Zit toch een beetje met een probleem...
Jacky heeft slechte hoeven, dit was zeker mij bekend voordat ik haar kocht !! Dit heeft ze haar hele leven al gehad... ken haar ook niet anders dan zo... ( al 3 jaar ken ik haar )
Voor heeft ze enome platvoeten... dit kom waarschijnlijk doordat ze als veulen slecht is bij gehouden. Hier kan ik dus geen verwijten maken aan de gene van wie ik haar heb gekocht, ze heeft het paard gekocht met 'zulke' hoeven !! Ze heeft in de 12 jaar dat ze Jacky had van alles geprobeert, en niets hielp...
Nu, is ze binnen een korte maand 2 keer haar achter ijzer verloren... maar nu is haar hoefwand zo ver afgebrokkeld, dat een nieuw ijzer er onder slaan eigelijk niet meer mogelijk is... Omdat ze eigelijk geen hoef meer over houd, en als je hoger gaat nagelelen, dan kom je te hoog te zitten,en zal alles uitscheuren... Dit betekend dat ik zal moeten wachten totdat het weer is aangegroeid... Dit kan wel enkelen maanden gaan duren ben ik bang...
Nu is mijn vraag, laat je gedachtens eens hier over gaan,en denk met me mee...ik wil een oplossing voor Jacky, zodat ze weer normaal kan lopen...
Zonder haar ijzer heeft ze namelijk pijn, ze loopt kreupel

Nu staat ze lekker op het land, geloof dat ze het wel naar haar zin heeft, in stap loopt ze redelijk, maar draven loopt ze echt kreupel...
Dit is 1 van haar voor hoeven,toen ze net bekapt was...ziet er dus 'prima' uit !!
Dit is 1 van haar achter hoeven, die er opzich nog redelijk normaal uit zien...
Dit is haar achter hoef, zonder ijzer... de gaten die je ziet, zijn als ze schoon zijn, echt 'leeg' en inmiddels ziet het er nog slechter uit... ( ga daarvan morgen een foto maken)
Wie heeft er iedeen ?! Gedachtens ? Tips ? Links ?
Ik ben OVERAL blij mee

OWja, morgen middag ga ik nog een keer de hoefsmid bellen, om een afspraak te maken. Ik heb er 2 verschillende hoefsmeden naar laten kijken,en die kwamen eigelijk op het zelfde neer... hier kan geen ijzer meer onder.... ik zal moeten wachten..
Zelf heb ik mijn gedachtens al laten gaan over Hoefschoenen, zodat haar hoeven de tijd krijgen om te groeien,en ze zelf geen pijn meer heeft...