Welke hoefschoenen voor mijn paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Welke hoefschoenen voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 18:57

Weet iemand welke hoefschoenen voor mijn paard zouden kunnen?

Vorige week is ze bekapt door de NB'er en heb haar hoeven gisteren opgemeten. Ik kom uit op 14cm zowel van lengte als van breedte.

Nu zit ik in allerlei tabellen te kijken van maten van diverse hoefschoenen maar dikwijls komt de breedte-maat niet overeen met de lengte-maat, enkel de renegade schoenen hebben een maat 14cm x 14cm (maat 2ww) maar dan vraag ik me af ... wordt dat dan ook niet te krap als de hoeven straks wat gegroeid zijn? Of geeft het groeien van de hoeven geen verschil op de huidige breedte- en lengte-maten?

De schoenen mogen niet te lomp aan de voet zitten want met de FRA cavallo schoenen van een stalgenoot struikelde ze al gemakkelijk omdat haar voeten (of eigenlijk haar tenen) wat naar binnen wijzen. Deze schoenen vallen dan ook al af.

p_ponypaard

Re: Welke hoefschoenen voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 09:47

de renegade zijn super schoenen. ik vind het de beste die ik tot nu toe heb gezien! ze zitten super en vind het het beste model wat er is! het deel om de hoefballen is een bewegend deel dus de schoenen zitten gewoon super en het beweegt mee! ook als de hoefen groeien blijft de schoen goed zitten omdat de achterkant open is en je kunt het gedeeltje waar de hoefballen in liggen ook meer naar achter verstellen zodat je nog meer ruimte krijgt. wel ben ik op gegeven moment zelf de hoeven bij gaan fijlen... omdat de schoen dan het mooist blijft zitten. maar dat zul je bij elke schoen hebben...... ze zijn erg makkelijk aan en uit te trekken. voor een volgend paard zou ik ze meteen weer kopen!

Zweistein

Re: Welke hoefschoenen voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:49

ik vindt de sluitingen wel interessant, want een ronde draaiknop (zoals bij de casco rijcaps) zijn beter dan een gewone lange klip.
deze hoefschoenen blijven langer onder :D

en voor de rest moet je net als bij schoenen bij mensen kijken welke merk je beestje het best past