Blessure aan het collaterale hoefbandje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicksel

Berichten: 119
Geregistreerd: 02-01-12

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:21

Vanochtend controle gehad en goed nieuws! De da was erg te vreden over het herstel dus mogen nu per week 2 minuten draf erbij pakken. En het beste van alles: ze mag de wei op!! Klein stukje wel eens waar, maar zal haar goed doen. Ze was de boxrust zo zat.. Wel spannend trouwens hoor. Komen die van jullie goed de wei af of merken jullie echt verschil erna?

Laibadji

Berichten: 1689
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:21

Oh heel goed nieuws!!! Op naar een volledige genezing!!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:32

Super goed nieuws Nicksel!
Fijn dat de DA zo positief was en dat ze weer de wei op mag.
Ik weet niet of het bij jullie haalbaar is, maar 24/7 zou helemaal prettig zijn.
Dan heb je ook geen last van 'uitspattingen' als er paarden binnen worden gehaald en als ze de volgende dag weer naar buiten mogen.
Snap dat je het spannend vind, hopelijk vind ze het gras belangrijk dan de beentjes strekken :)

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:07

Nicksel schreef:
Vanochtend controle gehad en goed nieuws! De da was erg te vreden over het herstel dus mogen nu per week 2 minuten draf erbij pakken. En het beste van alles: ze mag de wei op!! Klein stukje wel eens waar, maar zal haar goed doen. Ze was de boxrust zo zat.. Wel spannend trouwens hoor. Komen die van jullie goed de wei af of merken jullie echt verschil erna?


Wat goed!!! *\o/*

Hoe lang loopt jullie revalidatie ook alweer?

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 17:12

Nicksel schreef:
Vanochtend controle gehad en goed nieuws! De da was erg te vreden over het herstel dus mogen nu per week 2 minuten draf erbij pakken. En het beste van alles: ze mag de wei op!! Klein stukje wel eens waar, maar zal haar goed doen. Ze was de boxrust zo zat.. Wel spannend trouwens hoor. Komen die van jullie goed de wei af of merken jullie echt verschil erna?


Wat fijn Nicksel!! Hoe lang heeft je paard deze blessure nu? Die van mij kan ik niet normaal op de wei zetten gaat helaas vliegen en dan merk ik de dag erna wel dat ze niet helemaal lekker loopt. Die van mij laat ik nu ook grazen aan de hand, dan gaat alles prima.

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:31

Hahaha het lijkt steeds vaker dat je het gewoon stiekem over mijn merrie hebt Armyhorse :D :=

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 18:18

QueenBeeBee schreef:
Hahaha het lijkt steeds vaker dat je het gewoon stiekem over mijn merrie hebt Armyhorse :D :=


Haha volgens mij is het familie van elkaar :')

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:22

Dus jullie zien ook wel gelijk verschil in de manier van lopen als je paard even een paar sprongen maakt ? Ik zag dat bij mijn paard ook namelijk, maar dacht dat dat bij andere paarden niet zo was.

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 19:47

Maris schreef:
Dus jullie zien ook wel gelijk verschil in de manier van lopen als je paard even een paar sprongen maakt ? Ik zag dat bij mijn paard ook namelijk, maar dacht dat dat bij andere paarden niet zo was.


Naja die van mij maakt wel vaker sprongen ook wel onder het zadel :+ maar dan is ze niet kreupel daarna. Alleen als ze in het land gaat galopperen en dan ontzettend hard stopt, dan zie ik wel verschil.

Nicksel

Berichten: 119
Geregistreerd: 02-01-12

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:52

Armyhorse/queen beebee zijn nu een klein half jaar onderweg, waarvan we 4maanden aan het behandelen/revalideren zijn.

Maris, in het begin zag ik ook gelijk verschil, maar sinds ze behandeld is niet meer. Lijkt/voelt nu ook steviger dus lan wellicht wat meer hebben

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:52

armyhorse schreef:
Haha volgens mij is het familie van elkaar :')


Nou dat moet het haast zijn :+

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:54

Maris, ik heb dat 1x gehad met mijn merrie ja... Verder lijkt ze in inmiddels wel wat te kunnen hebben. :=
Maar bij mijn merrie was het bandje dik en geïrriteerd, niet kapot. Dat zal ook schelen

Nicksel dat is ook alweer een aardige tijd zeg...

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 22:43

Nicksel schreef:
Armyhorse/queen beebee zijn nu een klein half jaar onderweg, waarvan we 4maanden aan het behandelen/revalideren zijn.

Maris, in het begin zag ik ook gelijk verschil, maar sinds ze behandeld is niet meer. Lijkt/voelt nu ook steviger dus lan wellicht wat meer hebben


Dat is ook een lange periode zeg, gelukkig zit er nu weer een stijgende lijn in!

Nicksel

Berichten: 119
Geregistreerd: 02-01-12

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:47

En, hoe is het met eidereens paard? Hier de eerste week weidegang overleefd en gaat gelukkig goed. Klopt, is inderdaad al even. Maar moet zeggen dat m'n da ee ook 6 maanden tot een jaar voor gaf, dus lopen op schema

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:11

Fijn dat je de week wei goed doorgekomen bent Nicksel!

Mijn merrie gaat goed. Voor het eerst twee dagen achter elkaar gereden en dat ging goed. Ze is eigenlijk heel constant en vooral erg blij dat ze wat meer mag werken!

Morgen ga ik op vakantie dus dan zorgen andere mensen voor haar. Heel team haha. Maar ze is in goede handen, al vind ik het wel heel spannend! En moeilijk loslaten :on

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 09:27

@Nicksel: fijn dat de weidegang goed gaat :)

@Qbb: goed om te horen dat je merrie zo fijn gaat! Merk je inderdaad gelijk dat ze een stuk blijer zijn :). Altijd moeilijk uit handen geven haha. Ik heb er al moeite mee als ik mijn merrie een paar dagen niet zie :=

Mijn merrie gaat ook goed, nu geen terugval meer gehad gelukkig. We rijden nu ongeveer een kwartier a twintig minuten en breiden dat volgende week weer iets uit.

Laibadji

Berichten: 1689
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:33

Ik heb mij eindelijk ingeschreven voor mijn eerste wedstrijd!!! *\o/* zondag is het zo ver! Hopelijk verloopt het goed want telkens ik het woord wedstrijd uitsprak viel mijn paard mank.

Dus duimen duimen duimen!

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 11:52

Laibadji schreef:
Ik heb mij eindelijk ingeschreven voor mijn eerste wedstrijd!!! *\o/* zondag is het zo ver! Hopelijk verloopt het goed want telkens ik het woord wedstrijd uitsprak viel mijn paard mank.

Dus duimen duimen duimen!


Spannend! Welke klasse start je?

Laibadji

Berichten: 1689
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 13:35

Wedstrijd uitgesteld naar de 31ste. -O- ik was blijkbaar 1 dag te laat met mijn inschrijving. >;)

Ik maak het mezelf gemakkelijk. Ik start E6 en E7 dus de laagste dressuurproeven. Paard is nog nooit op wedstrijd geweest en wil mezelf ook niet te veel druk opleggen. Rijden en genieten wil ik doen!

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 17:55

Laibadji schreef:
Wedstrijd uitgesteld naar de 31ste. -O- ik was blijkbaar 1 dag te laat met mijn inschrijving. >;)

Ik maak het mezelf gemakkelijk. Ik start E6 en E7 dus de laagste dressuurproeven. Paard is nog nooit op wedstrijd geweest en wil mezelf ook niet te veel druk opleggen. Rijden en genieten wil ik doen!


Nee groot gelijk heb je! Gewoon genieten dan komt het helemaal goed :) het is al mooi dat je weer kan starten na zo'n lange tijd *D

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:30

Wat leuk dat je op wedstrijd gaat Laibadji! Mooie mijlpaal weer... Heel veel succes alvast, hoe gaan de voorbereidingen?

Hoe gaan de rest van de paarden bij jullie?

Ik ben net terug van vakantie, ga straks rijden weer voor het eerst. Er is super voor haar gezorgd

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 10:06

QueenBeeBee schreef:
Wat leuk dat je op wedstrijd gaat Laibadji! Mooie mijlpaal weer... Heel veel succes alvast, hoe gaan de voorbereidingen?

Hoe gaan de rest van de paarden bij jullie?

Ik ben net terug van vakantie, ga straks rijden weer voor het eerst. Er is super voor haar gezorgd


Met die van mij is het gelukkig nu aardig constant. Ik heb haar nu ook elke dag drie uurtjes in de wei en dan begint ze gelukkig niet te vliegen, maar langer kan nog niet. Volgende week wordt er weer een echo gemaakt om te kijken of het nu volledig is hersteld :)

Oh fijn! Waar ben je naartoe geweest? Ben benieuwd hoe het met die van jou gaat met rijden :)

Laibadji

Berichten: 1689
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:46

Hopelijk een super leuke vakantie achter de rug!

Mijn paard loopt echt goed <3 Momenteel zijn we bezig met wijken van links naar rechts en omgekeerd op de middenlijn, eenvoudige galopwissel begint stil aan te komen, contra galop, schoudervoor en schouderbinnenwaarts. En ja, eindelijk kan mijn paard verruimen in draf!! Heb hem nu een jaar en eindelijk doet hij het. Dat is voor mij wel een teken dat zijn achterbeen sterk genoeg geworden is en dat zijn blessure mooi genezen is.

Ik moet wel zeggen dat mijn stress stilaan begint te komen voor zondag! :oo

Iedere keer na het rijden spoel ik zijn benen. Ik train 4 a 5 keer per week 30minuten. Langer durf ik niet omdat ik hem niet wil overdoen.

Leuk om te lezen dat het bij jullie nu ook goed gaat!! Ik ben nu 10 maanden verder na zijn blessure en ik had nooit gehoopt om nu hier te staan. Ik hoop van harte dat jullie ook zo een goed herstel mogen hebben bij jullie paarden!!

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:09

Wat een goede berichten zeg van jullie! Heel leuk om te lezen dat de paarden nu voorspoedig herstellen.

Spannend de scan Armyhorse

Super leuk je wedstrijd Laibadji, succes alvast

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:12

Mijn merrie schrok zich wild toen ik ineens voor d'r box stond vandaag. Ze stond zo ontspannen hooi te eten dat ze mij niet doorhad...

Ze liep eigenlijk goed, net zoals voor m'n vakantie. De oppas heeft enorm haar best gedaan!

Wel merk ik dat er echt enorm veel werk in zit weer qua opbouwen, maar durf niet teveel te doen. Mijn merrie wil wel erg graag aan het werk, dus het is wat zoeken wat dat betreft.

En ze moet afvallen vind ik.... Maar ja hoe?