Het is zo dat mijn handige pony laatst met zijn achterbeen een vrij diep wondje heeft geslagen in z'n voorbeen. Een wondje van zo'n kleine 2 cm maar wel echt de huid door. Z'n kogel is ook vrij warm, een stalgenoot en haar vriend (beiden dierenarts) hebben aangeraden zolang tot het wondje open is om bescherming aan dat been te doen, want nogmaals een klap ertegen zou verre van goed zijn. Daarbij kan er dan makkelijk viezigheid bij. Eigenlijk had het ook gehecht moeten worden.. maar daar heb ik kennelijk weinig oog voor

Ik heb peesbeschermers ter gebruik, maar ook wikkelbescherming. Heeft iemand misschien ervaring met bescherming op het land? Maakt het veel uit welke van de twee ik kies? Misschien nog andere opties? Het is in elk geval voor 24/7 en kan het nog wel even duren voor het wondje goed genezen is, het moet dus geschikt zijn voor langdurig dragen!
En verder: op aanraden van de dierenarts staat hij nu enkele dagen op de antibiotica en zit er ten alle tijden een gaasje met acederm tussen de bescherming en z'n been, en wordt z'n kogel twee maal per dag afgespoten.
3 in 1 leek me ook te veel afsluitend. Ik spuit het elke dag twee keer 10 minuten af met koud water. Nadeel was wel dat z'n haren geschuurd waren door het elastiek dus heb een stukje laken ertussen gedaan.