt. De scheur is vrij groot heb vandaag de dierenarts gebeld en die zei het wel goedkomt maar het kan wel een jaar tot 10 maanden duren. En daarbij is ze onvruchtbaar en toch al 14 jaar. Maar ze kwijnt weg waar ze nu is en de vorige eigenaar wil samen met mij de kosten delen om haar op te knappen en haar in een betere omgeving te zetten.
Ze is ook mager. Maar ze heeft iets en ik denk dat het finacieel haarbaar is voor mij haar te houden, ook al geneest het niet meer.
Ik kan niet alle paarden redden, maar denk erover na het toch een kans te geven. Ik ben daarbij realistisch en verwacht geen wonderen.

ikke

Berichten: 37626
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Flinke hoefscheuren door ongeluk trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:01

Jennasilver schreef:
Ikke je hebt gelijk over het importeren. Het is niet zo makkelijk ,paard moet gekeurd worden in quarataine blijven in twee landen voordat het hier komt. De scheur is vrij groot heb vandaag de dierenarts gebeld en die zei het wel goedkomt maar het kan wel een jaar tot 10 maanden duren. En daarbij is ze onvruchtbaar en toch al 14 jaar. Maar ze kwijnt weg waar ze nu is en de vorige eigenaar wil samen met mij de kosten delen om haar op te knappen en haar in een betere omgeving te zetten.
Ze is ook mager. Maar ze heeft iets en ik denk dat het finacieel haarbaar is voor mij haar te houden, ook al geneest het niet meer.
Ik kan niet alle paarden redden, maar denk erover na het toch een kans te geven. Ik ben daarbij realistisch en verwacht geen wonderen.

Het is niet zo'n punt om een "wrak" te kopen, zolang je je dat maar realiseerd en weet wat de gevolgen daarvan kunnen zijn. Als je goede afspraken kunt maken, het paard verder geen wereldschokkende afwijkingen heeft en de prijs in verhouding, dan kun je het doen. Ten slotte is voor jouw het begrip "een land vol" erg relatief... Knipoog

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Flinke hoefscheuren door ongeluk trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:47

Als je denkt dat het een goede investering is (niet kwa geld, maar voor wat je emotioneel uit haalt) dan moet je het doen... als er idd maar zo weinig paarden zijn, dan wordt het moeilijk..

Jennasilver
Berichten: 1544
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Aruba

Re: Flinke hoefscheuren door ongeluk trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 13:46

Vandaag heb ik een afspraak met de eigenaar. Ik ben een beetje zenuwachtig. Ze hebben nog een andere merrie staan die ik vaker bereden heb en zover ik weet geen mankementen heeft. Mijn dochter zou er zelfs de wedstrijd mee in kunnen gaan. Deze mensen willen "echte" dure westrijdpaarden. Ik wil gewoon een paardje om buitenritten te maken en eentje die een wedstrijdje kan lopen met mijn dochter. En voor de rpijs die ze vragen neem ik ze allebei mee. Als alles lukt zal ik foto's maken ook meteen van de hoef.
Hebben jullie ervaring met Biothine deze werd me aangeraden door de dierenarts.

Amondi
Berichten: 833
Geregistreerd: 01-07-05

Re: Flinke hoefscheuren door ongeluk trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:04

ik ben zeer benieuwd.....Biothine is goed voor de groei van de hoeven, heb het zelf nooit gebruikt maar het schijnt wel te helpen, ook wordt de kwaliteit van de hoef er beter van volgens mij

Jennasilver
Berichten: 1544
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Aruba

Re: Flinke hoefscheuren door ongeluk trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 01:45

Ik ben zwaar teleurgesteld thuis gekomen. De merrie die ik wilde kopen met de hoefscheur is ook flink hoefbevangen ze kon niet op haar benen staan en toen vonden ze dat ze er maar meer voor moesten vragen. Als ik niet naar was gaan kijken wisten ze het niet eens, want ze gooien alleen wat eten in de bak en voor de rest kijken ze niet veel naar haar om. En de andere merrie bleek toch een paar gevaarlijke en slechte eigenschappen te hebben die niet goed uitkomen op het maken van buitenritten.
De hoefsmid zou langsgaan om kijken wat de vooruitzichten zijn.
Maar pijn doet het wel ik zoek al 6 maanden naar een paard de enige paarden die ik gezien heb zijn ziek en nu vind ik een droompaard met een superkarakter en dan wil ik toch het risico nemen en dan wordt ze alleen nog zieker en gooien ze prijs omhoog. Ik verlies een beetje de moed.

Amondi
Berichten: 833
Geregistreerd: 01-07-05

Re: Flinke hoefscheuren door ongeluk trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:03

jeetje dat is iid erg vervelend...misschien dat je dan wel beter een paard kunt importeren, is wel wat duurder maar dan hoef je geen ziek paard te hebben enzo:S Ik hoop echt dat je snel wat leuks weet te vinden.....heel veel succes iig met het zoeken Lachen