Ik zal een korte samenvatting van het vorige topic maken zodat je daar niet persé helemaal doorheen hoeft.
Een paar maanden geleden wilde ik mijn paard Nuance aansingelen. De stijgbeugels had ik al naar beneden getrokken (stom, stom, stom) en toen hapte ze in de stijgbeugel. Ze raakte in paniek met haar onderkaak in de beugel en ging tekeer in de box.

Ik was toen vooral bang voor haar kaak.
Nou heb ik al van jongs af aan paarden gehad, zoiets was me nog nooit overkomen. Daarom ben ik dat vorige topic gestart. Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar misschien hielp het voor een ander om zoiets te voorkomen.
Een paar dagen na dat stijgbeugelongeluk liep Nuance erg kreupel.
In eerste instantie dacht ik dat het met een beetje rust wel over zou gaan, maar dat was helaas niet het geval. Na de hoefsmid, en dierenarts zijn we naar Utrecht geweest, daar bleek dat ze haar griffelbeentje had gebroken (waarschijnlijk al voor het stijgbeugel ongeluk). Door die paniekactie in de box is waarschijnlijk haar diepe buigpees beschadigd.
Vervolgens moest Nuance boxrust houden en daarna stappen aan de hand.
Ik heb toch besloten Nuance wel in de paddoc te laten zodat ze iets meer zag dan de stal. Het stappen werd verder niets meer door de sneeuw en de gladheid.

Begin dit jaar zijn we weer terug naar Utrecht geweest. Daar bleek ze er boven verwachting een stuk beter te zijn. Ze liep niet meer kreupel, het griffelbeentje is goed geheeld en zelfs het peesletsel ziet er veel beter uit.

Nu mogen we weer stappen onder het zadel.
We staan in de startblokken, maar met dit weer is de bak telkens bevroren en durf ik het nog niet aan.
Laatst bijgewerkt door Myca op 03-02-10 14:40, in het totaal 2 keer bewerkt