Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:28

@Grit, welke heb jij gekocht? En bevallen ze?

@Sieltjuh, over de scoot boots en Renegades hoor je ook goede verhalen! Zaten die scoot boots niet goed?

Het is inderdaad apart dat het blijkbaar zo moeilijk is om een hoefschoen te maken die past, niet draait, niet schuurt en aan te krijgen is. En dan ook nog te betalen :D

Daarom zijn die megasus horse runners zo interessant. Die passen denk ik altijd. Ik ben zo benieuwd hoe ze blijven zitten!

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 21:30

De horserunners passen inderdaad altijd (je zaagt ze zelf op maat in de lengte), als de juiste breedte er voor jouw paard bij zit.

Hierbij het vriendelijke verzoek om (in) een ander topic over hoefschoenen te beginnen en dat niet in dit topic uitgebreid te bespreken ;)

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:55

Tilmar schreef:
@Sieltjuh, over de scoot boots en Renegades hoor je ook goede verhalen! Zaten die scoot boots niet goed?

De Scoot Boots záten goed, het is meer dat haar hoef zo enorm is veranderd sinds ze van ijzers is gehaald (beste zet ooit btw, kan je nagaan hoe dat in de weg heeft gezeten), dat ze van achteren uit dr Scoots is gegroeid. We hebben nu van voren er Scoot Boots op en nu voor achteren proberen met de Renegades. Niet helemaal ideaal twee verschillende schoenen, maar ze liep er vanmiddag met dr testrondje als een malle op, dus heb niet het idee dat het haar maar ergens in de weg zit!

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:56

GamblersCup schreef:
Hierbij het vriendelijke verzoek om (in) een ander topic over hoefschoenen te beginnen en dat niet in dit topic uitgebreid te bespreken ;)

Ow sorry, lees dit nu pas, ging meer in op een vraag en opmerking die werd gesteld.

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:03

Sorry, zal het niet meer doen :o
Ben oprecht geïnteresseerd in de megasus horserunners.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:49

Ik volg dit ook even. Die van mij is gevoelig op kiezelpaden en tegenwoordig worden alle zandpaden hier verhard met puin. Daar wordt die van mij niet blij van en ik dus ook niet. Ijzers wil ik niet en hoefschoenen hoor ik veel verhalen over met schuurplekjes en verliezen enzo. Dan vind ik ze te duur om even te proberen. Dus tot nu toe heb ik niks gedaan. Maar dit klinkt aantrekkelijk. Alhoewel Ik me ook afvraag hoe dat gaat met bekappen. Ik bekap mijn paarden iedere 2-3 weken zelf. Op een gegeven moment zitten die plakkers op de grond, neem ik aan.

En is die 160 dollar voor 4 in de voorverkoop de 50% korting? Dus straks de gewone prijs is 320 dollar?

Ik ben echt venieuwd naar de ervaringen. Wachten op de zomer, dus.

Stal_Fiore

Berichten: 9350
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:54

Zit ook te twijfelen om ze aan te schaffen.
Mijn merrie loopt op ijzers, ruintje niet.
Maar hij heeft wel iets nodig. Hij is enkel mega lastig bij de hoefsmid als het om ijzers gaat. Gewoon bekappen geen probleem.

Dus dit zou wel een uitvinding zijn.



Ik lees er vast over heen, maar wat zeggen ze over hoe lang de horserunners ongeveer mee gaan?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:36

Maar kunnen ze nu al geleverd worden, we kunnen toch niet blijven wachten tot ze ooit komen?

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:39

Neen, ze kunnen nog niet geleverd worden.. :+

Dit is een kickstarter product. Dat betekent dus dat het nog niet officieel op de markt is en er nog een boel sleutelwerk aan is. De reden waarom ze een kickstarter aanmaken is om geld in te zamelen om dit werkelijk te realiseren. Je koopt als het ware het product nog niet, maar eerder het 'idee'. ;)

Geduld hebben is een schone zaak, met andere woorden.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:40

Het idee was, volgens mij, om geld in te zamelen in de voorverkoop (crowdfunding) ommet dat geld de productie in gang te zetten. Dus er wirdt nog niet geleverd. Voordeel voor de klant is lage prijs. Nadeel is lang wachten.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:44

kwita schreef:
Maar kunnen ze nu al geleverd worden, we kunnen toch niet blijven wachten tot ze ooit komen?


Het was toch al lang bekend dat levering pas zomer 2017 ging worden?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:01

Azmay schreef:
kwita schreef:
Maar kunnen ze nu al geleverd worden, we kunnen toch niet blijven wachten tot ze ooit komen?


Het was toch al lang bekend dat levering pas zomer 2017 ging worden?


Ja toen de kickstarter crowd funding rond was werd er al vrij snel benoemd dat rond Juni 2017 de productie wat meer rond zou zijn en er geleverd zou gaan worden. Ze moeten eerst alles inventariseren, materiaal inkopen, uitplannen, produceren etc nadat die crowdfunding rond was. Daar word nu aan gewerkt allemaal.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:15

oke ik had die datum dus gemist, domme vraag :o

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:58

zuma1 schreef:
Volg ook en wacht af .Al verschillende hoefschoenen geprobeerd .Ook de passervice erbij gehad ,mocht allemaal niet helpen helaas .Paard maakt extra kleine beweginkje in linkervoet dus alles gaat scheef en uit op den duur .Heb nu voor alleen ijzers ,wacht af of ze op de markt komen en ga ze dan toch ook proberen zelfde geld blijven deze wel zitten ........misschien tegen beter weten in maar ach vindt alles beter voor mijn paardje ipv de ijzers.

Hier hetzelfde probleem.
Ik ga vandaag meten en bestellen denk ik..

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 18:02

zuma1 schreef:
Heb nu voor alleen ijzers ,wacht af of ze op de markt komen en ga ze dan toch ook proberen zelfde geld blijven deze wel zitten ........misschien tegen beter weten in maar ach vindt alles beter voor mijn paardje ipv de ijzers.

Ze gaan zeker wel op de markt komen.
Maar waarom "misschien tegen beter weten in"? Dat betekend dat je eigenlijk weet dat ze niet gaan werken... hoe weet je dat? Ik denk juist dat deze met dat kleine extra beweginkje gaan blijven zitten, als dat klittenband maar zo stevig is als ze beweren.

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:51

Ik vraag me af wat modder gaat doen met de straps op de hoef, maar ik wil het wel testen.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 18:53

De lijm houd het gewoon vast, geen invloed door modder. Of bedoel je het "klittenband" zelf? Het is een champignonsysteem, dus modder lijkt me daar ook geen invloed op hebben zoals bij gewoon klittenband. Ze hebben getest op alle mogelijke manieren, ook door water en modder. Het klittenband van 2 hoefschoenen liet los toen ik door een modderplas gebanjerd was, zoiets mag echt niet meer gebeuren.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 08:48

Hier tot nu toe blote voeten
Maar vind dit wel een interessant concept
Voor de momenten dat extra bescherming nodig is
Vraag me af of ze ook bruikbaar zijn voor tijdelijk gebruik op de paddock bij hoefZweren

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 08:54

Ik denk dat ze daar juist heel geschikt voor zijn. Alleen je hebt meer klitteband nodig als je ze maar af en toe gebruikt.

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:54

Nou ik heb ze gisteren besteld, twee setjes.
Mijn pony heeft equine fusion hoefschoenen, voor past hij die super maar achter gaan ze passend of niet draaien.
Dat komt door zijn loopje, ze passen prima.
Hij staat nu een half jaar ijzerloos en is er nu dus ook uitgegroeid, naast dat het toch al geen optie was ivm het draaien.
Andere schoenen begin ik ook niet meer aan, het wordt hem gewoon niet en hij is daarbij schuurgevoelig, wat het lastig zoeken maakt.
Het is de bedoeling dat hij thuis zijn equine fusions aan zijn voorhoeven heeft, en achter gaan we blootvoets proberen.
Voor de veluwe en als hij te kort komt te staan krijgt hij de megasus horserunners.
Afgelopen jaar had ik ondanks alle moeite toch problemen met schuren met zijn schoenen, want thuis rijd ik gewoon minder.
Ofwel ik hoop dat het de investering waard is, en ik dan komende 2 jaar klaar ben.

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:56

tot wanneer kan je ze bestellen? ik zit er toch ook steeds meer aan te twijfelen....

@moonfish13 laat jij ze aan dan als hij thuis staat?? ze zijn toch alleen bedoeld om tijdens het rijden te gebruiken en niet voor altijd aan te hebben of heb ik dat verkeerd..?

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 23:05

Nee hoor, ze kunnen er ook onder worden gelaten.

Geen idee tot wanneer de "actieprijzen" geldig zijn...

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:14

Zidore schreef:
tot wanneer kan je ze bestellen? ik zit er toch ook steeds meer aan te twijfelen....

@moonfish13 laat jij ze aan dan als hij thuis staat?? ze zijn toch alleen bedoeld om tijdens het rijden te gebruiken en niet voor altijd aan te hebben of heb ik dat verkeerd..?

Ze morgen 2-3 weken eronder blijven, maar ik haal ze er na de rit af hoor.
Maar ik verwacht wel dat ze zo 2 jaar mee gaan.
Misschien op een week vakantie dat ik ze eronder laat die week, dan men ik dagelijks maar normaal haal ik ze eraf.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 14:15

Bij mij gaan ze er ook na elke rit onder vandaan.. dat is nou juist de bedoeling: klaar met werken, lekker weer op blote voeten. En ze beweren dat het systeem zó makkelijk is, dat het dus geen enkel probleem is ze er steeds weer even onder te schuiven. Daar hoop ik op, gewoon echt "eventjes klik en klaar"... dan zou je ze er met de vakantie ook gewoon weer onder vandaan kunnen halen elke dag, scheelt toch weer al die uren slijten in de wei, op de paddock of in de stal!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:35

Lijkt me heerlijk, er onder klikken en klaar!

Ben zo benieuwt hoe ze houden.. die van mij trapt op der schoefschoenen buiten. Ben benieuwt hoe ze houden als ze dan de horserunners om heeft. Dan zal je wel met een springschoen moeten werken denk ik?

Edit, heb ze niet besteld mede om deze rede. Wacht eerst de ervaringen af :)