nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letizia

Berichten: 12151
Geregistreerd: 24-04-02

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:48

Ziet er zeker goed uit!

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:01

xElienx schreef:
Daar was ik iderdaad al bang voor met die gaithers. passen die trouwens ook op de standaard easyboots. of omgekeerd; zijn de epic's te gerbuiken zonder gaither?

Ja als je van alles dan het nieuwste model hebt zeg maar, dan is het over en weer 'om te bouwen'.
Ik heb ooit eens van alles los gehad toen, en als je maar dezelfde maat hebt, dan kun je het maken zoals je het hebben wilt.
1 Maat grotere gaiter past trouwens wel, kleiner niet.
Dus maat 00 kan op schoenmaat 000, maar een gaiter 000, kan niet op schoenmaat 00.

Hier was het nadeel dat de voetjes smal en lang waren. Ik had dus die weerhaakjes in de normale schoenen plat moeten slaan. In de Epic zat op die plek een wat dikker zwart 'blokje', maar daardoor kreeg ik de schoenen niet aan. Vandaar dat ik toen gaiters los heb gekocht en die op de gewone schoen had gezet (en epics teruggebracht). Was ook stuk goedkoper, want voor 25 euro heb je al een gaiter ;)

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:14

Heb je toevallig een foto van hoe ze zitten met gaither?

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:51

Nee, want ik heb deze schoenen niet meer en weet niet of ik ze ooit met gaiter aan heb gefotografeerd.
Ik vond ze nl. niet fijn zitten met die dingen erop en had dus de normale easyboots altijd aan zonder.

Mijn andere grote maat shet heeft nu glove hoefschoenen aan, ook van easyboot, met eenzelfde soort gaiter erop, maar hij heeft gelukkig grotere voeten en langere benen, want anders hadden bij hem de gaiters zelfs nog niet lekker gezeten.

Edit:
Foto van normale easyboot, eentje met gaiter en de glove (kleinste maat).

Afbeelding

En eentje die ik vond met de epics aan, maar weet niet of je er zo wat op kunt zien (is maat 000)

Afbeelding

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 09:58

Paard gisteren compleet onderuit gegleden met easyboots op een slipperig grasje tijdens een klein dribbelpartijtje. En paard glijdt echt nooit, is het meest stabiele paard van Nederland. Ik ben er ondertussen wel achter dat dit geen complete vervanging voor een ijzer kan zijn. Leuk voor een stapritje op asfalt.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:00

Diana, oei dat is niet fijn. Welke easy boots heb je precies?

Ik heb de gloves en mijn paard wilt wel snel uit glijden maar heb hier gelukkig nog niet echt last van gehad en dan ook op modder en nat gras

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:02

Nee, ik schrok me rot, ik had al gemerkt dat ze bij sneeuw en gladheid niet te gebruiken zijn maar deze had ik nog even niet zien aankomen. En ik heb echt een doodbraaf paard, dus geen gespook oid. Ik heb easyboot epics, dat zijn de enige die passen.

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:04

Op nat gras is het idd uitkijken, maar met een ijzer had je precies hetzelfde kunnen gebeuren.

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:08

Ik heb jarenlang en ontzettend veel buitenkilometers met een (ander) rondom beslagen paard erop zitten, en dat is mij nog nooit gebeurd eerlijk gezegd. Maar die liet ik ook om de 6 weken vervangen om ze niet te glad te maken.

Dennis

Berichten: 31476
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:23

Mijn ervaring is ook dat schoenen gladder zijn dan ijzers op gras enzo.
Ik heb wel marathon gereden op schoenen en met mijn stabiele span (die altijd op gras getraind worden, ook met ijzers zonder kalkoenen, t/m ZZ nivo). Maar merkte dat in de hindernissen ik niet te hard haaks de bocht om kon op bepaalde stukken (andere stukken wel hoor).
Mijn jonge merrie zal ik ook geen marathon op schoenen laten lopen, die is op blote voeten al heel snel glibberig (misschien het weg traject, maar niet het hindernis traject).

Marcella

Berichten: 36773
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:54

Met dit natte weer en gras helpen alleen stiften, maar die van mij wil ook absoluut niet meer in de berm lopen als deze te nat is ongeacht of hij wel of geen schoenen aan heeft. We hebben zelfs in draf wel eens op blote voeten uitglijden gehad.

Heb die van mij wel eens zelf uit laten zoeken namelijk als hij de kolder in zijn kop had terwijl ik wist dat de berm heel slecht was. Gelukkig heeft pony daarvan meer geleerd dan hem tegen te houden. Nu wil hij vaak eerst in stap berm testen en keuren voor hij harder gaat.

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 14:05

We zijn net maar uit voorzorg met blote voetjes door de berm gegaan. Ik durf het niet meer uit te proberen. Mijn paard heeft net 6 maanden stil gestaan vanwege kreupelheid in een voorvoet, vandaar dat ik hoefschoenen gebruikte, maar in dit geval blijkt het middel erger dan de kwaal.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:30

Mijn paard haar ijzers waren na 3 weken al glad toen ze nog rondom stond.
Dan gleed ze bij stal echt al flink uit, vanaf de weg naar het terrein toe is best een steil hellinkje.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 01:00

Schoenen zijn echt veel gladder dan ijzers denk dat het komt dat de zool dicht is bij een schoen waardoor ze minder weg zakken in gras en dus minder grip hebben.denk dat de dallmer meer grip zal geven

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 01:01

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit het idee heb gehad dat de onze liep te glibberen op dr schoenen.

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:37

Als ik de verhalen zo lees is het zeker merkgebonden, mijn paard past helaas geen ander merk.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:09

Hoe doen jullie dat met modderpootjes/moddersokken en de schoenen aan willen doen voor rit?
Mijn tinker is gezegend met veel en mooi behang aan de voeten. Maar ze staat ook op de wei die vooraan een grote blubberbende is.
Haar hoeven en sokken zijn dan 1 bonk blub als ik haar pak.
Afspoelen en dan de schoenen aan? Ze looptop cavallo simple boots.
Ik ben bang dat het dan gaat schuren.
Ze hebben hier in de polders een aantal wegen opnieuw bestraat maar het midden is nog niet aangereden en paardlief loopt precies daar vanwege de kar.

Letizia

Berichten: 12151
Geregistreerd: 24-04-02

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:31

Hier een Arabier, dus geen last van moddersokken, wel soms modderpootjes, als het nat is wordt het schoon gespoeld en als het droog is, wordt het afgebikt :)

Marcella

Berichten: 36773
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:51

Heb helaas een moddervarken rij dan gewoon op blote voeten of niet buiten. Hoefschoenen zijn alleen voor als ik heel fanatiek buitenrij en de hoeven te kort dreigen te worden. Iets wat op het moment nog niet gebeurt.

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:35

Het is waarschijnlijk 'vloeken in de kerk' maar hier zouden die sokken er af gaan :)

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:45


Marcella

Berichten: 36773
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:48

O dat is nog niks met modder aangezien ik er eentje heb die ook graag in de modder ligt. Dus dat beperkt zich vaak niet alleen tot zijn sokken (al zijn die een stuk kleiner). :')

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:08

Ik heb een Paint en die heeft nu 'wintersokken' en daar erger ik me al aan :D Ik merk dat ze er zelf ook last van heeft; veel meer jeuk nu de haren los gaan laten. Ik doe haar geen groter plezier dan even met de pennetjesborstel over de koten rossen :)

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:20

Hallo,

Misschien kan hier iemand met wat ervaring mij kan helpen.
Mijn pony loopt al jaren op hoefschoenen eerst de gloves. Maar deze bleven in galop en een harde draf meestal niet zitten. Wat voor gevaarlijke situaties zorgde. Schoen viel uit en gaither bleef om waardoor we bijna onderuit lagen. Dus ik wil geen schoenen meer die vast zitten om zijn benen. Toen heb ik op advies de gloves back country gekocht. Eerst heel tevreden. 2jaar met deze soort schoen gereden. maar de laatste tijd toch problemen met de schroeven. Die trokken door de gaatjes en zitten zo strak vast waardoor ik ze niet los kan draaien en er nieuwe op kan zetten..
Deze schoenen heb ik nu een maand in gebruik en nu zijn ze alweer stuk.
Dus ga toch weer opzoek naar een andere betaalbare schoen.
Wie kan mij adviseren voor schoenen voor hoefmaat 130-130

Afbeelding

Afbeelding

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:38

easyboot epic, scootboot, cavallo, marquis,
er zijn zoveel schoenen op de markt.
kijk eens op de site van hoofwear wat je denkt dat wel goed is voor jou en je paard.