Ervaringen synocrom

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gerritt

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Ervaringen synocrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 12:35

Hoi Bokkers,

Vorige maand haalde ik mijn paard uit de wei en liep zij op 3 benen achter mij aan. Na overleg met DA ingesmeerd met groene leem, aangezien er een dikke bult (links voor onder de elleboog) op het been zat. Als het na het weekend nog zo dik was, kwamen ze langs.
Mijn paard liep na het weekend een stuk beter en de bult was flink geslonken (bijna niet meer zichtbaar). Ik heb haar rust gegeven , in de veronderstelling dat het been flink gekneust was door welliswaar een trap van een weidemaatje.
Na 3 weken liep mijn paard nog niet goed. Ik ben met haar naar wolvega geweest om duidelijker beeld te krijgen d.m.v. foto's aangezien de pijnklachten erg heftig waren bij bepaalde bewegingen.
Op de kliniek was te zien dat het elleboog gewricht beschadigd is, en de banden uitgerekt. Ook is er een miniscuul botsplintertje te zien. (Misschien wel een flinke val gemaakt vermoed de dierenarts!!)
Ik had twee opties, opereren, zonder garanties of een injectie met hyaluron zuur (synocrom)
Aangezien mijn paard 19 is en ik geen risico's wil nemen met een dier op leeftijd, gekozen voor optie 2.
Ik moet haar nu twee maanden rust geven, lekker op de wei zonder teveel beweging (ze mag niet gek doen in ieder geval). Na twee maanden moet het echt wel beter worden.
Of ik er weer op kan rijden is voor mij bijzaak, als ze maar weer beter gaat lopen en ik haar iig nog een waardig pensioentje kan geven...

Ik vroeg mij af of er meer mensen ervaringen hebben met synocrom? Ervaringen postief / negatief ? Überhaupt mensen met ervaringen van paarden die elleboog problemen hadden ? Dierenarts vertelde mij dat het relatief zeer weinig voor komt, elleboog beschadigingen.....