Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:FaberSmid schreef:Schangah het hoefmechanisme moet gestimuleerd worden, vraag eens aan uw hoefsmid of een balkijzer ook een mogelijkheid is?
Hoe kan een dichtgelast ijzer het hoefmechanisme bevorderen FS? Wat is de werking van de balk op de interne structuren van de hoef?
Arabesk schreef:Ik stel een vraag en daar geef jij geen antwoord op. Ik wil gewoon graag weten wat de visie is van hoefsmeden op de werking van een dichtgelast ijzer?
Je kunt dat wel zo aanraden aan iemand, maar het zou leerzaam zijn als je ook onderbouwt waaróm dat positief werkt op een klemhoef. Dan kan de TS ook zelf beoordelen of ze jouw optie in overweging neemt of niet.
Arabesk schreef:Ik stel een vraag en daar geef jij geen antwoord op. Ik wil gewoon graag weten wat de visie is van hoefsmeden op de werking van een dichtgelast ijzer?
Je kunt dat wel zo aanraden aan iemand, maar het zou leerzaam zijn als je ook onderbouwt waaróm dat positief werkt op een klemhoef. Dan kan de TS ook zelf beoordelen of ze jouw optie in overweging neemt of niet.
FaberSmid schreef:Arabesk schreef:Ik stel een vraag en daar geef jij geen antwoord op. Ik wil gewoon graag weten wat de visie is van hoefsmeden op de werking van een dichtgelast ijzer?
Arabesk wil u nu echt zeggen dat u de werking van de ijzers, die u zo vervloekt de werking niet weet? U weet toch ook de nadelen zo goed te beschrijven?
De ts moet persoonlijk overleggen met de betreffende hoefsmid en dierenarts, niet met de bokkers. De bokkers kunnen alleen tips geven.
En ik heb het antwoord al beschreven, niet gelezen?
Waarom neemt u niet het aanbod van HoeftNiet aan, dan kan u de theorie en praktijk verkrijgen van het ambacht hoefsmid en u het geven van natuurlijk bekappen?
Hoeftniet schreef:Arabesk,
Ik neem aan dat je met een "Dichtgelast ijzer" alle vormen van balkijzers, ronde ijzers en anderen bedoelt? Deze werkingen zijn voor allemaal anders en bij veel (type) paarden anders. Dus een antwoord op jouw generaliserende vraag is bijna niet te geven. Gezien de hoeveelheid literatuur en web pagina's die jij bijhoudt weet ik zeker dat je globaal de werking van al deze hoefijzers kent, de gedetailleerde werking kun je o.a. tijdens de opleiding voor hoefsmid leren en bij de bijscholingen die georganiseerd worden. Ik begrijp je belangstelling niet helemaal omdat je bijvoorbaat al weet dat je deze ijzers afkeurt.
Wellicht zie ik je over een paar weken bij Jaime Jackson?
Hoeftniet