nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 15:07

Mijn ijslander loopt ook heel gevoelig op het harde en vooral op steentjes. Daarom gebruik ik ook hoefschoenen.
De epics kreeg ik niet makkelijk aan en vooral heel moeilijk uit. De gloves heb ik binnen 10 seconden aan en met een hand kan ik ze uitdoen.
Vandaag in rengalop in de blub bleven ze ook goed zitten!

Als je op youtube zoekt op easyboot glove vind je video's. Die van mij zien er net zo uit, niets spannends verder aan mijn eigen.

De epics had ik met hielband nog, dat schijnt wel te schelen.

Skessa, waar woon je? misschien kun je ze eens bekijken bij mij? pm me even als je zoiets leuk vind.

goed idee trouwens, een maat gaither groter, was ik nog niet op gekomen.

een maat groter qua schoen zou ik echt niet doen! Ik zou de glove proberen, zijn alle problemen weg als ze goed passen.

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:11

Een 1 maat grotere gaiter past prima op de schoen, ook qua montage geen probleem.
Mijn merrie wordt sinds 2 jaar natuurlijk bekapt, het zou zo maar kunnen dat haar achterhoeven in de afgelopen tijd breder zijn geworden en de achterschoenen gewoon te klein zijn geworden.
Ik ga ze morgen maar weer eens goed opmeten en de 1 maat grotere voorschoenen eens passen.
Als blijkt dat ze achter inderdaad grotere schoenen nodig heeft is het wel héél verleidelijk om dan op de gloves over te stappen. Die gaan wel héél makkelijk aan en uit, zeg! :oo

Zijn de verzendkosten niet enorm hoog naar de UK? Of zijn de gloves inmiddels al in NL te koop?

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 21:23

ik heb ze nergens gevonden in nederland maar de verzendkosten waren iets van 12 euro. Nog wel betaalbaar vond ik. De pond staat ook wel goed ten opzichte van de euro!

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:21

Mijn pony sleept met de achterbenen waardoor je een aparte slijtage krijgt.

Beetje het idee als op deze foto alleen dan minder. Ik ben bang dat het rubber van glove zo doorgesleten is, vind ik een beetje zonde van de 50 euro.

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 14:11

ja daar is misschien geen schoen tegenop gewassen. Ik geloof dat ze bij smit wel schoenen maken met extra versteviging als dat nodig is. Ik zou eens contact met hun opnemen.
Als je schoenen snel stuk gaan is dat inderdaad zonde!

shar248
Berichten: 8
Geregistreerd: 11-05-07

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:29

rakni wat fijn dat ze zo goed bevallen. Ik heb nu mijn ijslander op de dallmer clogs staan. Maar zodra ik modder of mul zand tegen kom ben ik ze kwijt.

Zou je voor mij de schoenen eens op de weegschaal kunnen leggen? Ze mogen voor op wedstrijden zover we nu weten niet zwaarder dan 300g per schoen wegen. Nu zijn ze licht gewicht maar wat zien hun er onder?

Hoe reageert jou ijslander er op met de gangen?

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:40

Rakni nee dat denk ik ook niet, maar bij andere schoenen is een metalen strip ook zo lastig omdat daar vaak een clip zit. Nou misschien bestel ik ze wel gewoon voor z'n voorhoeven, dan weet ik hoe ze eruit zien en dan kan ik er misschien mee naar een ijzerbewerker ofzo.

Heb filmpjes op youtube bekeken maar vind de gloves wel erg mooi, het aantrekken ziet er echt heel makkelijk uit. Hoelang doe jij erover Rakni?

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 13:51

hm, omdat mijn paard niet meer in haar rechter easyboot epic achterschoen past en ik een schoen bij moet kopen heb ik 2 gloves besteld voor haar achterhoeven. Ik ben heel benieuwd.
Het blijkt wel degelijk mogenlijk een Fit Kit te bestellen vanuit Engeland, waarbij je diverse maten krijgt om te passen, maar de verzendkosten zijn zo hoog dat je voor die prijs al een schoen kunt kopen.
Ik heb goed gemeten, de saddleryshop om advies gevraagd en 2 Gloves aangeschaft.
Hopelijk de goede maat. :=
Een handige link om straks te kunnen beoordelen of ze goed passen vind ik deze:
http://blog.huf-shop.de/2009/02/26/anpa ... t-schalen/

shar248
Berichten: 8
Geregistreerd: 11-05-07

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:38

hmmm ben met die prijzen ook wel erg aan het twijfelen om ze te bestellen. Als je ze op de easyboot site zelf besteld zijn ze nog 6 euro goedkoper per schoen. Ik weet alleen niet wat de verzendkosten zijn.

Mijn mijn paard staat best rond op zijn hoeven. Voor de breedte heeft hij een 1,5 nodig maar dan is zijn schoen 6mm te kort in lengte. Hebben jullie dat ook? Want bij de epics maakt het niet uit maar is dat bij de gloves ook zo?

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:12

de verzendkosten vanuit Engeland zijn 16 pond.

als je echt twijfelt over de maat kun je contact met de shop opnemen of toch een Fit Kit bestellen.
Er staat wel duidelijk bij de Glove vermeld dat als lengte en breedte van de hoef niet in de zelfde maat schoen vallen de Glove waarschijnlijk minder geschikt is voor jouw paard.

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:51

Dinsdag om 13 uur de Gloves besteld bij de saddleryshop en nu al in huis! De service is in elk geval geweldig :)
Nu hopen dat ze passen := (dat weet ik pas zaterdag). Daarna komt er een verslagje.

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 22:31

Zo, jullie hebben lang gewacht maar hier zijn wat foto's van mijn gloves!
Gisteren weer een snel ritje ermee gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oja, iemand vroeg hoe de gangen gaan met mijn ijslander, maar ik heb een drieganger dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Groetjes! fijne lente allemaal!

shar248
Berichten: 8
Geregistreerd: 11-05-07

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:21

Een drieganger is wel lekker makkelijk. Die van mij kan met elk been wel weer wat anders doen.......

Maar rakni heeft jou ijslander wel hoeven die met lengte en breete in de zelfde schoenmaat passen?

Tancreda4

Berichten: 24066
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 07:45

skessa schreef:
Ik ben op dit moment gedwongen met schoenen te rijden omdat mijn merrie gaten in haar hoefzolen heeft waardoor ze heel gevoelig loop. Maar elke keer die strijd om die schoenen aan en vooral uit te krijgen is niet leuk meer. :n
Misschien moet ik ze gewoon toch een maat groter nemen, maar dan klapperen ze met rijden. Hoe lossen jullie dat op?


Een maat groter, dan de hielbandjes erin laten en de kabel strak zetten. Iig dat zou ik doen. Mijn merrie is laatst dusdanig bekapt dat mijn schoenen eigenlijk wat te 'groot' zijn geworden... Dus heb ik de kabel wat strakker gezet, en nu blijven ze beter zitten zonder te klapperen.

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:03

Tancreda, dat is inderdaad ook nog een optie.
Omdat mijn merrie een snee in een van haar hoefballen had ( niet door de schoenen hoor!!), rijd ik liever zonder hielband, maar misschien dat het voor de andere voeten een idee is. Krijg jij ze dan nog wel weer uit? Of heb je dan echt een schroevendraaier nodig?

Zometeen ga ik de Gloves passen. := Als die passen lijkt het mij geweldig. Niet meer lang onder je paard gebukt staan en prutsen met draadjes!

Wat betreft gangen: mijn ijslander is een vijfganger met goede tölt en draf en niet ontwikkelde telgang.
Zij tölt en draaft even goed op blote voeten, als op vier schoenen als op alleen voorschoenen. Dat went allemaal heel snel!

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 09:56

@shar 246: Mijn ijs past inderdaad de maten goed. De lengte van de hoef opmeten vind ik lastiger dan de breedte. Eerst dacht ik ook dat het helemaal niet zou passen.

ja een lekker stukje tolten lijkt me wel een keer leuk maar ik heb nu eenmaal een drieganger en die gaat niet weg. hij is het leukste paard voor mij.

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 13:41

zo, terug van Gloves passen! ;)
Op advies van de britse winkel en ook naar mijn eigen idee had ik voor 2 achterhoeven 2 verschillende maten Gloves nodig.
Nu blijkt de kleinste maat (0) perfect aan beide achtervoeten te passen en de 1 maat grotere (0,5) die voor rechtsachter was bedoeld perfect voor beide voorvoeten.
Je snapt het al, dat worden er nog 2 bij. :o
Het gemak waarmee ze aan en uit gaan zijn adembenemend! :oo
Na vorige week nog een trap van mijn paard te hebben gekregen, omdat de ene achterschoen niet uit wilde is dit wel heel erg aangenaam. Dat kabeltjes prutsen was ook niet echt mijn ding.

Hoe het met rijden gaat weet ik nog niet, maar ze pasten zo mooi, dat ik me daar eerlijk gezegd niet echt zorgen om maak. Tenslotte is mijn merrie het gewend om op hoefschoenen te lopen.

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 16:56

te gek zeg!!!

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 00:11

gaan de glove's niet draaien wat wel bij veel hoefschoenen gebeurd? Ben er erg benieuwd naar maar durf de stap nog niet te maken om haar ijzers er af te halen en op hoefschoenen te laten lopen.

Mjay

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 00:19

maar wat nou als je paard peesbeschermers draagt ik heb peesbeschermers die om de kogel heen gaan waar nu ook al die band van de schoen zit... iemand ervaring?

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 07:58

Splash1999, ik heb nog nooit gehoord dat goed passende hoefschoenen gaan draaien. Met gaithers kan ik het me helemaal niet voorstellen.

Mjay, volgens mij is dat geen probleem hoor.

Tancreda4

Berichten: 24066
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:30

skessa schreef:
Tancreda, dat is inderdaad ook nog een optie.
Omdat mijn merrie een snee in een van haar hoefballen had ( niet door de schoenen hoor!!), rijd ik liever zonder hielband, maar misschien dat het voor de andere voeten een idee is. Krijg jij ze dan nog wel weer uit? Of heb je dan echt een schroevendraaier nodig?

Ik heb voor de hielbandjes er ook uitgehaald laatst. Dit omdat ze heel moeilijk aan gingen. Maar een week later werd ze bekapt, en konden ze er eigenlijk wel weer in...> Maar eerlijk is eeriljk, het is echt een POKKE werk om die dingen eruit te halen of erin te zetten. Heel gepriegel vond ik om de schroefjes weer goed te krijgen en de gaiter erop te zetten. Ben ik niet zo handig in. Dus ondanks dat ze nu eigenlijk wat te groot zijn en eigenlijk de bandjes wel weer terug kunnen, heb ik dat nog niet gedaan.

Maar inprinciepe kun je de bandjes gewoon eruit halen en later er ook weer inzetten. Heb je wel een schroevendraaier en geduld bij nodig :P

Draaiende schoenen hebben wij overigens wel wat last van. Na een paar weken na het bekappen gaan ze tijdens het rijden licht draaien. Dit omdat mijn paard haar hoeven naar binnen uitwaaieren, van die flares krijgt en daardoor draaien ze wat naar hetm idden toe. Met gaiter is het wel wat minder, maar nog steeds wel lichtelijk. Dat probleem zou ik met de gloves ook hebben dan waarschijnlijk.

Die gloves zien er wel mooi uit, en klinken wel fijn voor de achterhoeven. Die zijn ook redelijk 'stabiel' met het bekappen (zijn al eeuwen niet meer bekapt omdat ze gewoon goed zijn en blijven :) ). Maar als ze dan weer gaan aantikken of gaan slepen.... Ik moet nog even overtuigd worden dat ze echt blijven zitten :D

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:36

Tancreda, valt mee hoor, dat geprutst met die hielbanden. Ik heb het waarschijnlijk al te vaak gedaan.:o

Wat gebruik jij dan om de gaiters aan de schoen vast te maken?
Ik heb daar de easyboot tapers voor, die bevallen heel goed.

Afbeelding

Wel maken ze de schoen iets smaller/ kleiner omdat ze vrij dik zijn. Weer handig al de schoen zonder hielband weer net iets te groot is geworden. :) Waarschijnlijk compenseert het gewoon de ruimte die anders de hielband inneemt.

Tancreda4

Berichten: 24066
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:07

Ik heb gewoon de hielband eruit gehaald, en niets voor in de plaats gezet :o Ik heb de schroefjes voor 'als je zonder gaiter wilt' erin gezet. Die tapers wilde ik idd wel gaan bestellen. Maar weet niet zo goed waar?

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 10:59

die kun je bestellen bij de saddleryshop.

Min gloves draaien eigenlijk niet. Wel moet ik goed opletten of ik ze wel recht omdoe. Maar draaien, nee.

Ik rij niet met peesbeschermers, ik denk dat ze er gewoon boven passen eigenlijk. Maar ik zal het eens proberen voor je. Die gaither gaat om de koot en niet om de kogel..