nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:08

als je ze bestelt bij de saddleryshop stellen ze dat zelf als voorwaarde om ze terug te mogen sturen. Liefst dan ook nog passen op een handdoek, zodat de onderkant ook niet krast.

psst

Berichten: 1230
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:13

Was wel van plan om ze daar te bestellen maar zit nu te kijken en volgens mij kan je alleen met creditcard betalen.. en laat ik die nou net niet hebben -O-

Marcella

Berichten: 36880
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:28

Ga binnenkort dus wel wat bestellen in ieder geval de tapers en zeer waarschijnlijk dus de wintec wide in het bruin. Maar moet dus even wachten tot ik mijn vakantiegeld heb.

maebeldawn

Berichten: 2
Geregistreerd: 14-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 00:02

Is er al iemand die wat meer kan vertellen over de slijtage van easyboot? Ik gebruik momenteel Delta's, maar die slijten echt als een gek, als het zo door gaat red ik het half jaar niet eens en om nou te zeggen dat ik zo'n fanatieke rijder ben. Mijn paardje loopt 3 a 4 keer per week ritjes van een uur tot 3 uur, waarbij toch ook zeker de helft over ruiterpaden.

Marcella

Berichten: 36880
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:46

Zal als ik het niet vergeet om even foto van de mijne nemen. Eerste paar gekocht in augustus en de ander een paar weken later. En rij er 3/4 x per week mee buiten op het asfalt (of berm als deze begaanbaar is).

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:47

Hoi ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen mijn verzorgpony staat op voor ijzers. Maar ik wil voor achter graag hoefschoenen is dit mogelijk ?
Of kan je niet voor ijzers achter hoefschoenen?

Marcella

Berichten: 36880
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:53

Dat kan als je dat wil, maar de gewone easyboots en de epics kan je eventueel ook gebruiken over de ijzers heen.

Je kan ook hoefschoenen gebruiken als je paard een ijzer verloren is, maar dan als tijdelijke vervangen.

Kitsolu

Berichten: 2631
Geregistreerd: 03-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:05

maebeldawn schreef:
Is er al iemand die wat meer kan vertellen over de slijtage van easyboot? Ik gebruik momenteel Delta's, maar die slijten echt als een gek, als het zo door gaat red ik het half jaar niet eens en om nou te zeggen dat ik zo'n fanatieke rijder ben. Mijn paardje loopt 3 a 4 keer per week ritjes van een uur tot 3 uur, waarbij toch ook zeker de helft over ruiterpaden.

Ik heb mijn easyboots (epic) nu ongeveer 1 jaar. Ik rijd er tussen de 2 en 5 keer per week mee buiten over het gras en ook veel asfalt. Ik heb op de onderkant redelijk wat krassen zitten, maar nog geen last gehad van echte slijtage. Ik gebruik ze trouwens alleen aan de voorkant.

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:33

Mijn paardje loopt vrij gevoelig en zijn voorhoeven beginnen licht in te scheuren. Zijn hoefschoenen hiervoor ook een oplossing?
Ik zet er liever geen ijzers onder (zoals mijn hoefsmid voorstelde).
Ik vind de gloves wel interessant klinken...

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:35

Marcella schreef:
Dat kan als je dat wil, maar de gewone easyboots en de epics kan je eventueel ook gebruiken over de ijzers heen.

Je kan ook hoefschoenen gebruiken als je paard een ijzer verloren is, maar dan als tijdelijke vervangen.


Het is voor mij puur zeg maar omdat die erg gevoelig loopt op steentjes etc.
Nu op de wei mag hij geen achterijzers en probeer zo een oplossing voor hem te vinden. Dacht dus voor achter aan hoefschoenen om mee buiten te rijden.
Wat raden jullie me aan?

Marcella

Berichten: 36880
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:43

Ken iemand die in de winter geen achterijzers wil wegens de uitloop die nog wel eens bevroren is. Anders kan haar paard helemaal schaatsen. Maar ze rij vrij fanatiek en dan ook buiten en haar paard zou anders geen hoeven overhouden.

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:39

lijkt me moeten kunnen, voor ijzers en achter schoenen.
Misschien wel prettig om dan niet te zware schoenen te nemen, zodat het verschil niet te groot is.
Easyboots zijn veel lichter dan Smitjes bijvoorbeeld.

Marcella

Berichten: 36880
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:46

Marcella schreef:
Zal als ik het niet vergeet om even foto van de mijne nemen. Eerste paar gekocht in augustus en de ander een paar weken later. En rij er 3/4 x per week mee buiten op het asfalt (of berm als deze begaanbaar is).

Hierbij mijn foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:07

Marcella, die zien er toch goed uit!
Zit er bij de 2e schoen van linksaf gezien een maat grotere gaiter?

ChristaMoor

Berichten: 2643
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:13

Ik ga toch de smitjes proberen. Vooral omdat het de eerste keer is dat ik schoenen proberen ga en de smid aanraadt om een zeer goed passende schoen te nemen. Een afspraak vor het aanmeten is gemaakt. De prijs ligt op zich niet heel veel hoger dan de easyboots.

Misschien dat als er wat maten bijkomen, ik dan voor mijn andere paardje wel de gloves kan kopen. Hoeft nu nog niet, hij moet nog worden ingereden.

Ik blijf dit topic wel volgen, ben erg benieuw naar alle ervaringen.

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:18

laat dan a.u.b. wel van elke hoef een aparte gipsafdruk maken ,ChristaMoor !

Ik heb vroeger ook Smitjes gehad en daarbij waren alleen van de rechter voor- en achterhoef gipsafdrukken gemaakt, omdat de voetjes links en rechts wel heel erg op elkaar zouden lijken.
De schoenen voor de linkerhoeven zaten toch niet zo prettig. :n

Marcella

Berichten: 36880
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:20

skessa schreef:
Marcella, die zien er toch goed uit!
Zit er bij de 2e schoen van linksaf gezien een maat grotere gaiter?

Zijn als het goed is allemaal dezelfde maat, maar was mij ook al opgevallen. Zal binnenkort eens kijken of dat de gaiter er wel goed op zit. ;)

Vind het helemaal niet tegenvallen zeker als je naga dat ik dus heel veel op asfalt rij. Als ik in het bos zou rijden dan rij ik gewoon op blote voeten.

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:25

Pfff, de glove zou voor mijn paardje niet passen... We raar, toch als ik juist gemeten heb, dat zijn hoeven ongeveer even breed zijn als ze lang zijn... Ga morgen toch voor de zekerheid nog eens opnieuw meten en mijn stalgenootje laten nakijken...
Of kennen jullie nog andere betaalbare hoefschoenen? (mag ook via pb, want is niet echt on-topic)

maebeldawn

Berichten: 2
Geregistreerd: 14-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:12

Die zien er goed uit, veel beter dan mijn Delta´s. Weet nu dus welk merk we gaan nemen als de Delta´s echt op zijn (maar dat zal niet zo lang meer duren ben ik bang |( )

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:17

Marcella, ik heb 1 paar Easyboot epics met opzettelijk een maat grotere gaiters ivm veel beenbeharing, en die zien er ook zo uit als die 2e van jou. Maar functioneert evengoed hoor :)

ChristaMoor

Berichten: 2643
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:27

Er wordt inderdaad van alle vier de voeten een afdruk gemaakt. vrijdag komt eerst mijn eigen smid bekappen (traditioneel) en de donderdag erop worden ze aangemeten.

De prijs van de schoenen zelf valt best mee, 300 euro voor 4 stuks. Het aanmeten komt er wel apart bij en kost in mijn geval 80 euro. (ligt eraan waar je woont en wie het doet). En ze gaan vrij lang mee, de onderdelen kunnen worden vervangen en ook kan de schoen verzoold worden. Dus je hoeft bij een versleten zool geen hele nieuwe schoen te kopen.

Het is de eerste keer, ik ken ook niemand die schoenen gebruikt en lees alleen de ervaringen van andere bokkers. Dus ik hoop dat het positief uitpakt.

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:17

mijn (gele) Power straps zijn binnen.

Mijn Gloves zien er nu zo uit vóór....
Afbeelding

en zo na de rit
Afbeelding

Afbeelding

Door de Power Straps gaan ze ietsje moeilijker aan en sluit de schoen net iets mooier aan op de hoefvormen van mijn merrie.
Daardoor nemen we ook minder zand mee tijdens de rit ( IN de schoen dan :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:50

skessa schreef:
Heb je de tip gelezen op het forum van Easyboot over gebruik van "Athletic Tape" bij Gloves?
Dikke kans dat ze dan wel aanblijven in galop ;)


Dankje voor de tip! Ik heb het even doorgelezen en het is een goede oplossing. Toch heb ik niet de middelen en de tijd om iedere keer mijn paard haar achterhoeven in te moeten tapen. Ik ben heel blij met de gloves maar zodra de versnelling in de galop omhoog gaat valt er steeds 1 schoen uit. En ook omdat ik binnenkort weer op erg ruig terrein ga rijden is het gewoon irritant als ik constant af zou moeten stappen. Vandaar dat ik ze dus hoogstwaarschijnlijk weg ga doen en op zoek ga naar een ander paar. Ik zit te twijfelen tussen de Edge en Boa's. Van het weekend heb ik een paar BOA's in mijn handen gehad en deze lijken mij een stuk steviger aansluiten dan de gloves. Dus ik ga helaas weer verder op zoektocht naar het perfecte paar :)

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:22

Weet je zeker dat je voor die ene hoef de goede maat Glove hebt?
Mijn merrrie heeft ook 2 totaal verschillende achterhoeven.

Anoniem

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:34

Jep, ik heb ze allebei opgemeten en ze kwamen allebei op maat 2 uit. Dus helaas...