Sinds die natte periode een paar maanden geleden worden zijn hoeven en straal wat zachter, en nu zag ik vorige week dat een van de groeves wel erg groot en diep wordt. Die heb ik vorige week eerst met een kwastje en betadineshampoo schoongemaakt en toen een stukje handdoek erin gepropt. Twee dagen later weer opnieuw. En weer even later nieuw straal-verhard-spul gekocht (van kevin bacon) en ingesmeerd.. En vanmorgen de losse velletjes en flapjes er omheen weggehaald, weer alles goed schoongespoeld.. En toen alles goed bloot lag viel me op dat er twee bobbeltjes zitten. Ik maak me dus een beetje zorgen dat het iets ergs is, een ontsteking of gezwel ofzo.. Het voelt een beetje als een blaar, dikke huid met wat vocht erin. Het doet hem geen pijn, hij loopt ook niet onregelmatig, is alleen wat gevoelig als ik er hard op druk. En het is gewoon lichtgeel van kleur, net als de rest van de straal.
Wie heeft zoiets wel eens gezien en weet wat het is?
Ik heb een foto gemaakt, maar wel pas nadat ik het spul erop heb gesmeerd.

Ik moet de smid sowieso deze week weer bellen.. Of is het misschien beter om een DA te laten komen?
Probleem is dat ik geen goede DA heb.. heb er al een stuk of 4 gehad, allemaal niet echt geweldig.

. Heeft je paardje er geen last van?
. Dit is veel groter en meer naar boven gelegen.
Volgende had geen zin om de hoeven netjes te bekappen toen hij een flinke scheur had, en knipte even een flinke brokkel af met als gevolg een gigantisch gat.. En dat waren de twee beste van wat ik van andere mensen in de buurt had gehoord.. Later heb ik dus mijn eigen smid gevonden die de (gezonde) hoeven altijd supernetjes bekapt.