Blessure aan het collaterale hoefbandje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laibadji

Berichten: 1689
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:34

Hoe meer je zal werken, hoe makkelijker de kilo's er zullen af gaan. Mijn paard was ook een dikkertje geworden maar door te trainen is hij nu terug zijn slanke gespierde zelve!

Ik heb wel een hele tijd moeite gehad om mijn knop om te draaien van gekwetst paard naar gezond paard. Ik vond dat heel moeilijk. Ik was zooooo bezorgd! En nu nog hoor maar nu durf ik eindelijk doorvragen en rijden.

Gewoon tijd nemen en zelf wat aan voelen. Komt goed!!

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:45

Daar heb je gelijk in. Ik kan haar wel weer fit en slank kijken. Ben idd zo bezorgd om haar...

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 06:55

@ QBB: hier hetzelfde verhaal, die van mij lijkt wel drachtig :+ en voor mijn gevoel staat de tijd stil zo langzaam zijn we aan het opbouwen.

@Laibadji: Hoe heb jij opgebouwd van begin tot nu? En hoe lang ben je daarmee bezig geweest? Reed je eerst ook om de dag?

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 08:00

armyhorse schreef:
@ QBB: hier hetzelfde verhaal, die van mij lijkt wel drachtig :+ en voor mijn gevoel staat de tijd stil zo langzaam zijn we aan het opbouwen.

@Laibadji: Hoe heb jij opgebouwd van begin tot nu? En hoe lang ben je daarmee bezig geweest? Reed je eerst ook om de dag?


Hahaha nou precies dat dus! :')

Maar ik zat laatst te rekenen en we zijn nu 3 maanden onderweg. Dus eigenlijk mag ik helemaal niet klagen over hoe het gaat!!

Alleen was mijn merrie de maanden daarvoor ziek geweest (2x luchtweginfectie) dus we rijden al langer niet.

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 10:38

QueenBeeBee schreef:
armyhorse schreef:
@ QBB: hier hetzelfde verhaal, die van mij lijkt wel drachtig :+ en voor mijn gevoel staat de tijd stil zo langzaam zijn we aan het opbouwen.

@Laibadji: Hoe heb jij opgebouwd van begin tot nu? En hoe lang ben je daarmee bezig geweest? Reed je eerst ook om de dag?


Hahaha nou precies dat dus! :')

Maar ik zat laatst te rekenen en we zijn nu 3 maanden onderweg. Dus eigenlijk mag ik helemaal niet klagen over hoe het gaat!!

Alleen was mijn merrie de maanden daarvoor ziek geweest (2x luchtweginfectie) dus we rijden al langer niet.


Ja precies, voor zo'n blessure is dat toch wel aardig snel :). Het gaat echt heel snel dat als ze even niet rijden gelijk ook helemaal dicht groeien :=. Maar ja alleen beweging en letten op voeding is de enige optie denk ik.

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:56

Precies, het is een hele lastige blessure. Ik had "de mazzel" dat ik er snel bij was (in acute fase) en de schade beperkt was.

Ja wat gaat dat snel he dat groeien... :7
Maar idd het zit in bewegen. Mijn merrie staat nog steeds de hele dag op stal en komt er bij elkaar max 2 uur uit op een dag

Laibadji

Berichten: 1689
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:53

Ik heb toch wel een 9 tal maanden gerevalideerd. Na deze blessure na 3 maanden een andere blessure opgelopen dus toen ook 2 maanden stil gestaan. Deze rust was dus extra goed voor deze blessure.

Nadien zeker niet dagelijks gewerkt maar een 3 tal keer per week maximaal 30 minuten.

Succes

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:29

Rij jij nu helemaal niet Armyhorse? Nu ze op de wei staat? Of wel

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 07:59

@ Qbb: precies die van mij komt er ook hooguit 2 a 3 uurtjes per dag uit. Ja, die van mij rijd ik om de dag half uurtje nu :)

@Laibadji: Oke, ook niet heel lang en vaak dus :). Ik ben benieuwd hoe je zondag gaat rijden. Iig succes voor zondag *D

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:58

Fijn om te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat :)
Dat dichtgroeien herken ik wel, vooral ze niet meer aan het werk is en alleen maar gras eet :D

Afbeelding

Laibadji

Berichten: 1689
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:51

Pfff blijkbaar zijn ze mij vergeten inschrijven en is we opkomst heel groot. Pas deze avond weet ik of ze mij er nog bij nemen of niet....

En dan schrijf je 14 dagen op voorhand in. ;(

Ik keek er zo hard naar uit. Was echt een mijlpaal na alle ellende.

Bizar hoe je als volwassene toch zo ontgoocheld kan zijn omdat je misschien niet op wedstrijd kan gaan.

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:28

Laibadji schreef:
Pfff blijkbaar zijn ze mij vergeten inschrijven en is we opkomst heel groot. Pas deze avond weet ik of ze mij er nog bij nemen of niet....

En dan schrijf je 14 dagen op voorhand in. ;(

Ik keek er zo hard naar uit. Was echt een mijlpaal na alle ellende.

Bizar hoe je als volwassene toch zo ontgoocheld kan zijn omdat je misschien niet op wedstrijd kan gaan.

Oh wat balen zeg!! :(:)

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 21:10

Laibadji schreef:
Pfff blijkbaar zijn ze mij vergeten inschrijven en is we opkomst heel groot. Pas deze avond weet ik of ze mij er nog bij nemen of niet....

En dan schrijf je 14 dagen op voorhand in. ;(

Ik keek er zo hard naar uit. Was echt een mijlpaal na alle ellende.

Bizar hoe je als volwassene toch zo ontgoocheld kan zijn omdat je misschien niet op wedstrijd kan gaan.



Jeetje wat zuur! _-:(

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 21:11

Evy schreef:
Fijn om te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat :)
Dat dichtgroeien herken ik wel, vooral ze niet meer aan het werk is en alleen maar gras eet :D

[ [url=m/KDEHgT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Fijn dat die van jou ook weer op het land kan :). Rijdt je je paard nog niet?

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:26

Het mocht wel van de DA maar ik heb ervoor gekozen om haar 24/7 op het land te zetten deze zomer :)
In het najaar wil ik haar weer op de echo zetten en met groen licht wil ik dan beginnen onder het zadel.

Laibabji, hoe is het afgelopen? Mocht je uiteindelijk nog meedoen?

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 19:49

Evy schreef:
Het mocht wel van de DA maar ik heb ervoor gekozen om haar 24/7 op het land te zetten deze zomer :)
In het najaar wil ik haar weer op de echo zetten en met groen licht wil ik dan beginnen onder het zadel.

Laibabji, hoe is het afgelopen? Mocht je uiteindelijk nog meedoen?


Ja precies, zekere voor het onzekere. Was ze eerst nog niet helemaal 100% hersteld op de laatste echo?

Laibadji

Berichten: 1689
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:51

Ik heb uiteindelijk mogen mee rijden in 1 proef maar met de Spaanse hengst waar ik mee rijd en niet met Jinxs het paard dat geblesseerd was. De reeks waar ik hem wou starten zat overvol dus hem er bij nemen was niet meer mogelijk. Heel jammer. :(

En mijn proef... Deze was slecht. De hengst kan heel angstig reageren in groep en klapt dan dicht waardoor hij wel braaf blijft maar ik geen contact meer heb met mijn paard. Hij reageert dan niet meer op mijn been en als hij reageert is het paniekerig. Dus ja ik was eerste van vanachter te tellen _O-

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 14:54

Laibadji schreef:
Ik heb uiteindelijk mogen mee rijden in 1 proef maar met de Spaanse hengst waar ik mee rijd en niet met Jinxs het paard dat geblesseerd was. De reeks waar ik hem wou starten zat overvol dus hem er bij nemen was niet meer mogelijk. Heel jammer. :(

En mijn proef... Deze was slecht. De hengst kan heel angstig reageren in groep en klapt dan dicht waardoor hij wel braaf blijft maar ik geen contact meer heb met mijn paard. Hij reageert dan niet meer op mijn been en als hij reageert is het paniekerig. Dus ja ik was eerste van vanachter te tellen _O-


Dat is jammer, maar wel een goede ervaring voor de hengst := Is hij nog niet zo vaak mee geweest op wedstrijd? Ook jammer van Jinxs! Heb je al weer wat nieuws opgegeven?

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 14:56

Ik heb goed nieuws! *\%/* Ballerina haar blessure is weer helemaal hersteld! Ik mag nu alles weer doen. Alleen natuurlijk wel alles geleidelijk opbouwen :). De DA was positief en zei dat het toch vrij snel hersteld is voor zo'n blessure *D

Laibadji

Berichten: 1689
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:03

Oh Armyhorse wat een goed nieuws!!!
Nu weer opbouwen en eindelijk weer mogen dromen! Voor je het weet ben je weer volop aan het rijden!!! Ik ben heel blij voor jou!!

Binnen 14 dagen ga ik terug op wedstrijd. Voor de hengst was het pas zijn 2e wedstrijd dus hem vergeef ik met liefde zijn stress!

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 20:02

Laibadji schreef:
Oh Armyhorse wat een goed nieuws!!!
Nu weer opbouwen en eindelijk weer mogen dromen! Voor je het weet ben je weer volop aan het rijden!!! Ik ben heel blij voor jou!!

Binnen 14 dagen ga ik terug op wedstrijd. Voor de hengst was het pas zijn 2e wedstrijd dus hem vergeef ik met liefde zijn stress!


Dank je! Ik ben ook zo blij *\o/*

Oke, kun je nog wel even lekker door trainen. Ooh dan mag het nog door de vingers gezien worden haha :=

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:17

armyhorse schreef:
Ik heb goed nieuws! *\%/* Ballerina haar blessure is weer helemaal hersteld! Ik mag nu alles weer doen. Alleen natuurlijk wel alles geleidelijk opbouwen :). De DA was positief en zei dat het toch vrij snel hersteld is voor zo'n blessure *D


Wauw!!! *\o/* *\o/* *\%/* :#

Wat een fijn nieuws zeg!! Ben heel blij voor jullie...
Hoe ga je nu opbouwen? Nog advies gekregen daarbij?

Jullie zijn 4 maanden bezig geweest of langer?

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:18

Wat jammer Laibadji! Wel goed dat je met de hengst kon, mooie ervaring..

Hopelijk over 2 wkn met jinx!

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:22

Ik heb mijn merrie gister wat meer aan het werk gezet in de 20x60 bak. Ik rij nog helemaal geen figuren maar wel meer draf en galop gedaan. Ze ging eigenlijk heel goed...

Vandaag was ze ook goed, niet gereden maar ze stapte goed. Dus ben benieuwd hoe het gaat met d'r.

Laibadji

Berichten: 1689
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:37

Wat leuk dat alle paarden het zo goed doen. Ik zou zeggen: Laten we onszelf een schouderklopje geven voor de goede zorgen aan onze paarden! ;)