[INFO] artrose

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:55

Ik zou inderdaad beginnen met het bekijken of Glucosamine nog wat kan helpen.

En als je de kost wil maken, kijk eens naar producten van Back On Track. Ze zijn duurder dan gewone spullen, maar mijn paard is er echt ongelooflijk met verbeterd. Ik doe tijdens het rijden gebruik ik nu de mesh boots, maar mijn paard heeft daar echt geniet van!

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:59

The_Cat schreef:
Ik zou inderdaad beginnen met het bekijken of Glucosamine nog wat kan helpen.

En als je de kost wil maken, kijk eens naar producten van Back On Track. Ze zijn duurder dan gewone spullen, maar mijn paard is er echt ongelooflijk met verbeterd. Ik doe tijdens het rijden gebruik ik nu de mesh boots, maar mijn paard heeft daar echt geniet van!


the_Cat, wat super dat de Bot producten zo goed helpen !

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:10

Nee dat heb ik nog niet gegeven. Wel primeval gelatinaat maar dat maakte weinig verschil voor hem. Terwijl mijn pony er vroeger veel baat bij had. Er is nu zoveel aan gluco enz dat ik hier hoop te horen wat goede resultaten geeft en wat niet werkt. Zoveel prijsverschil ook bij bv paardendrogist...

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:14

Gelatinaat werkt zeker niet bij alle paarden ( helaas). Misschien dan idd lezen over glucosamine. Daar zijn super veel verschillende producten van en niemand kan je aanraden welke je moet nemen. Gewoon omdat ieder paard anders reageert. Er staat wel ergens een lijstje in dit topic met producten die vaak wel goed werken ( maar dus niet bij ieder paard ).

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:14

The_Cat schreef:
Ik zou inderdaad beginnen met het bekijken of Glucosamine nog wat kan helpen.

En als je de kost wil maken, kijk eens naar producten van Back On Track. Ze zijn duurder dan gewone spullen, maar mijn paard is er echt ongelooflijk met verbeterd. Ik doe tijdens het rijden gebruik ik nu de mesh boots, maar mijn paard heeft daar echt geniet van!


is dat puur voor het rijden als ik zo snel even zag? want ik rij hem al niet meer sinds vorig jaar april. Dat is mijn intentie ook zeker niet meer hoor, wil gewoon dat hij nog redelijk pijnvrij kan genieten van zijn pensioen...

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:16

Even lijstje voor je gezocht :


supplementen waar je wat vaker goed nieuws over hoort zijn oa horseflex, glucosamine van de zingende smid, joint comp, glucohorse en pharmahorse.

Glucosamine gaat vaak werken na een paar weken. Maar heeft dus echt wel een opbouwperiode nodig.

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:27

Hebben jullie ook paarden die standaard wat buut krijgen? Is t met gluco zo te krijgen dat ze bij ver gevorderde artrose ook nog stabiel blijft?

Bedankt voor t lijstje

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:31

barbaras schreef:
The_Cat schreef:
Ik zou inderdaad beginnen met het bekijken of Glucosamine nog wat kan helpen.

En als je de kost wil maken, kijk eens naar producten van Back On Track. Ze zijn duurder dan gewone spullen, maar mijn paard is er echt ongelooflijk met verbeterd. Ik doe tijdens het rijden gebruik ik nu de mesh boots, maar mijn paard heeft daar echt geniet van!


is dat puur voor het rijden als ik zo snel even zag? want ik rij hem al niet meer sinds vorig jaar april. Dat is mijn intentie ook zeker niet meer hoor, wil gewoon dat hij nog redelijk pijnvrij kan genieten van zijn pensioen...


Nee, hebt ook stable boots die je overnacht bijvoorbeeld kan aanlaten of een deken en dergelijke.

Glucosamine waar ik heel tevreden van ben en niet duur is de glucosamine complex van horsefitshop. Mijn paard krijgt van deze pot 1 schepje per dag en doet het er super op. Zo kan ik met deze pot makkelijk 4 a 5 maanden doen, en voor 50 euro is dat dan 'maar' 10 euro per maand.

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:33

Wat is vergevorderde artrose ? Er zijn ook paarden die veel artrose tonen op de foto's en er niet naar lopen. En paarden die amper artrose lijken te hebben op een foto en wel degelijk kreupel erdoor zijn.

Ik denk dat je glucosamine zeker een kans moet geven.
Buut kan soms (tijdelijk ) nodig zijn om een ontstekingsproces te verminderen. Er zijn idd wel mensen die elke dag buut geven, het is maar net hoe ver je wilt gaan voor/met je paard.

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:00

Nou hij kon maandag niet meer op zijn benen staan er van. Vindt fotos idd onzin want ene paard is niet t andere paard qua reactie. Dit is natuurlijk ook mede oorzaak van het erg zware ongeluk wat hij had. Eerst maar eens kijken wat de novacam en buut nu kunnen betekenen....mijn hoofd loopt even over....

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:53

Toch niet novacam EN buut ? Die kunnen veel doen hoor.

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:33

Mijn paard heeft een jarenlang een winterperiode op Bute én glucosamine gestaan.
Hij krijgt standaard dagelijks de glucosamine door zijn voer, ik voer hem al jaren glucosamine van NewMarket, de Joint Saver. Deze werkt het beste voor hem. De rest deed niet veel en heb er aardig wat getest. Ik bestel het via internet bij VetUK

In de winter met ijzige kou, nattigheid en noodzakelijkerwijs in de binnenbak rijden ( veel wendingen) werd hij onregelmatig en gaf ik hem 1 zakje bute per dag.
Normaal rij ik dagelijks buiten zodat hij alleen rechtuit loopt.
Echter, sinds een tijdje overgestapt op Devils Relief van NAF en dat werkt super!!!
Dus geen Bute meer

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:11

Devils relief noemen ze dan ook wel no bute ! Goede naam wel dus.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:19

Maar devils relief werkt dan ook weer pijnstillend, en net dat wil ik niet voor mijn artrose kerel :/ als hij zelf niet meer kan aangeven dat het rijden niet meer gaat, dan wil ik ook niet meer rijden. Hem ondersteunen is 1 ding, maar zijn maatstaf van pijn wegnemen doe ik liever niet

Anoniem

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:28

Idem hier.
Als hij njet meer zonder pijn kan, is t klaar.

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:06

Maris schreef:
Toch niet novacam EN buut ? Die kunnen veel doen hoor.


ja hij krijgt nu op dierenarts advies smorgens novacam en in de avond 2 zakjes buut, heftig he, maar ja t was inslapen of dit en morgen over op smorgens novacam en in de avond 1 zakje buut...maandag verder overleg....

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:10

Dat is wel veel. Ik zou er in ieder geval eens goed over nadenken. Het erge aan artrose is dat het nooit beter zal worden, dus voor je 24jarige is het niet het beste vooruitzicht met deze medicatie al :/ ik wens je alvast veel sterkte met het overleg maandag

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:02

Dat is wel veel ja, maar misschien kan net die hoge dosering de ontsteking even goed weghalen en gaat het daarna een stuk beter. Wel spannend he, dat afbouwen van de pijnstillers !! Ik duim voor je paard hoor.
En nogmaals als blijkt dat het zonder of in ieder geval met minder gaat, glucosamine kan echt veel verschil uitmaken, als je maar het goede product hebt gevonden voor je paard. Dierenarts kan trouwens ook glucosamine spuiten. Maar hoe dat precies werkt snap ik niet helemaal, want zo'n spuit werkt echt voor meerdere maanden/ half jaar / jaar (? weet ik niet precies).

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:32

barbaras schreef:
Nou hij kon maandag niet meer op zijn benen staan er van. Vindt fotos idd onzin want ene paard is niet t andere paard qua reactie. Dit is natuurlijk ook mede oorzaak van het erg zware ongeluk wat hij had. Eerst maar eens kijken wat de novacam en buut nu kunnen betekenen....mijn hoofd loopt even over....


Kan even heel heftig zijn hè! Mijn oudje ( bijna 26) stond dik 2 wkn geleden letterlijk op 3 benen! Zn atrose was na een wildere actie gaan opspelen! Meteen zelfde dag buut erin: 2x2 zakjes per dag..Dat 3 dgn gedaan toen weer gauw afbouwen..
Nu sinds zaterdag weer vd bute af..gaat gelukkig weer goed. Ik heb wel ff foto laten schieten om te kijken of het eventueel nog is o te spuiten..Dat zou kunnen dan wel op 2 plaatsen..Dit is nog een optie als de bute zn werk niet meer doet. Paard mankeert verder weinig!

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:30

Ik denk inderdaad dat de hoge dosering is om de ontsteking even te doorbreken...vanaf morgen terug naar smorgens novacam en in de avond 1 zakje buut. Ik heb van de paardendrogist equiflexion ook gezien, is dat wat? En krijg lieve pbtjes met tips. Altijd erg fijn ❤

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:33

Afbeelding

Kijk de stand van zijn witte achterbeentje...

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:34

Afbeelding

Kijk de stand van zijn witte achterbeentje...

Zo staat hij soms even op slot. Deze kogel vertoond ook botvergroeing

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:51

Ja is idd om de onsteking de kop in te drukken!
Ik voer 2x daags glucosamine! Heb de glucosamine forte van de paardendrogist. Geen idee of dat wat gaat helpen! Hoop t iig! Over een tijdje ga ik wel naar 1x daags maar wil nu komende weken even 2x daags geven!

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:05

Oei, heb ik nog niet gezien. En dat is van artrose? Of artrose omdat er iets anders aan scheelt?

Equiflexion heb ik ook gegeven een tijdje. Fijn product, goed af te meten. Maar ik doe het nu nog op de glucosamine complex van horsefitshop, en daar doet hij het fijn op met 1 schepje per dag, dus dat hou ik allemaal zo.

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:07

Mijn paardjes staan al jaren zonder deken. Hebben jullie oudere paardjes een deken op? Zou hij daar wat verlichting bij krijgen?

Zoals ik al zei hebben we een behoorlijk auto ongeluk gehad dus t is nu artrose en compensatie van achterbenen en daardoor ook last van si gewricht. Hij is natuurlijk uit balans. Al behandelt door osteo en acupressuur maar vooral osteo is te pijnlijk voor hem nu...