tip bij scheur in de hoef! werk echt!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke_Inka

tip bij scheur in de hoef! werk echt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 18:29

Hee Bokkers,

mijn pony had in haar voor en achter hoef een scheur zitten.
de hoefsmid zei dat ik er honing op moest smeren dan komt er een laagje met zegmaar nieuwe hoef en de scheur geneest.
dat heb ik gedaan en het werkt echt!!
dus, heeft je pony/paard een scheur in een hoef? laat er 2x per week vloeibare honing in lopen en doe dat ong.6 á 8 weken lang.

veel succes!

:o

Sabin_e

Re: tip bij scheur in de hoef! werk echt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:31

Haha oke, bedankt voor de tip! :) Altijd handig zo'n hoefsmid ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:31

Ik denk wel dat het van belang is dat je zuivere honing gebruikt, dus geen bloemenhoning oid.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:32

Ja inderdaad.
Wat voor honing heb je gebruikt?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:33

Goh, goei spul honing! Het is bekend dat het ook goed is voor huid en haar! En bij mijn weten wordt honing altijd gewonnen uit bloemen hoor! Het spul uit de winkel is bijna altijd 100% zuivere honing. :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:34

idefix4 schreef:
Goh, goei spul honing! Het is bekend dat het ook goed is voor huid en haar! En bij mijn weten wordt honing altijd gewonnen uit bloemen hoor! Het spul uit de winkel is bijna altijd 100% zuivere honing. :+

Hoe zit het dan met de bijenhoning? ;) :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:36

Honing is vooral goed bij schimmels in de voet.Dus als je daardoor een scheur hebt werkt het super.
Maakt niet uit welke hoor!Als je maar die vloeibare neemt.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:37

Simmie schreef:
idefix4 schreef:

Hoe zit het dan met de bijenhoning? ;) :D

Jah dat maken ze van bijen natuurlijk. Dûh :') gewoon pletten die beesten. Pureren en huppakee: bijenhoning :=

geintje. Ik heb nog nooit een bloem gevonden waar honing in zat ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:39

GreaseMonkey schreef:
Jah dat maken ze van bijen natuurlijk. Dûh :')

Ik bedoel deze bloemenhoning. Dat wil dus niet zeggen dat die (al doet de naam anders vermoeden) uit bloemen komt.

Bloemenhoning

Bloemenhoning is sterk verschillend van smaak, al naar gelang van het jaargetijde dat de honing door de bijen gewonnen wordt, en de bloemen die bloeiden. Een heerlijke honing, ook voor diegene die nog nooit honing gegeten heeft. Net als de andere soorten is deze honing rijk aan vitaminen en mineralen.

De potjes van 250gram en 450gram zijn Nederlandse Bloemenhoning. De overige verpakkingen betreffen bloemenhoning uit Bulgarije

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:43

idefix4 schreef:

De goedkope honing is grotendeels uit suikerbieten gemaakt en heeft dus weinig met echte honing te maken en dus ook niet met de geneeskrachtige werking

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:47

Simmie schreef:
GreaseMonkey schreef:
Jah dat maken ze van bijen natuurlijk. Dûh :')

Ik bedoel deze bloemenhoning. Dat wil dus niet zeggen dat die (al doet de naam anders vermoeden) uit bloemen komt.

Bloemenhoning

Bloemenhoning is sterk verschillend van smaak, al naar gelang van het jaargetijde dat de honing door de bijen gewonnen wordt, en de bloemen die bloeiden. Een heerlijke honing, ook voor diegene die nog nooit honing gegeten heeft. Net als de andere soorten is deze honing rijk aan vitaminen en mineralen.

De potjes van 250gram en 450gram zijn Nederlandse Bloemenhoning. De overige verpakkingen betreffen bloemenhoning uit Bulgarije

_O- Dit meen je niet he... :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:52

Koudgeslingerde honing uit bloesem heeft inderdaad genezende eigenschappen. Let er wel op dat sommige imkers hun honingproductie opjagen door flink suikerwater bij te voeren, die honing is voor dit soort dingen waardeloos.
Wat ook helpt, al is dat duurder is propolis (Propolis is de harsachtige kitstof, ook wel bijenkorfcement genoemd, die het bijenvolk of de bijenstaat beschermt tegen infecties.)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:56

Handig zo´n tip! Ik heb en haf waarvan de hoeven bij het droge weer en de droge grond erg snel scheuren. Ik ga het zeker proberen!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:57

Ah, ja, maar in NL is het verplicht om de ingredienten op de potjes te zetten en laat ik nou eens altijd daar op letten? Me dunkt dat als er suiker wordt toegevoegd, dat dat er op moet staan! Zowiezo moet ik het goeie spul hebben, dat andere smaakt simpelweg niet.

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 18:57

Simmie schreef:
Ik denk wel dat het van belang is dat je zuivere honing gebruikt, dus geen bloemenhoning oid.

nee geen bloemen honing idd

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 18:58

_Roosmarijn_ schreef:
Ja inderdaad.

gewone zuivere honing uit zo'n knijp dingetje.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:00

bedankt!
mijn paard heeft toevallig net een scheur

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:02

:o? Ik ben even bbblllooonnnnddd :o? Wat bedoel je met knijpdingetje? Ik ken alleen honing uit een potje :o

Overigens bedankt voor de goede tip.

Hanneke_Inka schreef:
_Roosmarijn_ schreef:
Ja inderdaad.

gewone zuivere honing uit zo'n knijp dingetje.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:04

idefix4 schreef:
Ah, ja, maar in NL is het verplicht om de ingredienten op de potjes te zetten en laat ik nou eens altijd daar op letten? Me dunkt dat als er suiker wordt toegevoegd, dat dat er op moet staan! Zowiezo moet ik het goeie spul hebben, dat andere smaakt simpelweg niet.

De imker voert de bijen suikerwater om honing van te maken. Wat in het potje gaat is dus honing.

ulo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 23:54

geld dat ook als je paard hoefijzers heeft??

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 00:00

Goh, nog nooit geprobeerd, interessant. Toevallig was een stalgenootje vanmiddag ook bezig met honing, daar mengde ze poeder (medicijnen) mee en dan in een uitgeholde appel. Paard vond het heerlijk ! Is ook handiger dan appelmoes, want honing bederft niet gauw en appelmoes heel snel, zeker met warm weer.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 00:21

okay..... een bij maakt toch altijd de honing uit bloesems of bloemen? hoe kan je dan geen bloemen honing hebben?
ten tweede je kan je paard beter geen honing geven, net als met kleine kinderen, door de botulisme bacterie die er 9 van de 10 keer in zit, dat het voor kleine kinderen gevaarlijk is is al zolang bekend maar las laatst ook dat je het beter niet aan paarden kan geven dus....

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 00:39

hmmm wel interresant.. mijn hoefsmid zei alleen van ahh dat gaat wel over en anders moet hij maar op ijzers...
Maar ik ga het eens proberen :D

Nirvana_29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 01:34

Handig zo'n tip! Vooral met dit droge weer, denk dat veel last hebben van droge hoeven..

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 02:01

..wel oppassen met de wespen en bijen :Y) Om te voorkomen dat de hoeven droog worden (en daardoor gaan scheuren) kan je ook een modderpoeltje maken bij het drinkgedeelte zodat ze er moet de hoeven in moeten staan, houdt de hoeven wat vochtig.