Overkruist galloperen aan longeerlijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
racinggirl
Berichten: 1286
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Overkruist galloperen aan longeerlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 00:02

Hoi,
Mijn 5 jarige springt aan de longe om de pas over in de linker galop, hij springt goed aan maar springt achter al snel over hij doet dit alleen maar links om.
Het rare is ook als ik hem bijzet doet hij het helemaal niet of heel zelde, onder het zadel ook niet.

Wel heb ik de VA laten kijken maar niets wijzer van geworden, was slappigheid zei hij.
Nu lees ik veel over knieklachten en SI gewrichproblemen.

Is er iemand die ook dit probleem??

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Overkruist galloperen aan longeerlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 00:06

Sommige jonge paarden doen het inderdaad omdat ze de juiste balans nog niet hebben gevonden. Kracht opbouwen door aanspringen en na enkele passen weer terug kan daarbij helpen, hele rondes door blijven huppelen heeft vaak weinig zin.

Het kan echter ook voorkomen uit een mankement, mijn ruin doet dat (rechtsom) ook vanwege artrose in zijn spronggewricht rechts achter

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:41

Hoi mijn 7 (bijna 8) jarige merrie, die ondertussen Z1 mag starten doet dit nog steeds! Geen idee waar het door komt. Gewoon een bepaalde kant die ze moeilijk vinden denk ik.

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:47

Wanneer het om een jong paard gaat, zou ik me niet te veel zorgen maken hoor, en al zeker niet wanneer het onder zadel meestal wèl goed gaat. Het paard mist nog balans en kracht. Zoals reeds gezegd, probeer je paard er dan rustig uit te halen. 10 rondjes in kruisgalop hebben geen zin.