rugpijn??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alison36
Berichten: 4
Geregistreerd: 13-01-07

rugpijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 22:00

Hoi,ik ben Alison.
Ik heb sinds kerst een friese ruin van bijna 5 jaar.
Mijn paard is op de manege waar hij stond niet even goed behandeld waardoor we genoodzaakt zijn om hem helemaal opnieuw te trainen.
Het volgende probleem doet zich nu voor.
Als je wilt opstijgen slaat ie een soort van op hol?
Kan dit komen door een soort pijn die hij krijgt als je op zijn rug gaat of is dit een angst waar hij last van heeft??
Ik wil hem evt laten behandelen door een osteopaat maar ik ken hier niemand in de buurt en ik weet ook niet of dit zin heeft.
Het is mijn eerste paard en weet dus niet zo heel veel ervan ik hoop dan ook dat ik hier wat tips kan krijgen

Alvast bedankt voor jullie moeite
groetjes Alison

broadway
Berichten: 945
Geregistreerd: 03-01-06

Re: rugpijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:27

friese paard.....bijna 5.....slechte ervaringen in de manege als manegepaard? of wel privé gereden.....duidelijk vluchtgedrag, kan door pijn maar ook omdat hij het niet snapt of slechte ervaringen met het rijden.... is zo moeilijk om te zeggen wat er aan de hand is....
Paard is nog niet volwassen, met goede begeleiding , iemand die jouw tekst en uitleg kan geven van het paard zijn probleem en hoe je er mee om moet gaan !!!
Eerst altijd het paard goed na laten kijken.....gebit ,zadel/rug, eventuele zichtbare/voelbare blessures(ook oude), afwijkingen in bespiering /bouw van het paard, hoeven, manier van lopen enz.
als dit allemaal goed is dan beginnen als ware het een paard die nog helemaal groen is.....
Welke provincie woon je???

heleenxx

Berichten: 3796
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: rugpijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:38

Lijkt me heel verstandig om het paard door een osteopaat na te laten kijken. Als ik het zo lees, zou er best een probleempje in de rug kunnen zitten, wat misschien heel makkelijk verholpen kan worden.
Op www.icreo.com kan je een lijst vinden met gediplomeerde osteopaten. Ik weet niet welke provincie je woont, zelf behandel ik alleen in Noord-Holland en Friesland, maar misschien kan ik je een goede collega adviseren.

Alison36
Berichten: 4
Geregistreerd: 13-01-07

Re: rugpijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 23:38

Hoi,bedankt voor je reactie ik woon in Leerdam provincie zuid holland

Alison36
Berichten: 4
Geregistreerd: 13-01-07

Re: rugpijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 23:42

Hij is van een recreatie ruiter geweest en is inderdaad met veel geweld eerder al ingereden. Kan dus eigenlijk een combinatie van die 2 zijn??


alison

heleenxx

Berichten: 3796
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: rugpijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:47

Dan zou je Nethanja kunnen vragen, die zit het dichtst in je buurt geloof ik.
www.osteonet.nl

Alison36
Berichten: 4
Geregistreerd: 13-01-07

Re: rugpijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 23:50

Super bedankt, ik ga er maandag gelijk even achteraan. Wie weet wat het ons op gaat leveren.

Alison

heleenxx

Berichten: 3796
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: rugpijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:59

Ok, succes!

Anoniem

Re: rugpijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:56

MD --> BEH.