Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katyatje

Berichten: 1866
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:53

TS, dat is een punt dat ik hier eerder ook al vermeld had en waardoor ik erg getwijfeld heb om te bestellen... De Runners gaan inderdaad al niet erg lang mee, dan vind ik ook dat ze genoeg tape moeten meegeven. Zo kan je bijna niet anders dan nog eens bijbestellen, een puur commerciële techniek dus.

Ondanks dat minpunt heb ik ze toch besteld maar ik vind het ook een beetje belachelijk. En nog belachelijker dat ze het vergelijken met een afstandsbediening...

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 18:56

Dat maakt helemaal niets uit Jackytje... ook als je de horserunners er maar af en toe onder plakt, zitten de tapes op de hoef geplakt en moet je ze steeds vervangen. Je doet met dioe tapes dan net zo lang als iemand die de horserunners er elke dag onder schuift.
Ja, als je hoogstens elke 20 weken hoeft te bekappen, begrijp ik heel goed dat het geen probleem is. Dan kun je 1 set tapes heel lang gebruiken! Maar bij "normale" paarden (no offence :') ) die elke 8 weken bekapt worden gaat dit best een duur geintje worden, al met al.

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:59

Ook met weinig gebruik zal je tapes tekortkomen, juist dan, eigenlijk! De horserunners gaan dan langer mee, maar het tape stopt gewoon een keer met plakken. Bij één set zit tape voor 2 of 3 keer, je krijgt dus wel extra, maar ik denk ook dat het niet genoeg is. Ik vind het zelf echter geen probleem om bij te bestellen en de prijs valt mij ook alles mee, 20 euro voor 16 tapes betekent in mijn geval dat ik 4 keer twee hoeven opnieuw kan beplakken, vind ik netjes! Tot het tegendeel bewezen is, denk ik dat deze horserunners heel fijn zouden zijn voor mijn paard!

Grit

Berichten: 6149
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:29

Goed punt hoor. Ik heb mij daar ook over verbaasd.
Als je een complete set koopt, moet daar ook het toebehoren bij zitten voor de gemiddelde duur dat je ze kunt gebruiken.

Ik heb bij een vraag van mij ook gemerkt dat er snel wordt teruggevallen op het commerciële praatje in plaats van een duidelijk antwoord. Ben ik een beetje allergisch voor :+ Ik heb al besteld, dus ik ben overtuigd, geef mij maar alleen antwoord op mijn vraag.

En bijkopen is een ding, maar wat komen er aan verzendkosten bij? Wat is de verzendduur?
Of komt er een distributiepunt in Nederland?

Ik had ook graag gezien dat ze nu meteen een optie hadden voor een soort reserveset van clips en tapes (los van bovenstaande) die je erbij kon bestellen.

Maar ik kijk wel nog steeds naar uit naar de dag dat ze binnenkomen :D

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 23:24

Ik ook hoor, heb meegedaan met sponsoren en heb er 4 besteld. Het produkt op zich lijkt me ideaal. Maar precies wat jij zegt Grit, in zo'n set hoort gewoon alle toebehoren te zitten voor de gemiddelde gebruiksduur. Dit is gewoon geld, geld, geld, geld, geld en nog meer geld! willen verdienen. Iedereen moet z'n brood verdienen. Maar dit vind ik echt niet ok, het had een complete set moeten zijn. We hebben het niet over drie tientjes wat je voor de set betaald...

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:36

Ik mis een aantal details hoor (het aantal maten en de afname hierin), maar mensen, er moet ergens geld vandaan komen.

Dit product is duur, dat klopt. Maar als het blijft zoals het is moet het in 2 componenten worden gespuitgiet, waarbij voor elke maat een nieuwe mal gemaakt moet worden.

2componenten mallen zijn niet goedkoop. Als je daar 200 sets uit haalt, dan moeten producten zo duur zijn om zichzelf terug te verdienen. Pas bij 2 miljoen ofzo worden die mallen echt rendabel, wil je in prijs concurreren met een soortgelijk product. (Dat is er in dit geval trouwens niet echt, een hoefijzer kan in die verhouding niet als soortgelijk gezien worden)

En nee, kickstarter is over het algemeen niet omdat mensen dromen van de wereld beter maken, meestal is het ook gewoon om geld te verdienen. Welkom in de echte wereld.

Toevoeging: ik wil hiermee niet zeggen dat dit de meest nette of ideale manier van verkopen is. Er zullen vast varianten zijn waar je je klanten gelukkiger mee maakt.

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 00:49

Dat kan allemaal wel zijn (je hoeft niet te doen alsof wij geen idee hebben hoe dat in elkaar steekt, ik loop ook al wat langer mee), maar dan nóg vindt ik dat ze te zorgen hebben voor een complete set. Ze hadden geld "over" om nog meer accessoires te produceren... ik vind dat je dan beter je eerste produkt in orde kunt maken.

Grit

Berichten: 6149
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:39

Wat jij schrijft Mirriezz is voor mij en ik denk voor iedereen hier wel duidelijk en bekend. Daar zit voor mij het euvel niet, dus de welkom in de echte wereld opmerking is overbodig. Ik ben alleen maar blij met deze opzet, het geeft mij de kans goedkoper ervaring op te gaan doen met deze horserunners.

Ik had gewoon een set verwacht/gewild die compleet is (desnoods voor een hoger bedrag) om te kunnen gebruiken voor de tijdsduur die hun aangeven. Jij kan ons ook niet vertellen hoe gemakkelijk en snel dit bijbestellen gaat en welke verzendkosten dat gaat geven als het via het buitenland gaat. Zonder tape kun je ze niet gebruiken en zit je met een probleem.

Eerst eens kijken hoe ze bevallen en ervaren wat de kosten op jaarbasis zijn. Mocht dit de spuigaten uitlopen, gaan er weer ijzers onder. Ik zie de voordelen van ijzerloos, maar ben niet anti-ijzer.

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 14:10

Hier precies zo... kijken hoe het bevalt en wat de kosten gaan worden, en anders terug naar de hoefschoenen. Die staan er toch al. Maar het zou zonde zijn als ze door het zo aan te pakken het schip in gaan straks.

cinniz123

Berichten: 4407
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:05

ik ga wel mee in jullie euvel tis gewoon jammer want je ontkomt er niet aan om bij te kopen.
maar ik blijf positief en stel dat de verzendkosten te bizar zijn om met een aantal tegelijk een bestelling te plaatsen en zo verzendkosten te kunnen delen?
tis jammer maar als het nou super blijkt te werken is het ook zonde als je hierdoor moet afhaken toch?!

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:48

zie ik het nu verkeerd of ben je dan om de 8-12 weken maar 2 tientjes kwijt voor 'nieuwe ijzers'
als je het zo bekijkt is het goedkoop he..

snap wel wat je bedoelt met dat de basisset compleet moet zijn, maar je hoefsmid geeft je ook geen ijzers mee voor een heel jaar en je bekapper betaal je ook per x en niet per jaar..

ik hoop echt oprecht dat ze een heel groot succes worden

als dat nl. zo is komt er vanzelf een fabrikant die ze goedkoper gaat maken (lang leve azie hoezee!) zo werkt dat met succesvolle producten :j :)

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:57

Ja volgens mij dat zie je verkeerd. De "ijzers" slijten namelijk ook. Je moet dan dus regelmatig een volledig nieuwe set kopen en dan ook nog 2x nieuwe tapejes.

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 17:00

De horserunners moeten elke 3-6 maanden vervangen worden, dat is de verwachte levensduur, afhankelijk van hoe intensief het gebruik is. Dus bovenop de behoorlijk hoge setprijs van horserunners elke 3-6 maanden krijg je dan die extra tape sets nog eens.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 15-12-16 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:02

ik vraag me wel af hoe ze gaan slijten. ijzers heeft een paard dag en nacht om, met de runners kan je kiezen of je ze om doet of niet. ik vind dat een groot verschil als je kijkt naar slijtage. als ze goedkoper blijken te zijn dan ijzers in de praktijk dan ga ik ze zeker aanschaffen. voor nu wacht ik de ervaringen van jullie af als die er komen :)

Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:03

GamblersCup schreef:
De horserunners moeten elke 3-96 maanden vervangen worden, dat is de verwachte levensduur, afhankelijk van hoe intensief het gebruik is. Dus bovenop de behoorlijk hoge setprijs van horserunners elke 3-6 maanden krijg je dan die extra tape sets nog eens.

Ijzers slijten ook en als ze enkel opnieuw onder gelagen worden betaal je ook.

Het is misschien niet netjes dat ze deze "extra kosten" niet heel duidelijk aan hebben gegeven maar ik zie er geen onoverkomelijke problemen in.

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 17:04

Ik denk dat het voor veel mensen wél een echt probleem gaat zijn, financieel.

En ik heb even mijn post aangepast.. 3-96 maanden is wel een erg ruim begrip :D

En nog een edit: in de mail schreven ze dat de tapes goed waren voor 8-12 weken, op de website staat dat ze goed zijn voor 7-9 weken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:15

GamblersCup schreef:
Ik denk dat het voor veel mensen wél een echt probleem gaat zijn, financieel.

En ik heb even mijn post aangepast.. 3-96 maanden is wel een erg ruim begrip :D

En nog een edit: in de mail schreven ze dat de tapes goed waren voor 8-12 weken, op de website staat dat ze goed zijn voor 7-9 weken....


Als je 20 euro per half jaar niet kunt betalen. (16 tapes is 2 setjes die 12 weken mee gaan) Dan moet je geen paarden houden..

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:28

Anoniem schreef:
GamblersCup schreef:
Ik denk dat het voor veel mensen wél een echt probleem gaat zijn, financieel.

En ik heb even mijn post aangepast.. 3-96 maanden is wel een erg ruim begrip :D

En nog een edit: in de mail schreven ze dat de tapes goed waren voor 8-12 weken, op de website staat dat ze goed zijn voor 7-9 weken....


Als je 20 euro per half jaar niet kunt betalen. (16 tapes is 2 setjes die 12 weken mee gaan) Dan moet je geen paarden houden..



jeetje, wat een flauwe opmerking -O-

Ben zelf van mening dat ze iniedergeval genoeg tape moeten meeleveren voor de minimale duur dat ze aangeven dat ze hore runners meegaan, dat is gewoon veel netter.

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 18:12

Anoniem schreef:
GamblersCup schreef:
Ik denk dat het voor veel mensen wél een echt probleem gaat zijn, financieel.

En ik heb even mijn post aangepast.. 3-96 maanden is wel een erg ruim begrip :D

En nog een edit: in de mail schreven ze dat de tapes goed waren voor 8-12 weken, op de website staat dat ze goed zijn voor 7-9 weken....


Als je 20 euro per half jaar niet kunt betalen. (16 tapes is 2 setjes die 12 weken mee gaan) Dan moet je geen paarden houden..


Wat een onzin.

Grit

Berichten: 6149
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:35

Anoniem schreef:
Als je 20 euro per half jaar niet kunt betalen. (16 tapes is 2 setjes die 12 weken mee gaan) Dan moet je geen paarden houden..
Je rekent in elk geval positief. Maar de tapeduur is korter, afhankelijk van de groeisnelheid van je hoef zit de tape waarschijnlijk al bij 8-10 weken niet meer op de goede plek.
En dan gaat nog altijd om de optelsom van alle kosten, die ervoor kunnen zorgen dat je voor een goedkoper alternatief kiest wat ook werkt (mocht het te prijzig blijken).

Maar het is allemaal onderdeel van iets nieuws wat zich nog moet bewijzen. Ik wacht het gewoon af, wie weet valt het hartstikke mee en het zal per paard verschillen hoe snel alles verbruikt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:03

Grit schreef:
Anoniem schreef:
Als je 20 euro per half jaar niet kunt betalen. (16 tapes is 2 setjes die 12 weken mee gaan) Dan moet je geen paarden houden..
Je rekent in elk geval positief. Maar de tapeduur is korter, afhankelijk van de groeisnelheid van je hoef zit de tape waarschijnlijk al bij 8-10 weken niet meer op de goede plek.
En dan gaat nog altijd om de optelsom van alle kosten, die ervoor kunnen zorgen dat je voor een goedkoper alternatief kiest wat ook werkt (mocht het te prijzig blijken).

Maar het is allemaal onderdeel van iets nieuws wat zich nog moet bewijzen. Ik wacht het gewoon af, wie weet valt het hartstikke mee en het zal per paard verschillen hoe snel alles verbruikt wordt.


Oke meest ongunstige geval een jaar per horse runners 150 euro en 8 weken met tapes 10 euro. Voor die 150 euro heb 24 tapes je gebruikt er 8 per 8 weken. Dus voor 6 maanden heb je tape.
Dan moet je bij kopen a 10 euro per 2 maanden is dus 30 euro.
Alles bij elkaar 180 euro per jaar.
Voor dat geld heb je je paard niet vierkant op hoefschoenen een jaar en heb je een paard max 20 weken op ijzers.

Dus ik blijf er bij als dit financieel een issue is dan moet je geen paarden houden

mooney

Berichten: 7794
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:22

Ik snap de kritiek op de kosten wel. Ik kom ook niet uit op 180 euro per jaar.

1 paar runners (dus 2) is 150 euro, vierkant kom je dus op 300. Als we uitgaan van de maximale verwachte levensduur van zes maanden dan kom je alleen voor de runners dus al uit op 2x300=600 euro.
Dan komt de tape er nog bij, 52 weken in een jaar, 52/8 is 6,5. Ronden we af naar 6. Moeten we twee pakjes tape bijbestellen (je krijg wel tapjes bij de runners de eerste keer toch?). 40 euro. Nee, dat is niet veel. Maar met die 600 in je achterhoofd wel.

Toen mijn paard op rondom ijzers stond kostte dat me ongeveer 510 euro per jaar (en dan zijn de hoeven ook bekapt, heb ik bij de andere niet meegenomen).
Mijn pony loopt op hoefschoenen, 1malige kosten waren 400 euro en die gaan dan langer dan een jaar mee (hopelijk enkele jaren, nu anderhalf jaar oud en weinig slijtage).
Dan vallen de runners met 640 euro per jaar dus niet onder een goedkoop alternatief voor ijzers in mijn ogen.

Moet het een goedkoper product zijn? Nee, innovatie kost nu eenmaal geld en als het een goed product is en het slaat aan zal het langzaam goedkoper kunnen worden.
Maar ik snap ook dat een hoop mensen het om deze reden laten liggen. Ik vond het wel een mooi idee, wat ook sneller/makkelijker lijkt dan hoefschoenen. Maar het is voor mij niet zoveel beter dat ik er zoveel meer voor wil betalen ten opzichte van de kosten die ik nu heb aan hoefschoenen.

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 00:25

Nini_roosje, ik ben blij dat jij mijn boekhouding niet doet _O-

Plus dat er op de website staat dat een setje extra tapes voldoet voor 7-9 weken, ipv 8-12. Over een jaar maakt dit een set verschil, als het niet meer is.
Plus dat dit de gunstige "eerste sets" prijzen zijn, ze hebben als beloofd dat de runners duurder gaan worden.

Grit

Berichten: 6149
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 01:06

Nini_roosje, ik snap niks van jouw berekeningen. Jammer dat de prijs hier nu zo'n issue lijkt te worden, maar als je dan toch reageert, is het wel fijn als je je een beetje ingelezen hebt.

Eenmalig je paard vierkant op de runners zetten is minimaal 300 euro (een set van 2 is 149 euro). Daar komt de tape nog bij. De tape die er standaard bij zit is voor ongeveer 8-12 weken. Daarna moet je dus bijkopen en op de site spreken ze van het vervangen van deze tapes per 3 weken. Reken dat dan nog maar eens na.
En dan is het afwachten hoe lang je paard met de runners doet. Zij hebben het over 3-6 maanden per set. Dan zou je bovenstaande dus maal 2,3 of 4 kunnen doen om op een jaarlijks gemiddeld bedrag uit te komen.

Ik hoop dat mijn paard ze gewoon niet zo hard verslijt en ik per jaar alleen tapes hoef bij te kopen :D
Wordt het te duur, dan heb ik het in elk geval goedkoop kunnen proberen, dat "risico" is nu voor de helft van de prijs wel te overzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 07:29

Afbeelding

Het was toch 150 voor 4 horse runners? Of heb ik me nou echt zo verkeken? Dan heb ik niks gezegd. :o?

Edit: GC schrijft hier dat de runners voor 12 tot 24 maanden zijn. Dus hier heb ik me oo gebaseerd.

GamblersCup schreef:
Ze geven het zelf duidelijk aan: gebruik is voor ca. 12-24 maanden, tapes zijn voor 8-12 weken. t.


Edit 2:
En bij de start set zitten 24 tapes. Je gebruikt er 2 per hoef. Dus 8 per keer dat je nieuw moet plakken. Dan kom ik uit op 3 keer opnieuw kunnen plakken.