Pony héél acuut kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovezspekkie
Berichten: 127
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Pony héél acuut kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 20:47

Ze liep vandaag gewoon normaal, gister liep ze ook anders in stap, en vandaag liep ze normaal, ze draafde aan omdat het begon te regenen, en volgens mij draafde ze ook normaal, alleen kon niet zo goed kijken want het was maar 2 passen.

Maandag bellen we de hoefsmid om te kijken of het een hoefzweer is. het kan wel dat het dan heel diep zit, omdat het niet warm is .

Lentekriebel
Berichten: 14
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:12

Van artrose weet ik het fijne niet,
mij is altijd verteld dat als ze van het ene op het andere moment stokkreupel zijn, het hoogst waarschijnlijk een hoefzweer is.

Wij hadden onze pony in de wei gelaten en een uur later kon hij nog niet eens meer terug lopen naar de stal (50 meter door de bak)
De dierenarts heeft niet meteen een hoefzweer kunnen vinden, zat nog te diep,
maar na 1 dag in de stal met een trekverband om z'n hoef was het weer helemaal goed.
Het hele verband zal vol met rotzooi, dat was dus de hoefzweer die open was gegaan van het trekverband.
Niet zo smakelijk, maar het was gelukkig wel weer allemaal in orde..

De tip was toen om, mocht dit nog eens voorkomen, hem binnen te zetten.
Als het dan een botsplintertje zou zijn (ipv een hoefzweer) zou de beschadiging tot het minimum beperkt worden omdat lopen het dan erger zou maken.

lovezspekkie
Berichten: 127
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Pony héél acuut kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 21:16

we hebben de hoefsmid gebeld, die kan pas 2 juni, ik heb al die tijd gestapt. en gister ben ik even gaan draven in de binnenbak om te kijken hoe ze liep. en rechtsom loopt ze helemaal niet kreupel en linksom alleen een klein beetje in de bocht, maar het is heel erg minder als dat ze liep. Een hoefzweer is het dus niet.
Waarschijnlijk heeft ze zich in het land verstapt en is het door het rijden overbelast geraakt. ik ga de hoefsmid niet afbellen, want ze moet toch bekapt worden.