Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Krips schreef:Sowieso kan je hoefsmid dat het beste bepalen. De smid kent de kwaliteit van de hoeven. Verlies je zowel voor als achter? En sta je op vlas?
denice schreef:Hoi!
Mijn paard staat rondom met ijzers, maar hij knalt er voor steeds een ijzer af. Nu moet ik steeds weer de smid bellen, en we worden het allebij een beetje zat..
Ik rijd 5/6 keer per week, 3 keer per week minstens op het veld naast stal, daar rijd ik dan op gras en slijten zijn hoeven niet.
Verder rijd ik nu best wel veel buiten en moet ik voor mijn les, een keer per week, over de weg stappen, 20 min. heen en 20 min. terug.
Zit naar het bos gaan er dan wel in? Ik denk het niet toch? Zijn er hier bokkers die veel buitenrijden op blote voeten en dat het goed gaat? Hoe doe je dat dan?
Groetjes, Denice
Anne_mieke88 schreef:Mijn fries heeft altijd rondom op ijzers gestaan nu heb ik 3 jaar geleden haar ijzers eraf gehaald dat ging in het begin heel goed natuurlijk wel brokkelen enzo. maar een half jaar geleden waren ze zo kort geworden dat ik noodgedwongen ijzers op haar voorhoeven moest doen het kon gewoon niet anders! Ik heb haar nu voorhoefijzers en voor lange buitenritten heb ik achter hoefschoenen en achter gaat het tot nu toe wel goed maar ze brokkelen en worden snel korter. Ik wacht het af!
(Ik moet altijd 4 min. over de weg lopen voor ik bij de bak ben, en ga 1x i.d. 2 weken 20 min. totaal over de weg om bij les te komen. Verder rijdt ik alleen in de berm)