nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:52

Isapaardje schreef:
DubbelDun schreef:
Zo te zien lijken ze veel op de Old Mac's (net als de Back Country trouwens).

Zomaar opmerking, maar Back Country is een EB Glove met speciale gaiter.
Je kunt je gewone Glove dus ombouwen als je wilt tot deze door alleen de gaiter te bestellen.

Was geen antwoord op iemands vraag of zo, maar info voor degene die dit niet wisten :o

Ik denk dat dubbeldun de easyboot trail bedoeld, die heeft dezelfde zool als de old mac

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:21

Klopt. :)

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:08

Hoii mag ik me hier ook melden :)
Sinds gister de simple boots can Cavallo te leen om te proberen voor mijn paard. Pas van ijzers af en liep blootsvoets heel gevoelig. Gister gereden met de schoenen en liep heerlijk! Wellicht nog wel beter dan met ijzers :)
Om straks te kopen twijfel ik over deze (vind ze wel wat zwaar) of over de cross boots
https://www.hoofwear.com/crossboot.html
Dus ik lees en probeer nog even mee :)

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 07:29

Delphi2 schreef:
Ik denk dat dubbeldun de easyboot trail bedoeld, die heeft dezelfde zool als de old mac

Ja maar ik doelde op de opmerking van het vergelijk EB Back Country met Old Mac (niet direct gericht op de zool).
Ik heb de Back Country en velen die ze zien en hoefschoenen kennen, hebben niet door dat hij voor en achter als het ware dezelfde schoenen heeft alleen andere gaiter

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:16

Het ging mij idd niet zozeer om de zool (al is die van beide modellen ook hard), maar om de 'bovenbouw' :) Al die modellen hebben een ombouw die de hele bovenvoet omsluit en vanachter opent.

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:57

Ik heb de Cavallo simple en de Cavallo trek. Ik moet zeggen dat ik nu eerder voor de Trek zou gaan ivm gemakkelijker aantrekken en schoonmaken.

N4N4
Berichten: 1108
Geregistreerd: 15-10-15

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:37

Mag ik hier aub wat vragen?
Er is bij mijn paard ( röntgen ) op linksvoor gaten ( botverval ) in hoefbeen geconstateerd, hoefbeen is ietwat gekanteld en ernstig verbeend hoefkraakbeen .,
Advies was om het paard op ijzers met zooltjes en siliconen te zetten

Nou ben ik niet geheel voor ijzers en heb destijds scoot boots gekocht waar ze het super op doet ( geen last van steentjes onderweg oid)

Zou het een optie kunnen zijn om zooltjes te kopen ( welke ?)
voor wat extra demping en de belangrijkste vraag .. kunnen deze hoefschoenen 24/7 om blijven ?

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:54

er zijn fijne zooltjes van equine fusion te koop. maar ik zou schoenen als de scootboots zeker niet 24 /7 aan laten.
als je ( tijdelijk) schoenen de hele dag aan wilt houden zou ik voor de equine fusions ultra, of de soft ride hoefschoenen gaan.

N4N4
Berichten: 1108
Geregistreerd: 15-10-15

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:02

Okay , bedankt voor de reactie
Ga eens kijken :)

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 09:21

Zachte inlegzooltjes kun je heel makkelijk zelf maken. Koop een stuk vilten ondertapijt bij de Kwantum en knip daar op maat zootjes van. Doe ik al jaren voor in mijn EB-G en het werkt perfect.
Natuurlijk worden ze wel iets geplet, maar dat vilt kost zowat niks (8 euro voor en stuk van 2x1), dus je vervangt ze om de maand of zo.

N4N4
Berichten: 1108
Geregistreerd: 15-10-15

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 17:01

Goeie tip, super bedankt !

Nado
Berichten: 3351
Geregistreerd: 23-11-04

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:58

Ik heb voor mijn (toen hoefbevangen) pony soft ride hoefschoenen. Hier kunnen verschillende soorten orthopedische zolen in. Deze schoenen zijn gemaakt om 24/7 gedragen te worden, en er zijn speciale zolen voor HB paarden. Mijn pony kon hier heel vlot redelijk pijnvrij op lopen.

Na een paar jaar ijzers met silliconen staat mijn pony, die op beide voorhoeven een fikse kanteling heeft, nu met veel succes op imprints. Dit zijn kunststof plakschoenen. Hij loopt hier fantastisch op en vindt het heel prettig dat hij niet meer genageld hoeft te worden. Misschien is dit voor jouw paard ook een optie.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:24

Ik kan me voorstellen dat ze niet goed loopt op Scootboots als ze meer demping nodig heeft, die schoen heeft een harde dunne zool, ik zou kijken voor equine fusion All terrain, die kunnen 24 uur aan en geven meer demping

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:58

Gevonden....

Afbeelding

Ik hoop heel hard dat er binnenkort nog weer nieuwe modellen in de kleine maatjes op de markt komen

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:21

Vraagje, ik heb de Cavallo trek hoefschoenen, heb ze keer aan gehad met gaithers erin.
Hoe is jullie ervaring? Zorgt dit voor meer schuren of juist minder?

Waren haren in gaither blijven zitten en op kootrand zag je duidelijk dat het had geschuurd (haren door elkaar zeg maar).
Was maar kort ritje om ze uit te testen van max half uur en veel gestapt, klein drafje en galopje.

Wil ze nu testen zonder gaither, maar ben heel voorzichtig omdat hij ontsteking in hoefgewricht heeft gehad en kootrand dik is geweest.
Dus ben huiverig als het daar teveel druk geeft of gaat schuren.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:40

Gaither zorgt voor minder schuren maar als de schoen wat strak zit kan de druk met gaither nog wat meer druk geven. Als je geen druk op de kroonrand wil dan is de Cavallo niet de ideale schoen.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:30

Die Cavallo trek werden me juist aangeraden terwijl ik wel heel verhaal heb verteld....
Schoen zit niet mega strak, heb in lengte over maar breedte is krap maar schuren zit met name op bal en kroonrand.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:13

Cavallo trek gaf bij mijn paard ook altijd plekjes op de kroonrand. Die verloor ik ook om de haverklap dus voor mij niet meer.
De renegades geven geen schuurplekken en de dallmars ook niet, maar komen beide niet aan de kroonrand, alleen aan de hielen maar daar zijn ze zacht.

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:05

Als kroonrand gevoelig is, zou ik geen schoen nemen die over de kroonrand gaat.
En zo'n binnensok van Cavallo is eigenlijk alleen bedoeld om de schoen een maatje kleiner te maken. Dus bij een passende schoen, zou ik dat er zeker niet omheen doen, want ga je nog meer druk krijgen op de kroonrand.

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:36

Ik zag dat de scootboots er ook in een smalle variant gaan komen. 10 mm smaller dan breed, Zou een mooie uitkomst zijn om ze nog beter passend te krijgen voor ons, en ook voor achter een setje te gaan nemen!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:54

Ooh, dat zou zeker goed nieuws wezen!


xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:46

Dat is zeker goed nieuws want ze waren te breed voor Bente dr hoeven. Nu wordt t weer een leuk alternatief voor bv een reserve schoen

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 07:07

Iemand ervaring met hoefschoenen en springen eventing????? Bedoel dan met wida of kalkoenen

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 07:25

Zijn de scootboots fijn voor de achterhoeven?

Ik wilde ze graag voor maar waarschijnlijk heeft die van mij hoge hielen. Achter heeft ze dat niet.

Voor mijn gevoel is een hele schoen niet passend vanwegege der type loop. Sorry heel raar dit maar voor mij is het raar een schoen achter om te doen.
de scootboots lijkt bijna als een 2e hoef te zitten waardoor voor mij dat een optie is.