Strekpees achterbeen compleet doorgesneden

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Re: Strekpees achterbeen compleet doorgesneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:45

Ik help mee het je hopen die van mij heeft haar heel vaak haar mooie buik goed laten zien Clown

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: Strekpees achterbeen compleet doorgesneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:01

Ziet er al stukken beter uit!! Hopen dat het goed gaat straks met stappen.

haan schreef:
Ik help mee het je hopen die van mij heeft haar heel vaak haar mooie buik goed laten zien Clown

Ik kan hierbij (gelukkig) alleen maar spreken over het lopen met een gezonde 1,5 jarige. Maar hij kreeg ook zo'n periode dat ie steeds wou steigeren aan de hand. Toen hebben we hem 1 keer op het moment dat hij omhoog kwam een tik onder de buik gegeven. Nou dat is erg effectief, het is immers hun zwakke punt, sindsdien houdt hij liever de pootjes op de vloer Haha!

Cynthiaaapje

Berichten: 1927
Geregistreerd: 16-11-05
Woonplaats: Overschild

Re: Strekpees achterbeen compleet doorgesneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:08

ziet er al stukken beter uit in vergelijking met de vorige nou veel succes verder met hem...

Sushii
Berichten: 161
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Strekpees achterbeen compleet doorgesneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:10

Dat ziet er al netjes uit.
Succes met de verdere revalidatie!!

irene85
Berichten: 2867
Geregistreerd: 24-03-04
Woonplaats: Hoogezand

Re: Strekpees achterbeen compleet doorgesneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:19

ziet er echt al stukken beter uit! Succes verder!

Ibonn

Berichten: 2438
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: Overloon - Noord Brabant

Re: Strekpees achterbeen compleet doorgesneden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:42

Dat dikke been is al veel dunner geworden, de eerste dagen nadat het gips eraf mocht, was het extreem dik. Nu is het al veel minder. Het schijnt allemaal vocht te zijn wat niet goed afgevoerd kan worden door de lymfebanen bij gebrek aan beweging. Als het goed is, houdt hij er in de toekomst niets aan over omdat het geen lymfebeschadiging is.

Wat betreft dat stappen aan de hand, ben er best huiverig voor. DA raadde ons ook aan om hem wat tranquigel te geven wat hij is zo sterk dat ik hem niet kan houden als hij zich lostrekt.

Het is wel een hele verandering, eerst hadden we een half verwilderde 2-jarige op de wei en nu staat er een knuffelbeer op stal. Hij doet niets liever dan kroelen en geborsteld worden. Als ik verband wil wisselen, gaat hij al uit zichzelf op z'n vaste plekje staan. Hij heeft in die 2 maanden nog niet 1 keer vervelend gedaan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37438
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Strekpees achterbeen compleet doorgesneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:47

Dat is dan weer een voordeel van zoiets, al heb je denk ik liever een half verwildert paard.

Het lijkt me inderdaad wel verstandig om de eerste paar keer er een verdoving in te duwen voordat je gaat wandelen. Je vergeeft het jezelf denk ik niet, als hij ongelukken gaat maken of zijn been weer beschadigd.

(edit de eeuwige typefouten)
Laatst bijgewerkt door karuna op 30-01-07 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Re: Strekpees achterbeen compleet doorgesneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:48

Ibonn schreef:
Het is wel een hele verandering, eerst hadden we een half verwilderde 2-jarige op de wei en nu staat er een knuffelbeer op stal. Hij doet niets liever dan kroelen en geborsteld worden. Als ik verband wil wisselen, gaat hij al uit zichzelf op z'n vaste plekje staan. Hij heeft in die 2 maanden nog niet 1 keer vervelend gedaan.


Komt me bekend voor !!