paard met peesblessure in training

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Door2411

Berichten: 58
Geregistreerd: 07-04-08
Woonplaats: Enter

paard met peesblessure in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 10:29

Ik heb een oudere merrie die een peesblessure heeft gehad bij haar vorige eigenaar, nu wil ik graag met haar aan het werk maar ik weet niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken! Ze heeft ruim 2 jaar stil gestaan en is dus veelste dik. Wat is de beste manier om haar weer in conditie te krijgen en dus af te laten vallen zonder dat ik haar been teveel belast.

Ik zat zelf aan longeren te denken, maar is dit verstandig met of zonder opzet? omdat ze met opzet meer aan het werk komt... Graag jullie reactie!

Heb weinig ervaring hiermee en wil het graag goed aanpakken!

phietje

Berichten: 291
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: overijssel/drenthe

Re: paard met peesblessure in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:35

longeren lijkt me niet verstandig in verband met verkeerde belansting...

stappen op harde ondergrond (straat) is de beste/meeste verantwoorde manier van het opbouwen van een training na peesblessure.
-zou em eerst op wat minder voer zetten en de training door stappen weer op te bouwen .. veel recht uit rijden.. zware bodems vermijden!..
- voor afvallen is dit misschein niet de meest snelle manier, maar goed, liever een dik gezond paard dan een dun kreupel paard.. toch??

- vraag anders eens een dierenarts ..

succes!!

steve
Berichten: 10
Geregistreerd: 13-09-07

Re: paard met peesblessure in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:39

waarom laat je hem niet zwemmen , dat is 100% onbelast hij komt in conditie en heeft een hele hoge vetverbranding .
lijkt me precies wat je zoekt . er zijn hele goede resultaten over bekend ook op verschillende forums word er over gesproken bij bokt.

kijk anders eens op http://www.paardenzwembad.nl

phietje

Berichten: 291
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: overijssel/drenthe

Re: paard met peesblessure in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:41

jah dat is ook een hele goede optie..
alleen wel duur en (je meot er maar in de buurt wonen)..

Door2411

Berichten: 58
Geregistreerd: 07-04-08
Woonplaats: Enter

Re: paard met peesblessure in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 11:12

Ik denk dat zwemmen geen optie is, bij mij in de buurt is hier niet de mogelijkheid toe en daarnaast is het inderdaad erg duur. Ik wil ook de medische geschiedenis en het advies van de dierenarts afwachten. We moeten de merrie nog ophalen maar heb er ontzettend veel zin in vandaar dat ik alvast wat informatie aan het zoeken ben!

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: paard met peesblessure in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:16

ik zou allereerst het advies van een dierenarts afwachten. eventueel weer op de scan en aanvullende onderzoeken. niet zelf gaan rommelen voordat je duidelijkheid hebt.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: paard met peesblessure in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:29

MD-->BEH