paard doet dit ook uit zichzelf in de wei
Graag jullie commentaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knooopje schreef:het is niet net telgang of bijna telgang het is tegang,je ziet toch duidelijk het linker voorbeen en het linkervoorbeen tegenlijk naar voren bewegen,meestal is het slappigheid van het paard,lijkt me heel vreemd dat het aan het bekappen ligt,de stand van de voeten hebben niks met telgang te maken,ook al heeft hij gevoelige voeten,dan is het geen rede om te telgangen,er zijn kunnen meerdere oorzaken zijn,ofwel het paard is slap en daarom is dit voor hem een makkenlijke gang(kost weinig energie)rugproblemen kan,maar is ook geen aanleiding om te telgangen,wat wel veel vaak voor komt,is dat hij te strakke kniebanden heeft,waardoor deze gang makkenlijker voor hem is.
Pipo schreef:knooopje schreef:het is niet net telgang of bijna telgang het is tegang,je ziet toch duidelijk het linker voorbeen en het linkervoorbeen tegenlijk naar voren bewegen,meestal is het slappigheid van het paard,lijkt me heel vreemd dat het aan het bekappen ligt,de stand van de voeten hebben niks met telgang te maken,ook al heeft hij gevoelige voeten,dan is het geen rede om te telgangen,er zijn kunnen meerdere oorzaken zijn,ofwel het paard is slap en daarom is dit voor hem een makkenlijke gang(kost weinig energie)rugproblemen kan,maar is ook geen aanleiding om te telgangen,wat wel veel vaak voor komt,is dat hij te strakke kniebanden heeft,waardoor deze gang makkenlijker voor hem is.
Iets beter lezen, er staat niet dat het paard telgangt omdat ie verkeerd bekapt is, er staat dat het paard vreemd gevoelig loopt en dat dit door mij veelvuldig gezien is bij paarden die op deze wijze bekapt worden. Ze durven de voeten niet normaal neer te zetten.
Er wordt geen relatie gelegd tot telgangen.
Zoals Anya hierboven al omschrijft, meestal is telgangen een rijtechnisch probleem, teveel hand en niet door het lijf gereden.