nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:18

Balen Tancreda :(:)

Ik kan me niet helemaal voorstellen hoe dat zit met schoenen én strijklappen (die laatste heb ik nog nooit gebruikt :o).
Heb je er toevallig een foto van?

Welk type/ merk schoenen gebruik jij? De schroefjes van de Easyboots steken amper uit en zijn rond. Die zie ik zelf niet zo snel wondjes veroorzaken.

Tancreda4

Berichten: 24128
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:46

Het kan prima naast elkaar, de hoefschoenen komen tot onder de kogel, en de strijklappen erboven. Zal wel even een foto maken binnekort van deze combinatie :)
Strijklappen gebruikte ik ook nooit, maar sinds kort strijkt ze dus blijkbaar :( (ze is best scheef, zijn net begonnen met lessen en er veranderd veel aan haar lichaam, dus vandaar denk ik, hopelijk tijdelijk).
De schroefjes steken idd amper uit, maar wel genoeg om wondjes te veroorzaken met het strijken blijkbaar. Denk dat dat met de hoeven minder snel zal gaan.

Ik zal binnekort even fotos maken!

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 19:33

als je overstapt op de gloves heb je het probleem niet meer. Daar zittten geen schroefjes aan.

Dat is dus mijn advies.

Tancreda4

Berichten: 24128
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:53

Ja, daar zat ik idd ook al aan te denken. Maar strijkt ze die niet 'uit'?
Helaas zitten de gloves er momenteel nog niet in, omdat er redelijk wat aan het veranderen is bij mijn paard. Nieuwe training, nieuwe hoefsmid. En haar 'stand' wordt ietsjes 'gecorrigeerd' (groot woord, maar mijn huidige schoenen zijn wel wat te ruim geworden :D). Dus met de gloves wacht ik nog even, aangezien het daar helemaal op een goede pasvorm aankomt.

@ Skessa;
Fototje. Schoenen had ik even snel aangetrokken, vandaar niet vast en vandaar aantrek lintje waar het niet hoort ;)
Afbeelding

En de strijkspoortjes na een ritje (wel intensief met veel draf). Andere kant strijkt ze minder.
Afbeelding

Ik ga er eigenlijk stiekem vanuit dat het een tijdelijk iets is,k omdat ze het voorheen ook niet deed dat strijken. Maar dat moet met de tijd blijken.

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 11:33

dat ziet er nite best uit! Ik zou de foto email naar easycare en een reactie vragen. misschien hebben ze een oplossing?

En inderdaad, als de stand wat verandert zou ik ook even wachten.

Zonde van je strijklappen zeg!

haukieboy

Berichten: 784
Geregistreerd: 23-03-07

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 09:50

Zijn de mensen die de glove gebruiken nog steeds tevreden??? Zit nog steeds te dubben. Moet dit jaar de veluwe trektocht rijden en de vierdaagse zorgvlied. Hoe hebben jullie gemeten?? Hoef over getrokken op papier of gewoon zo direct met een lineaal.

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:11

Ja, nog steeds tevreden. Zelfs nu na het bekappen de schoenen wat ruim zitten blijven ze perfect op hun plek. :j
Wel heb ik de Power Straps erbij besteld voor een betere aansluiting van de schoen op de hoef. Dat moet ook voorkomen dat er zand e.d. in de schoen komt.

Ik heb de hoeven met een lineaal opgemeten. Vind wel dat, net als bij het aanmeten van de Epics, de schoenen iets ruimer vallen dan ze zeggen. (of misschien meet ik gewoon niet goed :o )
Mijn merrie heeft achterhoeven van 108 en 110 mm breed, maar past met beide hoeven in Glove maat 0. Bij twijfel over de maat kun je een Fitkit bestellen.

Gezellig dat je weer naar Zorgvlied komt, haukieboy ;)

Mizora

Berichten: 18135
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:54

Zouden de glue on wel blijven zitten (zonder vast te lijmen) bij enkel stappen aan de hand op het harde? Dit i.v.m. veel stappen op het hard (en een paard dat heel rustig is)

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:55

Ik denk er ook over om de glove te gaan bestellen.
Wel dan ook in Engeland, want dat scheelt me €30 per schoen.
Is met 4 schoenen toch een heel bedrag.
Gelukkig kunnen ze daar ook gewoon retour als ze niet passen.
Ga vandaag de hoefjes opmeten.

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:01

Glue- Ons zonder Glue lijkt me niet de stevigste combinatie.
Je kunt de hoeven wel omwikkelen met sporttape, dan schijnen de Glue-Ons ook zonder lijm behoorlijk te blijven zitten, zeker als je alleen stapt.
Maar Gloves aanschaffen lijkt me simpeler in jouw geval.

De combinatie van sporttape met Gloves schijnt helemaal superstevig te blijven zitten, zelfs in ruig terrein.

psst

Berichten: 1230
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:18

Interessant topic :)

Mijn Haf loopt laatste tijd erg gevoelig op het harde en heb eigenlijk niet zo'n zin om er meteen ijzers onder te laten slaan dus ben op zoek naar hoefschoenen. Ik rij zowel over straat, door gras en (mul) zand. Als ik het zo lees lijken de Gloves mij hier dan wel het meest geschikt voor?

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 12:23

psst, lijkt me dat alle hoefschoenen daar geschikt voor zijn ;)

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 17:09

leuk silence, ben benieuwd of het goed bevalt.

en skessa, ik ben benieuwd hoe de power straps bevallen en wat ze doen.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:11

Ja ik ook.
Ben wel genoodzaakt om iets aan te schaffen aangezien ik binnenkort een weekendje met Silence naar Zuid/Limburg ga.
En daar heeft hij dus wel bescherming nodig, maar ik wil hem absoluut niet op ijzers en zeker niet voor 1 weekendje.
En dan lijken de gloves me een goede oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:21

haukieboy schreef:
Zijn de mensen die de glove gebruiken nog steeds tevreden??? Zit nog steeds te dubben. Moet dit jaar de veluwe trektocht rijden en de vierdaagse zorgvlied. Hoe hebben jullie gemeten?? Hoef over getrokken op papier of gewoon zo direct met een lineaal.


Ik ben er inmiddels achter dat de gloves niet tegen een lekker vlot galopje kunnen := De eerste keren ging het prima, maar de laatste 2 keer ging ik op een lekker vlot tempo en beide keren zijn ze uitgevallen. Ook bij de vriendin met wie ik ze samen heb gekocht... En dat terwijl ze als gegoten zitten bij beide paarden. Ik denk dat ik nu mijn eigen power straps ga maken, door middel van aan beide kanten een gaatje te maken en daar een dressuur spoorriempje doorheen te doen. Een beetje het 'veter' effect maar dan met een gespje zodat je het strak kan trekken ;) Toch zit ik er nu wel aan te denken om toch ijzers te nemen voor de 3 weken dat ik naar de Ardennen ga met Whis. Ik kijk het ff aan met dat gespje maar anders toch maar ijzers.

Daarintegen hebben we gisteren wel een tocht van 6 uur met ze uitgereden. We bleven vooral stappen en draven maar ze hebben het erg goed gedaan op die schoenen! We kregen ook erg leuke reacties onderweg _O-

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:36

Ik heb de Epics besteld in Engeland, aantal kleine buitenritjes meegereden en ze bleven prima zitten. Vorige week een weekje naar de Ardennen geweest en een TREC wedstrijd gereden in Noord-Frankrijk en bij mijn Frieze merrie bleven de schoenen perfect zitten, zelfs in de zuigende modder maar ook op erge ongelijke rotsachtige bodem. Bij mijn anders paard bleven ze niet goed zitten en heb ik ze op een gegeven moment maar afgedaan, hij heeft een raar model hoef, en is net onder het zadel dus loopt nog een beetje raar soms, hij verloor ze vooral op erg moeilijk en ongelijk terrein.

Vriendin van me had de Renegades maar zij verloor ze ook een paar keer, in de sompige modder bleven ze gewoon in de prut achter. Ze heeft ze gedurende de rit wat strakker afgesteld dan dat ze waren aangemeten en dat ging beter.

Al met al ben ik niet ontevreden, gelukkig heb ik nog wat verstel mogelijkheden voor de schoenen van mijn ruin dus hopelijk blijven die straks ook gewoon goed zitten.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:39

Silence schreef:
Ja ik ook.
Ben wel genoodzaakt om iets aan te schaffen aangezien ik binnenkort een weekendje met Silence naar Zuid/Limburg ga.
En daar heeft hij dus wel bescherming nodig, maar ik wil hem absoluut niet op ijzers en zeker niet voor 1 weekendje.
En dan lijken de gloves me een goede oplossing.


Als je nog geen evaring heb met easyboots en niet zeker weet hoe de pasvorm is bij jouw paard en hoe ze ermee loopt kan je dan niet beter de Epics proberen? Dan heb je nog wat verstel mogelijkheden.

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:47

Miss_Montana schreef:
Ik ben er inmiddels achter dat de gloves niet tegen een lekker vlot galopje kunnen := De eerste keren ging het prima, maar de laatste 2 keer ging ik op een lekker vlot tempo en beide keren zijn ze uitgevallen. Ook bij de vriendin met wie ik ze samen heb gekocht... En dat terwijl ze als gegoten zitten bij beide paarden. Ik denk dat ik nu mijn eigen power straps ga maken, door middel van aan beide kanten een gaatje te maken en daar een dressuur spoorriempje doorheen te doen. Een beetje het 'veter' effect maar dan met een gespje zodat je het strak kan trekken ;)


Heb je de tip gelezen op het forum van Easyboot over gebruik van "Athletic Tape" bij Gloves?
Dikke kans dat ze dan wel aanblijven in galop ;)

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:47

Epic was niet optimaal qua pasvorm. De glove heeft wat meer maten dus dat zou beter in de buurt moeten komen.

Lady1969
Berichten: 1183
Geregistreerd: 12-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:41

Ik heb de Epics besteld, gewoon hier bij een ruitersport zaak, scheelt niet eens zoveel met engeland eigenlijk...

Heb Jap zijn voeten precies tussen 2 bekap beurten in opgemeten, zo hoop ik dat hij ze past als hij net bekapt is emaar ook las hij eigenlijk weer moet worden gedaan

Meneer heeft maatje 6 :P Leeft op grote voet!!

Hoop ze volgende week binnen te hebben en uit te kunnen proberen!

ChristaMoor

Berichten: 2643
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 23:45

Lees graag mee hier! Wil ook hoefschoenen voor mijn paardje en vind vooral de gloves erg mooi (niet zo lomp) en ook zeer prijsgunstig.

Kan iemand me vertellen hoe de gewenningsperiode van deze hoefschoenen is? Moeten de gloves worden "ingelopen" of loopt het paard er zo mee weg.

En is er in Nederland een adres die ze verhuurt, net als in Engeland?

En waar vind ik de juiste maat, paard haar hoeven zijn 14 cm breed en 14 cm lang, gemeten ongeveer 3 weken na het bekappen. Ze wordt overigens traditioneel bekapt. Ik houd het zelf tussen twee kapbeurten bij.

Kortom, toch nog best wat vragen....

Ik heb ook idee in de smit hoefschoenen, maar dan weet ik niet of deze, wanneer de hoef iets verandert, nog wel juist passen.

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 11:05

ChristaMoor , Gloves hoef je niet in te lopen.
Smitschoenen zijn vergeleken met de Gloves wel veel zwaarder!

Ik heb net even gekeken, maar de grootste Gloves zijn voor hoeven tot 131 mm breed. Ze zijn er dus (nog) niet voor jouw paard :(:)
Misschien is de Easyboot Epic iets voor jullie?

psst

Berichten: 1230
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Bennekom

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:24

Ik heb vandaag de hoeven van mijn pony opgemeten en ik kwam uit op 13 breed en 14 lang.

Maat 3 van de Gloves zouden dan net moeten passen toch?

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:34

zou je wel zeggen, psst. ;)
Als je ze past met een plastic zak om de hoef kun je ze eventueel nog terugsturen, mochten ze toch niet passen.

psst

Berichten: 1230
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:46

Skessa: Bedankt voor de tip!
Denk dat ik ze maar gewoon ga bestellen :)