Sinds gisteren hebben we er op stal een nieuwe bewoner bij. Hij heet Vlekkie en is een bruine minishet, met zo te zien Pintaloosa aftekeningen. Hoe oud hij is weten we niet (maar zo te zien heeft hij er al een aantal jaartjes opzitten) en er zitten geen papieren of paspoort bij, dus afstamming onbekend. De DA is nog niet langsgeweest om te kijken of hij een chip heeft.
Vlekkie zit op dit moment wat mottig in zijn vacht, maar dat is met de nodige zorg hopelijk wel weer goed te krijgen, en een bezoekje aan de paardentandarts is ook nodig want hij heeft duidelijk last van zijn tanden, hij staat voortdurend met mond open. De blik in zijn ogen is ook wat wezeloos, en we hebben goede hoop dat hij ook wat meer interesse krijgt voor zijn omgeving, als hij een beetje gewend is, en vooral: als zijn hoeven de nodige aandacht krijgen.
Want waar we allemaal nog het meeste van zijn geschrokken is hoe hij op zijn hoeven staat. Ik weet niet welke doe-het-zelver hier aan het werk is geweest, het beslag dat er onder zit is duidelijk niet door een vakman geplaatst. Ik weet ook niet of hij pijn heeft, maar hij kan geen poot verzetten. Arm, arm beest.
We hebben als de wiedeweerga de smid gebeld, die komt vandaag nog even langs, en Vlekkie gisteren heel eventjes in de round pen losgehad, maar veel leven zit er niet in. Gera Hoving was op stal om foto's te maken en heeft Vlekkie ook even op de kiek gezet om te laten zien hoe erg het eigenlijk wel niet is. Omdat de foto toch best wel schokkend is, plaats ik hem hier even in een link.
Goh wat sneu zeg, ik durf de foto denk niet te bekijken hoor!!! Maar ik denk dat hij met veel liefde er weer boven op zal komen!
Laatst bijgewerkt door Germatje op 26-07-09 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Caira
Geplaatst: 26-07-09 11:16
Zie je, en daarom laat ik mijn paarden natuurlijk bekappen, daar kennen ze dat soort fratsen niet!
Balen dat je dit topic net plaatst nu Arabesk op vakantie is, zou graag haar kijk op het geheel horen.
absque_dubio
Geplaatst: 26-07-09 11:17
Agosh, arme vlekkie. Het lijkt alsof hij een beetje een rare beenstand heeft, daar zou ik is naar laten kijken. En ook of hij iets aan zn rug/nek heeft, hij houd zn hoofd/nek zo raar. In ieder geval sterkte, ik hoop dat het nog goed komt!
( )
Lotte_Wessel
Geplaatst: 26-07-09 11:17
och.. het arme beest! Het ziet er verschrikkelijk uit.. red hij het wel?! Veel succes ermee.. goed dat jullie hem hebben opgevangen!!
*rolt over de grond.. wat een grap!*
maroes
Geplaatst: 26-07-09 11:19
Jeetje dat is niet best en ook zo klein gebleven. Hij ziet er inderdaad wat pluzig uit. Ik hoop dat de hoefsmid wat met die hoeven kan doen...Sterkte...En later als hij helemaal beter is veel knuffel plezier.
00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.
We moesten hem met een aantal mensen er naartoe slepen...voor je gevoel wil je dan toch dat hij even los komt, zonnetje op zijn bast kan voelen en eventueel even kan rollen...
Urbanus
Geplaatst: 26-07-09 11:23
Hey volgens mij is dat mijn Vlekkie.... Ik ben hem jaren geleden eens uit het oog verloren, zou ik je erover mogen PBen?
nairtje
Geplaatst: 26-07-09 11:24
Oooo wat vreselijk!!! Jullie zijn geweldig, whahahaha
nickyu
Geplaatst: 26-07-09 11:25
jeetje welke oelewapper heeft die arme arme pown zo nauw gezet ?
denk dat met veel liefde aandacht en zorg het wel goed gaat komen
hij mag duidelijk blij zijn dat die bij jullie terecht is gekomen
sterkte
Cassidy
Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-09 11:25
MarcoBorsato schreef:
Hey volgens mij is dat mijn Vlekkie.... Ik ben hem jaren geleden eens uit het oog verloren, zou ik je erover mogen PBen?
Ja hoor dat mag, inbox staat altijd open!
Backup
Geplaatst: 26-07-09 11:26
Hahahaha
ik dorst de foto ook niet te openen Maar mn nieuwsgierigheid won
Jee wat een stumper zeg !
Anoniem
Geplaatst: 26-07-09 11:26
Aan de foto te zien zit hij ook redelijk "vast"... Maar niet in z'n rug...
En zo te zien is hij z'n eetlust ook verloren; hij is zo klein gebleven...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-07-09 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt
8nnemiek
Geplaatst: 26-07-09 11:27
Ach jee.. Volgens mij heeft ie ook nog de ziekte van cushing, kijk die vacht eens
criollolover
Geplaatst: 26-07-09 11:27
Lynn_Nikita
Geplaatst: 26-07-09 11:28
arm beestje zeg ik zou wel een regendekentje kopen, volgens mij kan zijn vacht de regen nog niet goed aan en word die straks ook nog verkouden
Cassidy
Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-09 11:28
MysticTinker schreef:
Ach jee.. Volgens mij heeft ie ook nog de ziekte van cushing, kijk die vacht eens
Nou je het zegt, aan Cushing hebben we nog niet gedacht. Misschien is dat de reden dat hij zijn hoofd zo scheef houdt?
Bloempotje
Geplaatst: 26-07-09 11:30
Jee, ik dacht in het begin dat het serieus was, maar ik zo nieuwschierig dus die foto bekijken komt dat beestje eruit .
Nouja, ik hoop dat ie er helemaal boven op komt .
No_worries
Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)
Geplaatst: 26-07-09 11:31
Och die arme ziel. Wat ik op de foto zie is een duidelijk geval van influenza pennyitus. Misschien eens met datzelfde aantal mensen hem voorzichtig op z'n rug leggen? Misschien gaat 'ie dan opstaan, of toch rollen, dan zou er toch iets beweging in moeten komen. Of zou een dergelijke ervaring te traumatisch zijn voor hem? Succes en een knuffel voor Vlekkie!
Jeetje dat is inderdaad een schokkende foto. Arm dier. Gelukkig is hij in goede handen nu en hij komt er vast weer helemaal bovenop. Want zo levenloos als hij er nu bij staat is echt niet om aan te zien.