[INFO] artrose

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:48


BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:52

pol1 schreef:
Toch zou met een flinke dosis bute de onsteking die atrose doet opspelen de kop in moeten worden gedrukt!
Mijn DA heeft als advies gegeven: als de bute in de toekomst niet meer werkt om hem dan nog een keer in te spuiten.
Hij is inmiddels ruim 3 wkn vd bute weer af.


hoe lang is redelijk dat een paard op de buut kan staan ivm ontstekingsproces te remmen? en waar kunnen ze hem mee inspuiten? cortisonen?

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:52

Cleo_ schreef:
Ik heb de beschermers van BOT ook besteld. Hoop dat het voor Cleo iets gaat doen.
Zag dat hij bij agradi in maat M werd aangeboden voor maar 30 euro https://www.agradi.nl/back-on-track-neo ... oyal-m.htm

vast een foutje want ze zijn overal tussen de 90-100 euro :=


bij horze.nl zijn ze 75 euro nu!!!!

Tineke90

Berichten: 3489
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: Deventer (Overijssel)

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:07


Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:24

barbaras schreef:
Cleo_ schreef:
Ik heb de beschermers van BOT ook besteld. Hoop dat het voor Cleo iets gaat doen.
Zag dat hij bij agradi in maat M werd aangeboden voor maar 30 euro https://www.agradi.nl/back-on-track-neo ... oyal-m.htm

vast een foutje want ze zijn overal tussen de 90-100 euro :=


bij horze.nl zijn ze 75 euro nu!!!!


Ik zie ze alleen voor 119 euro http://www.horze.nl/onderbandages/back- ... l?color=BL


Tineke90 schreef:
http://www.horseallround.nl/Back-on-Tra ... mers-Royal
Hier zijn ze ook goedkoop. Denk dus wel dat het klopt. Misschien zit er ook nog verschil in?


Dit is alleen de buitenkant en is per stuk..

Ik ga het mee maken wat ik binnen krijg :')

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:28

wow die prijs is echt belachlijk goedkoop :') ik ben wel eens benieuwd naar wat je gaat krijgen xD

Tineke90

Berichten: 3489
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: Deventer (Overijssel)

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:50

Er is al een reactie onder geplaatst het gaat om alleen de buitenkant zonder vulling ook

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:51

barbaras schreef:
pol1 schreef:
Toch zou met een flinke dosis bute de onsteking die atrose doet opspelen de kop in moeten worden gedrukt!
Mijn DA heeft als advies gegeven: als de bute in de toekomst niet meer werkt om hem dan nog een keer in te spuiten.
Hij is inmiddels ruim 3 wkn vd bute weer af.


hoe lang is redelijk dat een paard op de buut kan staan ivm ontstekingsproces te remmen? en waar kunnen ze hem mee inspuiten? cortisonen?


Op je eerste vraag: de dosering bute moet in de eerste dag hoog genoeg zijn dus bijvoorbeeld starten met 2x daags 2 zakjes ( ik heb dat 3 dgn gedaan en dan weer rustig afbouwen geleidelijk)
Op je 2e vraag: ja!

Sjafrane
Berichten: 806
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:09

Welke merk glucosamine voeren jullie zoal? Ik voer aan mijn pony al jaren dr horse gewrichten en ik vroeg me af zijn er eigenlijk nog betere soorten te verkrijgen?

Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:13

Sjafrane schreef:
Welke merk glucosamine voeren jullie zoal? Ik voer aan mijn pony al jaren dr horse gewrichten en ik vroeg me af zijn er eigenlijk nog betere soorten te verkrijgen?


Daar hebben we het in dit topic al zo vaak over gehad. Betere soorten zijn er niet. Elke paard reageert anders. Dus voor paard A is product A het beste en voor paard B kan product A helemaal niets doen.
Is echt een kwestie van uitproberen. Doet je pony het niet (meer) zo goed op dr. Horse glucosamine ?

Sjafrane
Berichten: 806
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:17

Ja wel hoor, maar ik vroeg me of andere merken net zo goed zijn. Met de dr horse doe ik namelijk niet zo lang. :D

Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:22

Ik snap het, ik gaf altijd joint comp van phytonics. Voor een kilo ongeveer 100 euro, maar daar deed ik wel 5 a 6 maanden mee ( 7 gram per dag, geloof ik ).
Van glucosamine producten met meer glucosamine erin werd mijn paard helemaal hyper ( niet fijn hyper), met joint comp ging het super.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:06

ik al div merken gehad begonnen met Jointcomp, toen een merk uit Belgie [ naam ff kwijt] daarna Pharmahorse en nu Equiflexion van de PD en ik heb het idee dat deze het beste werkt bij hem
ik geef nu 7jr Glucosamine enz bij , hij is geopereerd aan de chip in kogel en daar zat artrose

Anoniem

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:04

Ik geef glucosamine & msm van pharmahorse.
Enige is dat hij er wat kijkerig van wordt..
T helpt m wel.

Zamora98
Berichten: 97
Geregistreerd: 13-01-17

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:17

Ik geef Glucosamine Forte van de Paardendrogist. :) Equiflexion zit ik over te twijfelen om te geven, vloeibaar is wel zo makkelijk!

Tineke90

Berichten: 3489
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: Deventer (Overijssel)

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:19

Ik heb afgelopen dinsdag helaas te horen gekregen dat mijn merrie van 18 artrose heeft in haar hals. En helaas al teveel om het te behandelen. Meerdere hier waarvan hun paard artrose heeft in de hals? Zoja hoe gaat het met die van jullie en wat merken jullie eraan?

Pikachu2004
Berichten: 121
Geregistreerd: 15-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 18:11

Hoi iedereen,

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met paarden met artrose in de hals.

Mijn paard heeft artrose in gewrichten C4-5 5-6 6-7 dat is vorig jaar geconstateerd, ik heb hem toen laten inspuiten maar helaas mocht dat niet baten.
Ik heb toen besloten te stoppen met rijden, aangezien het een springgefokt paard is en springen absoluut niet meer mocht.
Verder mocht ik wel lang laag rijden maar hij heeft ook aan een voet een slecht straalbeen, klasse 3.
Hij heeft daar nooit kreupel op gelopen maar ik was bang als ik hem alleen lang laag mocht rijden dat dat dan wel een probleem zou worden.

En daarnaast, op de volte op het harde liep hij in draf niet rad dus had hij sowieso ook behandelingen nodig van de osteo
Vandaar dat ik ook geen buitenritten meer rij.

Sinds een tijdje heb ik een barebackpad om alleen een rondje met hem te kunnen stappen.
Ik dacht, misschien vindt hij dat nog wel leuk dan ziet hij ook nog wat anders dan het land, maar hij is echt niet vooruit te branden!

Verder oogt hij wel happy maar toch ben ik zo bang dat het met de jaren alleen maar erger wordt.
Ik voer hem gluco & msm bij van pharmahorse en hij is nog maar 13..

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 18:34

Hoe word hij beslaan? Bij mijn paard heeft een correcte orthopedische hoefsmid echt wonderen gedaan :j

Story

Berichten: 826
Geregistreerd: 14-01-06
Woonplaats: Almere

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:17

Als de onregelmatigheid van de artrose komt zou ik gaan kijken of een ander supplement beter aanslaat.
Als het op te lossen is met een behandeling van de osteopaat dan zou ik dat ook zeker doen.

Ik heb zelf geen ervaring met artrose in de hals. Maar wat ik wel weet is dat artrose erger wordt bij rust. Als ik naar mijn eigen paard kijk, welke artrose heeft in beide voorbenen (kogels) die is juist van de regelmatige beweging beter geworden. Rust roest zeggen ze.
Mijn paard wordt binnenkort 21 en heeft al 8 jaar artrose. Natuurlijk met ups en downs maar ik ben altijd met m blijven bewegen. Als rijden niet ging ging ik wandelen of fietsen met hem.
Naar mijn idee doet hij het daarom nog zo goed. Samen met de juiste supplementen. Ging het weer slechter dan betekende dat dat er iets veranderd moest worden. Een ander supplement zoeken wat dan wel weer goed ging.

Is het voor jou geen mogelijkheid om toch je paard weer wat meer op te pakken? En toch lang laag te gaan rijden. Al is het maar een half uurtje per keer.
Wellicht geeft het toch wat verbetering.

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:34

Waar geven jullie je supplement over heen? ik voer eigenlijk bijna nooit krachtvoer dus doe zijn buut nu op een vochtige boterham. maar soms moet hij het niet...

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:36

Wortels al eens geprobeerd?

Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:42

Buut gaan helemaal super in een grote spuit met een beetje appelmoes erbij !

Anoniem

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:22

Ik doe glucosamine in een klein leeg potje, beetje olie erbij. Dan schudden en er doorheen met een boterham ( stukje). Enige manier die werkt bij de mijne.

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:38

ik geef het nu idd ook maar in een spuitje met wat roosvice ... weet ik iig dat hij het binnen krijgt.

het ging zo goed maar ik had hem met zijn shetvriendje t weekend op de dijkwei gezet. met het er uit halen moet hij een stijl holletje op. Dat was toch weer te heftig voor zijn kogel. dus hij liep gisteren en vanmorgen weer op drie benen. Kan mezelf wel wat doen dan...
gelukkig staan mijn paarden bij kantoor waar ik werk dus ik kan hem in de gaten houden. nu staan ze vanaf vanmorgen vroeg buiten en zag ik toen ik net effe naar stal ging dat hij beetje bij beetje beter loopt...gelukkig maar want ik slaap er gewoon echt niet van.

Nu twijfel ik straks wat te doen, ik heb aan de dijk een stuk verder dan stal 2 stukken wei waarvan 1 redelijk beschut maar dus met die schuine hol bij de ingang. Ik wil ze het liefst dag en nacht buiten, denk dat ik vooral die oude er een groot plezier mee doe. Ik moet shetje dan wel in die wei op een klein stukje gaan zetten want die is chronisch bevangen dus dat wordt voor hem strookbegrazing.

Vanaf wanneer zouden ze dag en nacht naar buiten kunnen?
Zou ik het toch weer wagen om hem daar neer te zetten voor langere periode en dan met er uit halen dus weer t risico nemen dat hij zijn kogel te zwaar belast door t stijle holletje op te moeten?

Anoniem

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:48

Zou ik hier om ervaringen mogen vragen met het inspuiten van hyaluronzuur in het gewricht? :o
Zijn er hier mensen die merken dat hun paard hier veel baat bij had?