Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
ninne1 schreef:Lizzyy schreef:Duo Protection, binnen drie dagen al resultaat. Ik zie direct wanneer ik het weer moet gebruiken
Hier ook zeer goede ervaringen met duo protection
alice0cullen schreef:Gewoon iedere dag even Nat maken als je hem uit de wei haalt, in combinatie met goed bekappen.
Geen gesmeer met hoefolie en troep dit maakt het probleem alleen maar erger.
Sarah_Elise schreef:Lizzyy schreef:Duo Protection, binnen drie dagen al resultaat. Ik zie direct wanneer ik het weer moet gebruiken
Yep ook ik ga hierin mee!
En het is dus niet hetzelfde als hoefvet of hoefolie, wat de hoef vaak juist afsluit.
piezze schreef:Ik hou ze altijd zelf kort met de vijl en dan gebeurt dat nooit.
Mijn ervaring is dat de combinatie van veel beweging, regelmatig op het harde lopen goede voeding, kortom een gezond paard ook zorgt voor goede hoeven. Alle smeersels, modderbaden, voedingssupplementen het doet nooit echt wat je hoopt.
Punz schreef:piezze schreef:Ik hou ze altijd zelf kort met de vijl en dan gebeurt dat nooit.
Mijn ervaring is dat de combinatie van veel beweging, regelmatig op het harde lopen goede voeding, kortom een gezond paard ook zorgt voor goede hoeven. Alle smeersels, modderbaden, voedingssupplementen het doet nooit echt wat je hoopt.
Onzin, grote onzin. Natuurlijk helpt dit, maar het is niet zo dat wanneer je dit doet, de hoeven van je paard nooit zullen brokkelen
Droogte heeft wel degelijk effect op de conditie van hoeven, en het ene paard is daar gevoeliger voor dan het andere paard. Het is niet zo dat wanneer de omgeving, de wijze van houden maar ok is, de gezondheid ok is, de hoeven ook automatisch ok zijn. Was het maar zo simpel
Hier vier paarden, op zeer royaal track met paddock, schraal ruwvoer én dagdelen weidegang op paardengras, met wisselende ondergronden, voer op het harde, tijdig hoefsmid, waar nodig bijveilen, regelmatig werkend en tot op heden supergezond, en toch één paard waarbij bij periodes van droogte de hoeven makkelijk brokkelen.
Enige wat daar helpt: modder voor de waterbak én s ochtends en savonds de hoeven van onder af/ de onderkant van de hoeven goed nat maken..