Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
scoxxx schreef:Naar ik begrijp, keren verzekeraars van hoefsmeden niet uit bij fouten. Volgens mij zijn eigenaars juridisch eindverantwoordelijk voor hun eigen paard en dienen dus toe te kijken of de smid zijn werk daadwerkelijk correct doet.
Tenzij betreffende smid lid is van de Vereniging van Hoefsmeden, die branche-organisatie probeert ontevreden klanten weer terug tevreden te krijgen.
Smeden hebben overigens geen rontgen-ogen. Ik vind het ook kwalijk dat de veearts na de rontgenfoto's en diagnose niet zelf de renette ter hand heeft genomen en de ontsteking heeft blootgelegd. Beetje luie actie van die veearts en lekker makkelijk om dan een smid (zijn de rontgenfoto's laten zien aan de smid, zodat hij weet waar hij moet snijden?) met het "probleem" op te zadelen.
Aimee schreef:Zie je werkelijk liever een dierenarts met de hoeven klooien dan een smid?
Ik niet hoor! De gemiddelde dierenarts is nog minder kundig met een renette dan de gemiddelde smid.
scoxxx schreef:Ja, bij ingewikkelde blamen wel ja.En zeker bij blamen waar rontgenfoto's voor nodig zijn: dan ga je nml ver het leven in... daar heeft een hoefsmid niet voor gestudeerd, een veearts wel.
Zodra er bloed moet vloeien...veearts erbij.