Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brighteyes85

Berichten: 1208
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: waar ik wil

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 13:32

Ik heb laten laseren door N.inge H.uijser die komt aan huis.

@maresie wat is te kreupel om op het land te zetten? Als je een klein stukje af zet en daar zorgt dat hij meer ruimte heeft dan op stal, maar net even minder dan een heel weiland valt het best mee. Ik heb mijn paard die met een heel achterbeen in verband stond ook in een weitje met water en een vriendje gezet.

maresie

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-01-06

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 18:46

Mijn wei is niet vlak en hij wil nog wel eens een sprintje trekken en wil niet dat de pees hellemaal afscheurt
En wil ook niet tegen het advies van de DA gaan
Gelukkig is hij rustig op stal en ook als zijn vriendje een paar uur de wei op gaat .

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 12:53

Ik heb te slecht nieuws. Ik heb donderdag mijn meisje moeten laten inslapen.. De peesblessure was bijna goed en ze mocht bijna naar huis! Ze kreeg koliek. Moest met spoed naar Utrecht geopereerd worden, en moest ervoor kiezen haar niet meer te laten ontwaken uit de narcose..

Jezus wat is dit toch kl*te. Mijn gat in het hart is zo groot, ik weet niet hoe ik dit kan verwerken. :'(

brighteyes85

Berichten: 1208
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: waar ik wil

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 13:19

Jeetje Shauniraquel verschrikkelijk om zo je paard te moeten verliezen. Heel veel sterkte de komende tijd met verwerken Y;(

maresie

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-01-06

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 15:41

Heel veel sterkte met dit groot verlies

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 16:24

Heel veel sterkte. Vreselijk.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 17:21

Shauniraquel schreef:
Ik heb te slecht nieuws. Ik heb donderdag mijn meisje moeten laten inslapen.. De peesblessure was bijna goed en ze mocht bijna naar huis! Ze kreeg koliek. Moest met spoed naar Utrecht geopereerd worden, en moest ervoor kiezen haar niet meer te laten ontwaken uit de narcose..

Jezus wat is dit toch kl*te. Mijn gat in het hart is zo groot, ik weet niet hoe ik dit kan verwerken. :'(


Ik ben er stil van.. Wat vreselijk! Je hebt zoveel gedaan voor je paard! :(:)
Heel veel sterkte!! Y;(

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 17:34

Jaa ik heb er alles aan gedaan wat maar kon.. Dus het is echt een harde klap. Mochten jullie nieuwsschierig zijn, de link naar het topic staat in mijn onderschrift.

AmFe
Berichten: 376
Geregistreerd: 02-09-11

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 00:22

Wat erg meid. Mijn paard is ook een week geleden overleden. Moest met spoed geopereerd worden en is overleden tijdens het bijkomen in de recovery. Het is een verschrikkelijke tijd en ik sleep mezelf de dagen door. Maar alles voelt zo leeg en nutteloos. Ik weet dus helaas hoe het voelt. Ik wens je heel veel sterkte toe. Hopelijk heb je wat steun en afleiding om je heen. Je mag me altijd pb sturen als je er iets over wilt delen. Sterkte!

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:28

AmFe schreef:
Wat erg meid. Mijn paard is ook een week geleden overleden. Moest met spoed geopereerd worden en is overleden tijdens het bijkomen in de recovery. Het is een verschrikkelijke tijd en ik sleep mezelf de dagen door. Maar alles voelt zo leeg en nutteloos. Ik weet dus helaas hoe het voelt. Ik wens je heel veel sterkte toe. Hopelijk heb je wat steun en afleiding om je heen. Je mag me altijd pb sturen als je er iets over wilt delen. Sterkte!


Och jeej.. Dat is ook erg zeg! Hetzelfde geldt voor jou. Je mag me altijd een PB sturen. elkaar steunen. <3 :(:)

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:11

Ach jee, AmFe en Shauniraquel heel veel sterkte gewenst met het verlies van jullie maatje!!

Fauvetje
Berichten: 248
Geregistreerd: 15-12-14

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:40

Heel veel sterkte allebei!
Wij gaan deze woensdag op controle echo. Paard staat nu een kleine 4 maand stil (weiderust).
Ik merk nu wel dat ze stijf begint te lopen op haar linkerachterbeen, waarsch door overbelasting...
Wie zouden jullie erbij halen hiervoor ? de osteo of de chiropractor ?

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:52

Fauvetje schreef:
Heel veel sterkte allebei!
Wij gaan deze woensdag op controle echo. Paard staat nu een kleine 4 maand stil (weiderust).
Ik merk nu wel dat ze stijf begint te lopen op haar linkerachterbeen, waarsch door overbelasting...
Wie zouden jullie erbij halen hiervoor ? de osteo of de chiropractor ?


Dankjewel!
Ik zou geen van beide erbij halen. Overbelasting door wat? Het lopen in het land? Toch de dierenarts om advies vragen..

Fauvetje
Berichten: 248
Geregistreerd: 15-12-14

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:17

Ik was ervoor gewaarschuwd door de da , ze heeft haar rechterbeen toch een dikke 2 maand niet volledig belast.
Dus vermoedelijk een overbelast linkerachterbeen, ik wacht idd wel de da af.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 19:11

AmFe schreef:
Wat erg meid. Mijn paard is ook een week geleden overleden. Moest met spoed geopereerd worden en is overleden tijdens het bijkomen in de recovery. Het is een verschrikkelijke tijd en ik sleep mezelf de dagen door. Maar alles voelt zo leeg en nutteloos. Ik weet dus helaas hoe het voelt. Ik wens je heel veel sterkte toe. Hopelijk heb je wat steun en afleiding om je heen. Je mag me altijd pb sturen als je er iets over wilt delen. Sterkte!


Ahnee.. Ook jouw paard. Wat vreselijk. Heel veel sterkte gewenst! Y;( Had jouw paard ook koliek AmFe?

@Fauvetje: ik zou het nog even aankijken. Je paard is blijkbaar nog steeds aan het ontlasten en als je het nu weer goed laat zetten kan ze haar slechte been weer gaan overbelasten. Ik zou eerst afwachten wat de DA zegt, en hoe je paard nu is. Als RA weer volledig belast mag worden (of iig zo tijdens weiderust), dan zou ik een goede (liefst ook DA) chiropractor erbij halen.

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:51

Shauniraquel en AmFe heel veel sterkte!

Euwe staat sinds vrijdag 24/7 in het land.
Heb een mooi stuk gevonden waaruit ik straks ook buitenritten kan maken.
Hoop dat hij hier verder kan herstellen zowel lichamelijk als geestelijk.

Afbeelding
Afbeelding

Fauvetje
Berichten: 248
Geregistreerd: 15-12-14

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:30

De uitslag was goed.
Er is geen echo genomen, wel buigproef + longeren op harde en zachte ondergrond.
Nu gaan we een paar maand lang en rechtuit stappen, zware bodems moeten we vermijden.
Paard mag ook weer op de grote weides, maar we moeten wel voorzichtig blijven, het blijft een gevoelig plekje.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:52

Waarom geen echo? op een buigproef en longeren op het harde en zachte kan je niet van binnen zien hoe de pees zich aan het herstellen is.

Shauniraquel en AmFe heel veel sterkte!

AmFe
Berichten: 376
Geregistreerd: 02-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:41

Fauvetje schreef:
De uitslag was goed.
Er is geen echo genomen, wel buigproef + longeren op harde en zachte ondergrond.
Nu gaan we een paar maand lang en rechtuit stappen, zware bodems moeten we vermijden.
Paard mag ook weer op de grote weides, maar we moeten wel voorzichtig blijven, het blijft een gevoelig plekje.


Ik zou inderdaad altijd een goede echo willen!
Mijn paard had altijd goede buig proeven en liep zelfs met een flink gat in zn pees amper kreupel op de kliniek!

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:53

Kom weer even binnenvallen hoor.. Mijn paard heeft dus een peesblessure. Diagnose: forse chronische desmopathie tendo interosseus met name aan de laterale schenkel (knip plak). Het advies van de kliniek was hem op de wei te gooien, dan zou er verbetering moeten komen. Rijden zal niet meer gaan, hooguit een stapritje. Pony is met pensioen dus. Pijnstilling kon, maar vonden ze (nog) niet nodig. Hij staat nu 2 maanden op het land. Ik zie nog weinig verbetering. Blessure is er al stuk langer. Hij ligt veel. Na stilstaan hinkt die weg, en loopt vervolgens na een aantal passen weer 'goed'. Verder is die rustig, rent niet, maar is zeer tevreden en ook blij, vind het heerlijk om te wandelen (op het harde). Na hoeveel maanden zou ik verandering moeten zien? Heb er weinig ervaring mee. Wat als er geen verandering komt? Ik denk dat ik te ongeduldig ben.. maar vind het toch wel heel lastig om hem soms zo slecht te zien lopen. Dan denk ik is dit het waard, als het nog een jaar gaat duren voor er verbetering komt.

mutsiii

Berichten: 423
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:57

Zucht hier ben ik weer..
Da is al gebeld en zei dat ik moest afwachten tot volgende week i.v.m zwelling.

Is hier iemand met ervaring bij dunner been met rust en dat het been dikker wordt bij beweging? Is buitenkant onderbeen rechts achter.

AmFe
Berichten: 376
Geregistreerd: 02-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:53

mutsiii schreef:
Zucht hier ben ik weer..
Da is al gebeld en zei dat ik moest afwachten tot volgende week i.v.m zwelling.

Is hier iemand met ervaring bij dunner been met rust en dat het been dikker wordt bij beweging? Is buitenkant onderbeen rechts achter.


Dat klinkt eerlijk gezegd niet heel goed. Hopelijk weet je snel meer. Sterkte!

mutsiii

Berichten: 423
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: belgie

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:10

nee, maak me best wel zorgen.
Wachten duurt wel lang dan..

brighteyes85

Berichten: 1208
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: waar ik wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:55

finnens schreef:
Kom weer even binnenvallen hoor.. Mijn paard heeft dus een peesblessure. Diagnose: forse chronische desmopathie tendo interosseus met name aan de laterale schenkel (knip plak). Het advies van de kliniek was hem op de wei te gooien, dan zou er verbetering moeten komen. Rijden zal niet meer gaan, hooguit een stapritje. Pony is met pensioen dus. Pijnstilling kon, maar vonden ze (nog) niet nodig. Hij staat nu 2 maanden op het land. Ik zie nog weinig verbetering. Blessure is er al stuk langer. Hij ligt veel. Na stilstaan hinkt die weg, en loopt vervolgens na een aantal passen weer 'goed'. Verder is die rustig, rent niet, maar is zeer tevreden en ook blij, vind het heerlijk om te wandelen (op het harde). Na hoeveel maanden zou ik verandering moeten zien? Heb er weinig ervaring mee. Wat als er geen verandering komt? Ik denk dat ik te ongeduldig ben.. maar vind het toch wel heel lastig om hem soms zo slecht te zien lopen. Dan denk ik is dit het waard, als het nog een jaar gaat duren voor er verbetering komt.


Binnen 2 maanden moet je geen schokkende veranderingen verwachten. Als het een chronische blessure is zal deze altijd blijven bestaan. Je zal het zeker een jaar moeten geven voor je echt kan zeggen dat het niet meer te redden is of wel. Als dat het je niet waard is wat verwacht je dan?


mutsiii schreef:
Zucht hier ben ik weer..
Da is al gebeld en zei dat ik moest afwachten tot volgende week i.v.m zwelling.

Is hier iemand met ervaring bij dunner been met rust en dat het been dikker wordt bij beweging? Is buitenkant onderbeen rechts achter.


Met zwelling kunnen ze niet scannen, maar het klinkt inderdaad niet goed. Ik zou afwachten tot de DA is geweest voor je conclusies trekt.

Mijn paard gaat inmiddels erg goed. Wij zijn lekker aan het opbouwen en ik merk dat het been koud en dunner blijft tijdens en na het werk.
Hopelijk blijft het zo goed gaan en kunnen we in mei zeggen dat alles goed is.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:18

brighteyes85 schreef:
finnens schreef:
Kom weer even binnenvallen hoor.. Mijn paard heeft dus een peesblessure. Diagnose: forse chronische desmopathie tendo interosseus met name aan de laterale schenkel (knip plak). Het advies van de kliniek was hem op de wei te gooien, dan zou er verbetering moeten komen. Rijden zal niet meer gaan, hooguit een stapritje. Pony is met pensioen dus. Pijnstilling kon, maar vonden ze (nog) niet nodig. Hij staat nu 2 maanden op het land. Ik zie nog weinig verbetering. Blessure is er al stuk langer. Hij ligt veel. Na stilstaan hinkt die weg, en loopt vervolgens na een aantal passen weer 'goed'. Verder is die rustig, rent niet, maar is zeer tevreden en ook blij, vind het heerlijk om te wandelen (op het harde). Na hoeveel maanden zou ik verandering moeten zien? Heb er weinig ervaring mee. Wat als er geen verandering komt? Ik denk dat ik te ongeduldig ben.. maar vind het toch wel heel lastig om hem soms zo slecht te zien lopen. Dan denk ik is dit het waard, als het nog een jaar gaat duren voor er verbetering komt.


Binnen 2 maanden moet je geen schokkende veranderingen verwachten. Als het een chronische blessure is zal deze altijd blijven bestaan. Je zal het zeker een jaar moeten geven voor je echt kan zeggen dat het niet meer te redden is of wel. Als dat het je niet waard is wat verwacht je dan?

Dat het niet zomaar beter gaat weet ik, maar verslechtering in deze mate lijkt mij niet goed. Zie dat ik niet duidelijk heb neer gezet dat het dus achteruit ging. Of horen deze terugvallen erbij? Heb inmiddels contact gehad met de da die gaat langskomen om te kijken wat het plan is.
Het is niet dat het mij niet waard is om zo lang te wachten, paard is met pensioen. Voor mij zit er dus geen druk achter. Maar zoals het nu gaat wil ik mijn paard niet nog een jaar zien lopen puur voor hem. Want hij heeft sommige dagen veel pijn en loopt op drie benen.

Het gaat de laatste week weer beter gelukkig, been is ook veel dunner, maar laatst dus ook heel slecht.

Mutsii, klinkt niet zo fijn. Even da afwachten.. hopelijk valt het mee..