Blessure aan het collaterale hoefbandje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 14:49

QueenBeeBee schreef:
Daar hebben jullie helemaal gelijk in!

Ik ga gewoon nu zo opbouwen.en idd haar meer op stal houden. Ze staat nu al 1,5 uur met haar vriendin in de paddock. Ze is heel rustig. Dus dat is fijn.

Vraag me wel af of ik dan op deze stal zal blijven aangezien hier alles veel naar buiten gaat


Oh dat is fijn inderdaad! Ja, dat is altijd moeilijk om weer een goede stal te vinden die aan je eisen voldoet.

Zijn er ook mensen die gebruik maken van een stapmolen als de blessure weer helemaal is hersteld?

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:55

Ja die van mij loopt alweer een maand in de stapmolen

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:04

Ik heb geen stapmolen. Ik stap we altijd lang in met gymnastiserende oefeningen (wijken, schoudervoor, schouderbinnenwaarts)

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 06:34

Ik heb wel een stapmolen tot mijn beschikking, maar ik twijfel heel erg. De DA is er geen voorstander van, maar ik vind het wel eens makkelijk. Vooral in de winter is het voor mijn paard wel een uitkomst eigenlijk

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:30

Zo was het bij mij ook. Mijn DA was ook niet enthousiast maar door mijn lichamelijke beperkingen kan ik slecht lopen. Dus na 2,5 maand was ik het zat. Mijn merrie was heel constant steeds bij de controles dus heb haar in de molen gezet. Nu loopt ze bijna dagelijks erin. En ze doet het goed

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 10:04

Dan is het fijn dat je een stapmolen hebt! Ja, ik zit er ook aan te denken om haar er gewoon weer in te zetten. Eerst stond ze er ook dagelijks in en een beetje extra beweging is niet erg, want die buik gaat er toch best moeilijk af :=

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 11:05

Nou ik bedacht me dat het wel te doen moet blijven met dat revalideren. En volgens mij doen we met z'n allen enorm ons best zo goed mogelijk te revalideren. Dus een beetje gemak mag best dan toch?

Zeker als ze het gewend waren...

Ik zet de molen niet te hard zodat ze rustig loopt

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 11:30

QueenBeeBee schreef:
Nou ik bedacht me dat het wel te doen moet blijven met dat revalideren. En volgens mij doen we met z'n allen enorm ons best zo goed mogelijk te revalideren. Dus een beetje gemak mag best dan toch?

Zeker als ze het gewend waren...

Ik zet de molen niet te hard zodat ze rustig loopt


Ja zeg dat wel. We hebben ons al heel erg aangepast door het revalideren. Die van mij moest altijd in een snellere stand staan, omdat ze helemaal vooraan liep te dringen. Maar ik denk dat ze nu maar eens vrede moet hebben met een lagere stand :P. Hoe lang heb je je merrie er gemiddeld in?

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:46

Haha heel herkenbaar, mijn merrie loopt met haar hoofd opzij met haar borst tegen het hek van de molen. Of het niet sneller kan! ;)

Maar inmiddels is ze er aan gewend rustiger te doen.

Ik zet haar zo'n 15 tot 20 min erin max.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 16:05

Ik zou haar gekwetste been aan de buitenkant doen zodanig dat er minder druk op dat been komt.

Ik heb vandaag getraind voor de wedstrijd en mijn paard liep top! Duimen voor zondag. Voor mij is dit echt een mijlpaal.

Ik hoop dat ik dan kan spreken van voor de blessure en na de blessure.

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 19:31

@Qbb: Haha is die van mij dus niet de enige. Ja precies, zo lang ga ik haar er denk ik ook weer in zetten. Normaal gesproken stond ze een uur per dag er in, maar dat vind ik te lang.

@Laibadji: Ja, het probleem is dat het om de vijf minuten wisselt van kant. Ik heb geen idee of je hem gewoon 15 minuten op een kant kan laten staan.

Spannend! Fijn dat hij zo goed gaat! Ik zal voor je duimen *\o/*

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:18

Mijn DA zei dat als ze rustig in stap draait dat het niet veel kwaad kon. Nu draait die van mij vaak hysterisch om maar het is toch goed gekomen.

Super spannend Laibadji!!! Echt heel erg gaaf, ben nu al trots op jullie. Inderdaad een mijlpaal

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:19

Mijn debuut na de blessure staat gepland op 13 november.

Dan ga ik rijden op een scouting/ kennismakingsdag voor/ van de para Ruiters. Dan moeten we Z1 niveau kunnen rijden en ga ik dus mijn eerste para proef rijden

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:34

Queenbeebee: Wauw!! Heel leuk om te horen!! Stiekem toch jaloers op wat jij kan met je paard!! Ik duim alvast ook heel hard voor jou!!!

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 17:44

@Qbb: Ja, denk dat het ook wel wat meevalt. Die van mij is ook altijd hysterisch met omdraaien. Als t te lang duurt op haar manier draait ze een paar rondjes achter elkaar haha.

Wat fijn dat je weer Z1 gaat starten! Wat voor afstamming heeft die van jou eigenlijk?

Voor mij duurt het nog even totdat ik weer Z kan starten, ze wordt eerst gereden in het M door m'n bijrijder waarschijnlijk :)

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:17

Laibadji schreef:
Queenbeebee: Wauw!! Heel leuk om te horen!! Stiekem toch jaloers op wat jij kan met je paard!! Ik duim alvast ook heel hard voor jou!!!


Wat lief, dank je! :*

Het is wel een enorm management hoor om mijn merrie goed te houden. We doen heel veel dingen ook niet door haar (of mijn) slechte lijf.

Maar 13 nov wordt m'n debuut hoor, ik moet nog M2 starten. Dat hoop ik in oktober te doen.
Maar op deze kennismakingsdag mag je gewoon meerijden wat je aankunt zeg maar. Ik hoop gewoon in m'n eigen grade te kunnen rijden en dat is dan dus Z.

Armyhorse mijn merrie is een namelus r X Rinaldo. Zwarte heks is het

Hoe werkt het foto uploaden ook alweer hier... Dan kan ik haar wel eens voorstellen met plaatje :+

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 00:42

Foto foto foto!!! Je mag super fier zijn op wat je presteert! Mag ik vragen waarom je paradressuur rijdt? Wil je liever niet antwoorden, alle respect voor hoor!!

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:35

Laibadji schreef:
Foto foto foto!!! Je mag super fier zijn op wat je presteert! Mag ik vragen waarom je paradressuur rijdt? Wil je liever niet antwoorden, alle respect voor hoor!!


Haha ik ga eens kijken of het me lukt. Ik ben ook enorm trots op m'n gekke zwarte heks, zeker!
Iedere keer herstelt ze toch weer en ze wil zo hard voor je werken

Ik heb me laten keuren omdat mijn arm en been slecht functioneren. M'n arm heb ik 18 jr geleden een ongeluk gehad. Door een glazen deur gelopen en alles kapot gesneden in m'n arm.

M'n scheenbeen is 3 jr geleden door een paard door midden getrapt. Na de operatie kreeg ik ernstige complicaties waardoor m'n been ging afsterven. Gelukkig hebben ze m'n been kunnen "sparen/redden".

Dus dat maakt het rijden wat ingewikkelder. En vooral alle dingen er omheen doen zijn zwaar.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:22

Ja inderdaad lijkt mij niet evident om te rijden met deze kwetsuren.

Je been ging afsterven? Wat akelig!

Knap dat je zo je droom waar kan maken!!

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:30

Ja ik had acuut compartimentsyndroom. Dan blaast je been zo op dat alles doodgedrukt wordt... De druk in m'n been was ondragelijk. En nog steeds kan ik slecht met m'n been omlaag.

Ja het is super met alle aanpassingen dat ik dit nog kan doen!

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 12:14

Leuk bloed QBB meestal zijn dat wel fijne paarden van namelus :D

En wat knap dat je nog gewoon je sport beoefent ondanks wat je allemaal hebt meegemaakt! Respect!!

En ik ben ook benieuwd naar een foto <<)

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:54

Wat voor merrie heb jij dan Armyhorse?
En dank je. Ik doe heel veel dingen niet meer maar dit wil ik blijven doen.

En hebben jullie foto's van jullie paarden??

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 13:18

Afbeelding

Dit is mijn paard. Afstamming is Santo H (=Kennedy) X Wolfgang. Foto is al een hele tijd terug toen reden we net M1.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:28

Wat fijn dat alles zo goed gaat bij iedereen.
Laibadji eindelijk weer op wedstrijd en QBB in november weer een Z proef rijden.

Ik wil ook wel graag foto's zien van jullie paardjes :D

Edit: Wat een prachtig paard Armyhorse <3

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:26

Wauw wat is ze knap Arnyhorse <3