Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:48

GamblersCup schreef:
Vijzen zijn kalkoenen/studs?

Inderdaad :j

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:25

Ik zie zojuist dat proefmodellen vanaf augustus van dit jaar verkrijgbaar zijn.

Zijn er mensen die een pre-order hebben gedaan die inmiddels meer nieuws hebben?

Zhads

Berichten: 52
Geregistreerd: 01-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:22

Het lijkt me vooral ( als het geschikt is tenminste ) wat voor paarden met tere en zwakke hoeven in plaats van hoefschoenen. Ik zelf heb een paard gehad die op ijzers moest maar hiervoor eigenlijk te zwakke hoeven had ( brokkelhoeven) als een paard geen ijzers nodig heeft lijkt me dit overbodig . Of is dit een vervanging voor de standaard ijzers ?

Handig voor paarden met zwakke hoeven, helemaal als de hoeven te zwak zijn voor ijzers.
Als vervanging van de ijzers... je haalt wel iets weg waar de paarden aan gewend zijn, door ze telkens weer terug te doen met rijden lijkt het mij vooral vervelend. (moet je er nou wel of niet aan wennen)

Zijn er al mensen die ze al ge pre-orderd hebben en wat meer info voor me heeft?

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 18:38

Je zou dit topic door kunnen lezen... dan hoeven we niet te herhalen wat er al meerdere keren geschreven is ;)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:53

Ninx schreef:
Ik zie zojuist dat proefmodellen vanaf augustus van dit jaar verkrijgbaar zijn.

Zijn er mensen die een pre-order hebben gedaan die inmiddels meer nieuws hebben?


tja ben zo benieuwd of ze dan ook daadwerkelijk komen!
en als ik hier lees van wel bestel ik ze die zelfde dag nog, heb ze best nodig voor de winter heb geen bak en de berm is dan vertrapt en kapot gereden.

Zhads

Berichten: 52
Geregistreerd: 01-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:03

GamblersCup schreef:
Je zou dit topic door kunnen lezen... dan hoeven we niet te herhalen wat er al meerdere keren geschreven is ;)

Al gedaan, ik bedoelde daarnaast nog iets extra's :)

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 22:40

Ninx schreef:
Ik zie zojuist dat proefmodellen vanaf augustus van dit jaar verkrijgbaar zijn.

Zijn er mensen die een pre-order hebben gedaan die inmiddels meer nieuws hebben?


Ze verwachten de mensen die deelgenomen te hebben aan de Kickstarter in Juli te kunnen leveren.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:37

Hey leuk dat er al een topic over is. Top! ;-)

Ik heb ze ook besteld in de voorverkoop en volgens de laatste berichten komen ze af volgens planning.

Ik heb rondom besteld. Ik hoop echt dat dit voor mijn paard het ei van Columbus is. Blootsvoets gaat niet. Enorme platvoeten, geen grondspeling. Ik woon in een omgeving met alleen maar paden met puntige stenen. En geen grint maar echt van die gemene stenen. (Frankrijk) en ik ben een echte bermtoerist geworden, maar zonder bescherming loopt ze binnen een paar dagen op eieren zowel voor als achter.

Ik heb al heel wat centjes in oplossingen zitten. Easyboots. Renegades. Renegades trekt makkelijker aan dan Easyboots overigens, die naamgeving zou omgedraaid moeten zijn. Maar ja, ze is voor kort en achter ruim en neem daarbij dat er hier geen horizontale paden zijn maar altijd bergje op bergje af, dan snap je dat ze haar voorschoenen regelmatig aan gort trapt. Weer die krengen repareren etc. En omdat easyboots behoorlijk zwaar zijn, werd ze helemaal kort van voren. Toen weer alles kapot getrapt was, uit nood weer op ijzers gegaan. Moeten de takken helemaal ingekort worden, maar de meeste ijzers geven haar te weinig grondspeling en dus moest er dan een zooltje in. Nou dat vind ik helemaal niets, vieze zooi, ondanks dat de straal er dan uitgesneden is.

Toen vond ik Olof ijzers. Daar ben ik heel erg tevreden over, maar mijn hoefsmid klaagt steen en been. Olof ijzers zijn ijzers bekleed met een dikke laag rubber. Zeg maar autoband rubber. En dat gaat erg lang mee! En geeft ook demping en heerlijk veel grip op asfalt! Ik kon ze twee keer laten verlegen en rijd iedere dag buitenritten van ca drie kwartier. Dus ondanks dat die duur waren, 20 euro ps, ging het wel heel lang mee. Mijn hoefsmid vindt het dus niets, want uiteraard kan hij ze niet heet smeden. Daarbij zijn ze veel dikker dan gewone ijzers en is het koud buigen erg moeilijk. Als hij te hard buigt dan splijt het rubber. Ook moeten bij haar bij de voorhoeven de takken naar binnen omdat ze er anders dus op trapt en dat is voor hem nog wel het moeilijks.

Mochten de horserunners niets worden, dan toch maar ijzers en dan blijf ik bij olof ijzers.

Maar ik heb dus al mijn hoop op de horserunners gezet. Heb al zoveel geprobeerd. Lijkt me zo ideaal, niet dat gek**** met moeilijk aantrekken van schoenen. En uiteraard heerlijk dat ze dan zonder permanent beslag zou kunnen.

Ik ben niet bang voor die lijm. Wij mensen doen ook bijv nagellak op je nagels, puur gif, maar er gebeurt eigenlijk niets akeligs of zo met je nagels ook niet op termijn, behalve misschien een beetje verkleuring. Dus nee, voor de lijm ben ik niet bang.

Waar ik vraagtekens bij zet is hoe dat klittenband er na een paar dagen of weken uit komt te zien. Het schijnt industrieel klittenband te zijn en ze geven opplakstrips voor als je de horserunners niet om hebt zitten, maar blijven die beschermers/plakkers dan ook echt zitten vraag ik me af.

De tijd moet het leren. Ik heb uitgerekend dat ik in ieder geval met deze eerste set, als ik er een flink tijdje mee doe, goedkoper uit ben dan met beslag. dat is dan weer een voordeel. Wat ik wil proberen is om het wel rondom te doen, maar het zo te doen dat ik achter ook voor voor kan gebruiken als voor op is. Ze heeft namelijk rondom dezelfde (gekke) voeten. Zit geen verschil in vorm of grootte.

Afijn, zodra ze er zijn, gaan we allemaal onze ervaringen posten natuurlijk!

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:54

Grit schreef:
[tapeduur is korter, afhankelijk van de groeisnelheid van je hoef zit de tape waarschijnlijk al bij 8-10 weken niet meer op de goede plek.


Ik hoop dat ik het goed begrepen heb dat je de tape die eraf groeit, kunt losmaken en weer opnieuw kunt vastplakken nadat de hoef is bekapt. dat je het dus kunt hergebruiken bedoel ik.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:02

Zo heb ik het niet begrepen. Eraf is vervangen voor een nieuwe strip.
Daarom hier ook het commentaar dat het aantal strips dat je bij een set krijgt niet echt overeen komt met de mogelijke gebruiksduur van de runners.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:10

ok. Dat zou jammer zijn. Ik ga ff zoeken wat ik erover kan vinden.

Edit: nee, ik kan het idd niet (meer) vinden. Zou toch zweren dat ik dat wel gelezen had. Ik zal me wel vergissen.

Maar wie weet, is het wel herbruikbaar, niet geschoten is altijd mis. *\o/*

Maar ik moet dan wel mijn bestelling gaan bijstellen.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:33

Ik ben toch ook zeker dat je ze niet meer kan hergebruiken hoor. Anders gat in de markt :P

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:03

goh, zou er geen lijm op de markt zijn die wel veilig genoeg is voor de hoeven waardoor je die strips gewoon kunt herlijmen?

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:09

ja dat denk ik wel @Duhelo. er zijn ook plak"ijzers" op de markt van plastic die kun je ook onder lijmen. Dus die lijm kan denk ik wel gebruikt worden. Ik weet alleen niet wat duurder is, van die nieuwe klittenbandplakkers via megasus of die lijm. Die is ook poepieduur.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:38


Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:22

Ik moet nog een derde mail van haar krijgen, maar ik heb gevraagd over hoeveel plakkers je krijgt. Ze zegt per set (twee) hoefijzers dat je 6 plakkers krijgt per hoef. Maar helemaal duidelijk is ze niet, dus ik heb het nog een keer gevraagd. Hieronder onze mailwisseling van de afgelopen dagen. Mijn opmerkingen over haar tekst zet ik even tussen sterretjes :

Hello Nina, (***de vorige mails had ik contact met ene Nina, maar het blijkt nu een Candice te zijn geworden***)

I reread all the info on your site and while rereading I discovered that you say that the "velcro" will only last 3 weeks, then I have to remove it and glue new ones on.

So how many velcro's do you deliver with the horserunners?

Thank you, Monique


***haar antwoord***

Dear Monique,

Thank you for your interest in our Megasus Horserunners!

With a 2-piece set of Megasus Horserunners, you will receive 6 pieces of Mega-lock tapes (6 pieces per hoof)

***Dat vond ik verwarrend. voor een set van 2, krijg je 6 stukken tape. Dus dat lijkt mij 3 per hoef, en erachter zet ze tussen haakjes 6 per hoef.***

Secondly, the Mega-lock tapes need to be removed every few weeks so you can trim up the hooves and the hoof wall.

If you have any further questions, please let me know!

Best wishes,

Candice

***Dus ja ik vond het toch niet duidelijk genoeg, dus heb nog een keer de vraag gesteld***

Dear Candice thank you for your answer.

You say 6 pieces of Mega-lock tapes per hoof. Okay?

Kind regards, Monique


***En zij antwoordde vandaag***

Dear Monique,

That is correct.

Best wishes,

Candice


***Maar omdat ik echt zeker wil zijn, heb ik toch haar antwoord nog even bevestigd***

Thank you Candice, so 6 per hoof, so I get 12 stickers for one pair of horserunners. Sorry to be so persistant but I want to be sure. Thank you, sorry for your time. Kind regards, Monique

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 23:22

nou jij krijgt nog antwoord terug op je vraag...dan doe jij iets beter dan ik!
ga ze nog eens mailen!

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 01:11

Maar dit hele plakkers-verhaal was al uitgezocht. Staat ook gewoon ergens in dit topic.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 07:40

O ok, @Gamblerscup dat heb ik dan helemaal gemist. Weet jij uit je hoofd hoeveel plakkers je dan krijgt bij 1 set hoefijzers?

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:37

En ik kreeg vanmorgen het navolgende antwoord, dus ik neem aan dat het wel goed zit met het aantal plakkers dat we krijgen. 6 per hoef, dus 12 per set.

Dear Monique,

Not a problem!

Yes, you will receive a total of 12 Mega-lock tapes and a total of 4 Mega-pro tapes (the protection cover for the Mega-lock tapes) per 2-piece set.

Best wishes,

Candice

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:48

Nou dan kan ik daar met mijn paard eeuwig mee vooruit aangezien zijn hoeven bijna niet groeien *D
Ik zou nog genoeg hebben aan twee plakkers per hoef haha :')

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:51

Dat zou ideaal zijn inderdaad. Ik ga het aankijken, maar ik denk dat ik ze ga bewaren en als ik ze allemaal verbruikt heb dat ik dan van die speciale voor hoeven geschikte lijm koop en kijken of dat nog werkt ja of nee.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:32

Ik vond haar eerste antwoord eigenlijk al erg duidelijk, 6 per hoef, hoe meer duidelijk wil je het hebben :D .
Op de site is ook gewoon te vinden wat er per set bijgeleverd wordt.

Per hoef gebruik je 2 stickers, dus bij een set horserunners kun je 3 keer stickers plakken.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:17

Dankje Monique, t was mij ook niet helemaal duidelijk dus fijn dat je ze wilde berichten! :)

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:32

Geen dank, wat ik wel jammer vind is dat ze het kunnen doorgeven van de maten opgeschort hebben naar juni! Dat zou eerst volgens mij vorige maand al gekund hebben, maar kennelijk omdat zoveel mensen gevraagd hebben of het wat later kon, kan het nu pas vanaf juni, dat doorgeven van je maten.

Ik heb overigens geen klachten over hun gebrek aan antwoorden. In het begin van dit jaar heb ik ze benaderd met de vraag of hun runners ook op mijn paard konden, omdat ze van voren ovale hoeven heeft, en dan ovaal tegenovergesteld van achterhoeven ovaal. En omdat ze zich vaak betrapt en hoefijzers aftrapt. Ik heb uitgebreid antwoord van ze gekregen, en ik heb toen foto's gemaild en ij hebben geantwoord dat het geen probleem moest zijn voor de runners. Ik heb geloof ik wel een stuk of 6 keer heen en weer gemaild (met ene Nina toen) en ze waren altijd correct en binnen een paar dagen had ik antwoord. Dus daar herken ik niet in wat iemand anders zei dat er geen of slecht antwoord kwam.