nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letizia

Berichten: 12156
Geregistreerd: 24-04-02

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:41

Misschien is de vraag al eerder gesteld, maar hoe lang doen jullie met de schoenen? En dan ben ik meer benieuwd naar km's dan maanden :) En welke schoenen hebben jullie :)

Hier naar tevredenheid scoot boots, maar nog te kort in gebruik om er iets zinnigs over te zeggen wbt duur :)

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:18

Ik heb voor mijn pony tweespan de equine fusions ultimate.
ik heb er nu ruim 2000km mee gereden, en de nopjes zitten er nog op. Een stuk dunner dan nieuw, maar ze zijn nog lang niet versleten.
Ik heb ook renegades, maar die heb ik een paar maanden, dus te kort om hier iets van te zeggen.

Belker

Berichten: 15376
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:40

Ik zag in Kalkar hoefschoenen die net kunststof ijzers waren met zo een flexibele achterkant. Weet iemand daar het merk van?

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:56

Dallmer Clogs zijn dat

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 00:36

Er komt nou iets moois op de markt komend jaar.wil ze graag testen ijzer die je met klitteband vast zet

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 00:47


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30677
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 09:12

Hier ook nog weinig van de duur te zeggen. Pas een paar 100 kilometer met de schoenen gedaan, wel veel asfalt.

Belker

Berichten: 15376
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:28

Delphi2 schreef:
Dallmer Clogs zijn dat

Dank je.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:44


Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:51

Zie dat de gloves back country bij hoofwear nog maar 60/stuk zijn. Is dit omdat deze schoenen eruit gaan omdat de nieuwe versie er is?

Ga maar even een reserve paar bestellen. Zo goedkoop heb ik ze nog niet kunnen kopen :)

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 18:55

Horsesandme schreef:
Zie dat de gloves back country bij hoofwear nog maar 60/stuk zijn. Is dit omdat deze schoenen eruit gaan omdat de nieuwe versie er is?

Ja dat is de reden.
Ik heb ze pas gekocht, maakt mij niet zoveel uit welk model het is. Vindt eigenlijk het bruine mooier bij mijn vosbonte, dan de nieuwe zwarte.

GaelleS

Berichten: 1977
Geregistreerd: 06-08-10

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:26

Iemand die hier graag aan wil deelnemen ?

https://www.facebook.com/A-study-about- ... 6/?fref=nf

"Welkom! Deze pagina is speciaal aangemaakt voor mijn afstudeer thesis. Mijn naam is Milou Vogel, naast mijn studie fotograaf van beroep, en ik vertel je graag meer over mijn afstudeer onderzoek!

Zoals de meeste van jullie zullen weten gebruiken veel paarden eigenaren al voor lange tijd hoefijzers om bijvoorbeeld overgevoeligheid en slijten van de hoeven tegen te gaan. Tegenwoordig zijn er steeds meer ruiters die de overstap maken naar de recenter uitgevonden hoefschoenen, echter zijn er vele vraagtekens rondom het effect die de hoefschoen heeft op de beweging van het paard. Een verandering in de beweging van het paard kan voor vervelende fysiologische problemen zorgen. Hoefschoen gebruikers en producenten hebben er dan ook baat bij dat dit mogelijke verschil onderzocht wordt, maar hier is jouw hulp bij nodig!

Voor dit onderzoek ben ik opzoek naar paarden eigenaren- en ruiters die hoefschoenen gebruiken, en op de volgende punten 'ja' kunnen antwoorden:

- Is 16 jaar of ouder
- Helpt graag mee door twee weken voorafgaand aan het onderzoek drie keer per week de hoefschoenen te gebruiken voor minimaal 30 minuten per keer.
- Op locatie moet een groot stuk harde ondergrond aanwezig zijn. Dit omdat de meting op harde ondergrond zal worden uitgevoerd.
- Is in het bezit van een paar hoefschoenen van in één van de volgende merken:
*Equine fusion all terrain, maat: 12s, 12,13s, 13
*Renegade viper, maat: 125x115, 125x120, 125x125, 135x125, 135x130
* Easyboot glove back country, maat: Iw, 1.5w, 2, 2.5, 3
- Gebruikt deze hoefschoenen alleen om slijtage en/of overgevoeligheid op bijvoorbeeld moeilijk of scherp terrein tegen te gaan

Het deelnemende paard:
- Moet doorgaans regelmatig bekapt worden (elke 4-6 weken)
- Moet het gewend zijn hoefschoenen te dragen
- Moet zonder schoenen regelmatig lopen op zachte én harde ondergrond en mag geen hoefafwijkingen of blessures hebben

Als je op bovenstaande JA hebt kunnen antwoorden en je bent geïnteresseerd in deelname dan maak ik graag een individuele afspraak waarbij ik een eenmalig bezoek zal brengen aan jouw stal. Hier zal je paard met een high-speed camera aan de hand gefilmd worden met en zonder schoenen in draf. De meting zal 2 tot 4 weken na de laatste bekap beurt plaatsvinden. Als bedankje voor je medewerking zullen er op locatie een aantal professionele foto's van je paard worden gemaakt door mij, die later digitaal toegestuurd zullen worden. Ben jij of ken jij degene die ik zoek? Je kunt mij bereiken via e-mail of telefoon. Ik beantwoord eventuele vragen graag!

milou.vogel@hvhl.nl/ 06-57429271 "

DubbelFun

Berichten: 88896
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:40

Ik vraag me af waarom specifiek deze hoefschoenen ??

Ir111

Berichten: 12004
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:53

Ik denk dat deze goed te vergelijken zijn? De zooldikte is redelijk gelijk bv zodat metingen goed vergeleken kunnen worden. En het zijn zeer gangbare schoenen (dus grotere kans dat je deelnemers kunt vinden). Ik gok maar wat hoor.

GaelleS

Berichten: 1977
Geregistreerd: 06-08-10

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:03

Geen idee waarom net die, maar als ze teveel verschillende gebruikt gaat ze zeker geen conclusies kunnen trekken omdat alle metingen te verschillend zijn..

Ik zag dat ze een topic had gemaakt op bokt er over maar er was niet veel respons op. Je kan het eventueel daar vragen ?
hier:
[BEH] Deelnemers aan mijn afstudeeronderzoek gezocht!

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:15

GaelleS schreef:
Geen idee waarom net die, maar als ze teveel verschillende gebruikt gaat ze zeker geen conclusies kunnen trekken omdat alle metingen te verschillend zijn..

Ik zag dat ze een topic had gemaakt op bokt er over maar er was niet veel respons op. Je kan het eventueel daar vragen ?
hier:
[BEH] Deelnemers aan mijn afstudeeronderzoek gezocht!


Leuk k heb me aangemeld, heb de EF All terrain 13

Dennis

Berichten: 31491
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:46

Ik heb al mee gedaan met mijn pony's op equine fusions ultieme maatje 9. 3 pony's die er regelmatig op lopen (1 die normaal ook zooltjes heeft met en zonder zooltjes). En we hebben er ook een gefilmd die er nog nooit op gelopen heeft.

Jorex

Berichten: 10011
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:15

Mijn pony doet mee met zijn schoentjes, hij snapt alleen nu niet waarom hij de schoentjes bij alles aan krijgt ipv alleen op buitenrit. Wij gaan namelijk op het moment 1 keer per week naar buiten, verder 2 keer per week binnenbak en 2 keer per week longeren.
Hij struikelde wel met hoefschoenen als hij terug ging naar stap. Hij gaat in stap namelijk wel 10 km/h langzamer lopen dan in draf. Vandaag niet meegemaakt trouwens in de bak, maar in het weiland tijdens het longeren en op asfalt tijdens onze buitenritjes dus wel. Hij struikelt niet zonder schoenen en afwisselend met links en rechts. Maar omdat ik het vandaag niet heb gezien, hoop ik dat het scheren dat heeft opgelost want hij denkt nu voorwaartser. Hij struikelt dan op 10 overgangen ongeveer 3 keer gok ik, maar ik heb het nooit echt geteld.
Hij heeft Equine fusions ultimate dacht ik, maat 8.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:34

Heeft we iemand ervaring met een metale strip op hoefschoenen zetten (easy boot gloves). M'n Pony sleept met dr achterbenen (het bekende vierkant slijten) en de schoen kan er niet zo goed tegen (rijden op asfalt) Het zijn verder hele fijne schoenen.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:43

Heeft iemand ervaring met springshoenen over de hoefschoenen? Paard zet in draf zeer ruime passen en vandaag was een randje stuk van 1 van de schoenen doordat ze er telkens op staat.

Dit stukje is nog niet erg maar zou zonde zijn als ze hierdoor stuk gaan.

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:50

ik heb springschoenen geprobeerd omdat mijn pony de klittenband lostikte .
het resultaat was dat ze na 1 rit al behoorlijke wondjes had omdat de rand van de springschoenen schuurden. het idee op zich werkt wel. maar ik ga dit dus nooit meer doen.
ik heb nu achter kogelbeschermers. redelijk dunne, maar dat is genoeg zodat ze zich niet meer aantikt tegen de schoenen.
voor de zekerheid doe ik wel altijd leukoplast erom zodat ze klittenband altijd blijft zitten.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:20

dingogirl schreef:
ik heb springschoenen geprobeerd omdat mijn pony de klittenband lostikte .
het resultaat was dat ze na 1 rit al behoorlijke wondjes had omdat de rand van de springschoenen schuurden. het idee op zich werkt wel. maar ik ga dit dus nooit meer doen.
ik heb nu achter kogelbeschermers. redelijk dunne, maar dat is genoeg zodat ze zich niet meer aantikt tegen de schoenen.
voor de zekerheid doe ik wel altijd leukoplast erom zodat ze klittenband altijd blijft zitten.

Bedankt voor je reactie. Hoe kan een kogel beschermer voorkomen dat ze der voorschoenen aan tikt? Hoe moet ik dit zien?

Ik ga eens kijken hoe een springschoen erom heen zit als ze een schoen aan heeft, heb hele fijne flexibele. Wie weet, kans is groot dat t niet past haha

Marcella

Berichten: 36893
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:30

Anders bekappen.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:35

Marcella schreef:
Anders bekappen.


Bedankt, maar de staat prima op der hoeven. In de bak heeft ze er geen last van, toen ze 2 jaar geleden eens een ijzer had stond ze er ook telkens op, zowel enkel voor ijzers als rondom, enkel met buiten rijden. Bak ging prima. Ze heeft gewoon een ruime draf buiten en helemaal als ze wat fris is. Heeft niets met bekappen te maken tevens ga ik op haar 14 jaar niet meer aan der hoeven sleutelen :)

Marcella

Berichten: 36893
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:46

Andere oplossing zonder hoefschoenen rijden dan.

Anders bekappen gaat dan niet om de totale stand te veranderen. Wat dan vaak genoeg genoeg is zorgen dat het voorbeen net wat sneller af kan rollen. Was voor die van mij ook de oplossing en die van mij is nog een stukje ouder.