Wat moet ik met mijn hoefbevangen shetje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xliesje13X
Berichten: 206
Geregistreerd: 01-02-15

Re: Wat moet ik met mijn hoefbevangen shetje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 00:03

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik kan eigenlijk niks meer doen. Maar ik kan het niet over mijn hart krijgen om daar niet meer te komen omdat ik weet dat het dan helemaal mis gaat. Blessie staat op stal wat niet ideaal is maar ze krijgt iig geen gras als het goed is.
Ik ga erover praten met de officiƫle eigenaresse deze week, want zij heeft Blessie al een tijdje niet meer gezien en ik hoop dat zij iets kan betekenen want dit kan niet verder zo.
En een grasmaaier is geen oplossing denk ik, ze krijgt alsnog gras en dan blijft ze alsnog hoefbevangen.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: Wat moet ik met mijn hoefbevangen shetje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:33

En kun je niet een reden zeggen waarom jullie niet een weitje voor haar kunnen maken zonder gras, misschien is er toch nog een oplossing?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:45

Ohhh wat sneu voor dat shetje! Wat moet jij je machteloos voelen! Er zijn zo veel haalbare oplossingen te bedenken, maar daar kan je helaas niets mee omdat de eigenaar het allemaal niet zo nodig vindt en de ernst hier duidelijk niet van in ziet.

Hier heb ik een 3 meter breed zandpad in een 8 vorm om mijn 3 weitjes heen lopen. Zo kan ik ze gecontroleerd laten grazen of juist niet en ze enkel hooi aanbieden. Een rij van 3 stroomdraden houdt ze prima op de paden.
Eigenlijk zouden ze voor de shetten een paddock met zand moeten maken en ze enkel (graszaad)hooi voeren i.p.v. gras.

Het enige dat ik me kan bedenken is misschien iets uit te printen waar duidelijk in uitgelegd wordt wat hoefbevangenheid is, hoe het veroorzaakt wordt en wat je er aan kunt doen om het te voorkomen.
Aan jou ligt het in ieder geval niet.....

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Wat moet ik met mijn hoefbevangen shetje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:22

Hoe gaat het nu?

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:27

Xliesje13X schreef:
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik kan eigenlijk niks meer doen. Maar ik kan het niet over mijn hart krijgen om daar niet meer te komen omdat ik weet dat het dan helemaal mis gaat. Blessie staat op stal wat niet ideaal is maar ze krijgt iig geen gras als het goed is.
Ik ga erover praten met de officiƫle eigenaresse deze week, want zij heeft Blessie al een tijdje niet meer gezien en ik hoop dat zij iets kan betekenen want dit kan niet verder zo.
En een grasmaaier is geen oplossing denk ik, ze krijgt alsnog gras en dan blijft ze alsnog hoefbevangen.



Het is al helemaal mis dus.........kan niet erger.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:42

De eigenaresse heeft helemaal niets voor haar pony gedaan ondanks dat je al zo vaak bij haar had gezeurd om dit en dat. Ze doet toch gewoon haar eigen ding en ze wil geen moeilijke gedoe en vooral geen moeite doen voor haar pony, want dat vind ze teveel gedoe en moeite.

En je blijft steeds topic plaatsen over steeds weer zelfde problemen, het heeft geen zin zolang ze schijt aan jou hebben en ze hun eigen zin doen en er geen geld en moeite in willen steken.