nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:14

[***] schreef:
Thanks :)


Welke schoenen bevallen tegenwoordig erg goed? Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen die echt goed zijn?
Ben nog tevreden maar het blijft zoveel schoen.. misschien dat het toch fijner/eenvoudiger kan.

De scoot boots blijven mij trekken maar zou niet weten voor welke maat ik moet gaan, als ik vergelijk met de maten die ik nu heb (0W en 0.5W) past dat totaal niet. Dus is bij voorbaat al geen optie dan?


Scootboots zijn wel een optie hoor, ik vind het fijne schoenen. Lekker licht. Ze vallen groot dus ik denk dat jij maat 0 nodig hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:20

Denk je? Dat lijkt me zoveel verschil, vooral naar de breedte toe.
Bij de Easyboots is het 114-117 mm (zowel lengte al breedte) voor de achterhoeven. Maat 0 bij scootboots is dan 105-110 mm lengte en 95-110 mm breedte. Dat is toch echt veel verschil, niet? Of lijkt dat maar? Ik ken er verder niks van natuurlijk ;)


Het lichte en simpele en makkelijk schoon te maken trekt mij daar wel in aan :j

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:24

ja ik denk het echt, bij de meeste paarden kom ik een maat kleiner uit dan de maattabel aangeeft soms zelfs 2

Anoniem

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:31

Ok, ik ga me eens erin verdiepen. Als ze bij niet passen weer terug kunnen (wat in principe kan) dan kan ik wel wat proberen natuurlijk. Vandaag voor de zoveelste keer een halve dag bezig geweest met schoenen schoon spoelen en dan moeten er weer natte schoenen in de kast.. bleh.. en het modderseizoen komt er weer aan dus misschien tijd voor verandering :Y)

Ben op zich heel blij met de easyboots hoor, makkelijk in gebruik en nooit last gehad van iets als wondjes of dergelijke. Maar waren mijn eerste schoenen dus nu heb ik wat beter een idee wat ik wel en niet wil en wat ik handig vind ;)

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:36

Voor mijn AV met heule kleine pootjes, is maat 0 toch echt te klein. De scootboots trekken dan een verticale richel in haar hoef.
Maar 1 is weer wat aan de ruime kant, wij hopen dat de smalle versie een uitkomst gaat bieden :)

Anoniem

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:53

Voor de maat heb ik ook schrik, maarja, als ik niks probeer dan weet ik het niet natuurlijk. Bij de easyboots was het uiteindelijk ook een gok (was advies aan de hand van foto's) en dat zat meteen goed. Dus hopelijk bij nieuwe schoenen ook :P

Hoe zit het eigenlijk met de achterkant van de scoot boots? Is dat een beetje stevig of kan dat makkelijk over getrapt worden? Met de huidige schoenen tikt de pony zichzelf aan in draf als hij over zijn tempo gaat. Normaal gaat hij dan wijd lopen maar doordat zijn voeten zowat dubbel zo groot zijn met die schoenen is dat moeilijker. Weet nu dus niet hoe dat met andere schoenen gaat zijn...

zuma1

Berichten: 735
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: alblasserdam

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:58

ik weet dat je een maat kleiner moet bestellen inderdaad .De mevrouw van scootboots zegt zelf van niet .Maar alle andere passers bijna allemaal wel .Achter zit hij netjes hoor mijn paard tikt soms aan maar geen last tot nu toe .Ik heb er alleen nog niet mee gegallopeerd erg nieuwschierig of dat ook nog zo goed gaat .....tot nu toe zeer tevreden

DubbelFun

Berichten: 88722
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:29

http://www.bok@sabine: hier de ovale ring die ik bedoelde.
Je kunt ze dus zo kopen bij Easyboots, maar als je een slijp/schuur-machine hebt kun je ze ook zelf maken door 2 kantjes van een grotere ring af te schuren

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:30

Thanks! Wist niet dat je ze zo kon kopen, ik ga het eens bekijken :)
Zit nu toch wel met die nieuwe schoenen in mijn hoofd O:)

Ga straks nog eens z'n hoeven opmeten, eens zien of er verandering is tov ruim een jaar geleden qua maat wat hij zou nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:00

Heb even wat foto's genomen en gemeten. Nu zijn z'n hoeven niet gelijk, zowel onderling niet als de hoef zelf (buitenkant moet de bekapper bijwerken, binnenkant niet bv of andersom, weet het eigenlijk niet goed :o ). Hij zit nu een kleine maand na bekapping maar zijn hoeven groeien niet hard.

Voor links
Afbeelding

Afbeelding



Achter links
Afbeelding

Afbeelding


Ik kom het volgende uit:

Voor Li : 120×110
Voor Re : 110x110
Achter Li : 110x100
Achter Re : 115×110

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:23

En je weet zeker dat hij correct bekapt wordt met 4 ongelijke voeten ?
Ik heb 4 pony's die we zelf bekappen en die hebben allemaal voor dezelfde afmeting en ook de achterhoeven zijn gelijk in afmeting.

Anoniem

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:32

Ja, er is gewoon niet meer van te maken. Hij is 21 nu, heeft 1 soort bokvoetje vanvoor en slijt vanachter ongelijk omdat hij niet goed loopt. Hij loopt niet kreupel ofzo maar heeft bepaalde problemen (gehad) en heeft zichzelf dat loopje aangeleerd. Dat kan niet meer gecorrigeerd worden zonder dat hij er echt last van gaat krijgen.

Misschien heb ik ook slecht gemeten hoor, maar kan me wel inbeelden dat niet alles 100% gelijk is bij hem ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:17

Heeft iemand weet of er (ondertussen) iemand met passervice in de buurt zit?
Ik weet toen met de Easyboots dat ik dat uiteindelijk op de gok gekocht heb omdat ik gewoon niemand tot aan de stal kreeg. Weet niet of er nu nieuwe mensen bij gekomen zijn? Ik zit regio Maaseik (Belgisch Limburg, vlakbij de grens). Op de site van hoofwear zag ik niet meteen iets, behalve 1 persoon maar ben me nu aan het afvragen of ik die vorige keer gecontacteerd had of niet :o

Mijn schoenen doen het voorlopig weer, maar denk dat ik toch stilaan klaar ben voor wat nieuws :j

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:07

Ik heb ook de back country's en ben er super tevreden over en hoop dat ik ze nog lang mag gebruiken, want nooit problemen met die schoenen.
Enige is dat ik regelmatig de schroefjes controleer of ze nog vastzitten, en na dit verhaal zeker.
Maar volgens mij kun je dat soort ringetjes ook los bij de bouwmarkt kopen (in een zakje dat wel).

DubbelFun

Berichten: 88722
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:11

Die ringetjes wel, maar ovaaltjes niet zo :)

Anoniem

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:25

Hoelang heb jij jouw schoenen Isapaardje?

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:38

Ik heb Yoblin nu 6 jaar ... Dus zijn achterschoenen (normale glove) heb ik ook al net zo lang.
De glove back country gebruik ik nu 2 jaar denk ik

Anoniem

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 23:55

Ok, dat is toch al een hele tijd :)
Fijn dat het kan, denk niet dat die van mij het gaan halen, haha.

DubbelFun

Berichten: 88722
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:51

Dat halen die van mij ook niet, die van mij maakt er sandalen van :)

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:04

Hier ook niet hoor, de scootboots max 700km en dan is de zool op :Y)

Anoniem

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:23

De zool is hier nog super, dat is eigenlijk het stomme.. Het is de bovenkant die het voor bekeken houdt. En als je het ding niet dicht kan doen is dat niet zo handig natuurlijk :P

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:34

Haha, nee :')
Je wilt niet weten hoe vaak mn pa de renegades heeft gemaakt omdat ze we er kapot waren :')

DubbelFun

Berichten: 88722
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:00

De zolen houden het prima, alleen de tenen komen er soms door :D en het klittenband gaat op termijn minder stevig sluiten.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:57

Ik was vandaag stomverbaasd. Ben lekker aan het rijden, inmiddels bijna thuis en hoor wat rinkelen. Dus uit automatisme kijk ik naar de hoefschoenen achter en zie dat de onderste klittenband van de renegades foetsie is :?
Echt ik zat even verbaasd op mijn paard. Schoen nog aan, niks aan te zien verder, maar klittenband is verdwenen. Geen flauw idee waar of wanneer dat gebeurd is.

Dus maar opzoek naar passend klittenband om ze maar weer te repareren. Heb niet bepaald geluk met die dingen :')

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:22

Volgens mij komen de renegades met reserve materiaal waaronder klittenband!