Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
felicity schreef:Ik heb hem sinds hij 6 maanden is. En dit gedrag had hij toen al.
Ik vind het dus ook erg vreemd en weet niet wat de oorzaak is. Maar knap lastig is het wel.
Ik zit er zelfs over te denken om een cursus natuurlijk bekappen te doen. Zodat ik het zelf bij kan houden.
De laatste keer ben ik zo geschrokken van zijn acties. Dat ik het bijna niet meer aan durf een hoefsmid te laten kopen.
Hij heeft toen de hoefsmid flink in elkaar staan trappen en het scheelde niet zoveel of de hoefsmid had geen kinderbijslag meer.
Dan zegt mijn vriend wel dan had die persoon dat beroep niet moeten kiezen. Dat is het risico van het vak (ergens heeft hij gelijk). Maar vind dat ik dat gewoon niet kan maken tegenover mijn paardje en de hoefsmid niet.
felicity schreef:Mijn vriend kan wel zijn voetjes uitkrabben. Gaat nu redelijk. Maar als hij een dingentje anders doet als ik en ik ben niet in de buurt. Begint hij ook zo te paniekeren. Bij vrouwen gaat het wel iets beter.
Ik heb ook liever dat hij gewoon door de hoefsmid gedaan word. Maar vind het best link worden en om nou elkaar de dierenarts eerst te laten komen voor dat hij bekapt kan worden. Is ook zo wat. Vandaar dat ik dacht dat ik het misschien zelf bij kan houden en ter controle elk halfjaar de hoefsmid laat komen.
monique05 schreef:Felicity, mijn paard (die ken je als het goed is) Nevada is ook een poos onmogelijk geweest bij de hoefsmid.. viavia ben ik er achter gekomen dat ze een keer in paniek is geraakt bij mijn oude smid (ik heb hierop bokt ook ooit om advies gevraagd). Toen ik net verhuist was en ze bekapt moest worden hebben we eerst een keer zonder 'n verdovend middel gedaan wat niet ging. Heb daarna 3 keer haar laten verdoven door de dierenarts om het vertrouwen weer terug te krijgen.. helaas wilde die hoefsmid haar niet ongesedeerd bekappen. Ik ben van stal veranderd en inmiddels een hoefsmid gevonden die haar zonder sedatie kan bekappen, a; gaat het zeker nog niet van harte. Ondertussen ben ik aan het zoeken waardoor ze zich liet vallen. Nu blijkt dat ze een blokkade in haar lendenen had/heeft zitten ze is inmiddels behandeld door de osteophaat welke aangaf dat het misschien nog niet opgelost is naar 1 behandeling (ze had nog veel meer blokkades) over een kleine 2mnd moet ik hem weer bellen voor een afspraak.
Ik zou dus zeggen luister naar je paard hij doet dit niet voor niets... en als je niet kan wachten kan je voor deze keer het beste de dierenarts vooraf laten komen.

felicity schreef:Er komt absoluut geen praam op.
Daar heb ik nu nog een hoefdruk van in me buik staan. Meneeer gaat daar dwars door heen. En staat dus ook gewoon in het rond te meppen. Tja hij steigerde draaide maaide en daar stond ik.
Oefenenheb ik gedaan. Been tussen mij benen pakken en met een stuk hout er langs. Op een bokje zetten enz enz. Geen enkel probleem bij mij althans.
felicity schreef:En ik helemaal gelukkig. Dat ik iemand gevonden heb die het veilig kan doen. En dat mijn paardje zich zo netjes gedragen heeft.
Over 8 weken probeer ik het met wat minder sedatie.