Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jan__timmer schreef:het op slot schieten van de knie is geen reden om niet erop te gaan want tijdens het rijden kan een knie niet op slot springen
annebe schreef:No-no is 4,5 jaar oud, du een mooie leeftijd om ingereden te worden.
We hebben eerst een poosje losgewerkt en veel gewandeld (heuvels.)
Toe ik hem kreeg schoot zijn knie erg vaak op slot.
Hierna ben ik gaan "trainen" om zijn achterhand wat sterker te krijgen en hij word natuurlijk bekapt (dit scheelde al een heleboel met de ouderwetse bekapper.)
Toe ik heb kocht stond hij op bokke pootjes en erg koehakkig.
Nu staat hij redelijk normaal, elke week vijl ik een centimeter bij om het op de juiste hoefbeenstand te krijgen.
(maar het op slot schieten is nu nog maar af en toe in plaats van elke dag.)
De dierenarts zegt het zelfde van wat ik al wist: "Achterhand trainen en binnendoor zetten)
Citaat:Ik denk dat je ook ff een fysio ernaar moet laten kijken,want het kon wel eens zijn dat ie wat problemen in zijn onderrug heeft,zich vastzet in zijn rug en daarom niet sterk genoeg word in zijn achterhand
Citaat:cole's liniment
annebe schreef:Waar staat dat dit paardje niet sterk genoeg word in de achterhand?
.....
Verder wil ik geen spierversterkende middelen gebruiken, omdat je naar mijn mening dan wel erg bezig met met het manipuleren van het lichaam.
annebe schreef:Ze worden zo natuurlijk mogelijk gehouden, dus voor mijn zijn ijzers e.d ook uit den boze.
annebe schreef:Vaak kunnen dingen ook op een andere manier opgelost worden ipv zoals onze westerse wereld alles wil (SNEL SNEL SNEL!!!)
CherokeeChum schreef:Met een spierversterkend middel bedoel ik geen anabolen maar een supplement wat de spieropbouw helpt,door bouwstoffen te leveren.
annebe schreef:Ijzers komen er gewoon niet onder punt uit!