[INFO] Spat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:21

Uriah wat balen zeg :(:)
Dat is niet fijn om te horen :n

Maar hopen dat het na het nieuwe beslag beter gaat :)

PBA_

Re: Centraal topic over spat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:33

jeetje daar is veel aan gedaan zeg. balen over wat ze zei over de kreupelheid, ik zou gewoon naar je eigen da luisteren hij weet precies hoe alles gaat.

nog wat vrolijk nieuws, mijn eerste
13 km gereden gister. liep super en vandaag niet stijf of wat dan ook. droge beentjes. helemaal blij hier.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:13

Kijk dat is fijn PBA :j

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:48

Lekker zeg 13 km, moet binnekort ook maar eens een langere rit maken, ik ben vaak niet langer dan een uur weg, niet zover dus, maar blijf ook liever beetje in de buurt, als ik alleen ga, weet niet waarom vind dat zelf fijn.

Vandaag nog even langs de weg heen en weer gedraafd enzo, ook nog 4 keer galopje gedaan, ging lekker, 4de keer wist hij het al, en ging maar zelf zonder dat ik wat zij van stap naar galop haha, en ook nog heel relaxt galopje :)

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:58

Lekker TigerBD dus je hebt lekker genoten *D

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:22

@uriah: Balen he! ik zou denk ik ook naar je al behandelend da luisteren, maar ik snap dat je daar de weg van kwijt raakt!

Lekker PBA! Gaat dus allemaal de goede kant op :j

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:14

Ja het is een hele schok , ik was zo blij met de vooruit gang en dat wordt dan in 1 zin helemaal weggevaagt.

25 maart ga ik weer voor controle naar de kliniek , ik heb wel heel erg in mn hoofd dat als hij niks beter loopt dan voor de Tildren en beslag , en niks beter dan vorig jaar deze tijd , ik ermee kap , ik raak een beetje op %)

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:36

Dat kan ik volkomen begrijpen, op den duur is het voor jou met alle zorgen ook geen houden meer aan :(:)

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:01

Kan ik ook helemaal begrijpen! Zoveel goede berichten steeds van jouw kant hier op bokt, en dan zoiets verteld krijgen... :(:)
Ik durf ook nog niet te veel te hopen op goed nieuws voor straks bij de kliniek, ook al ben ik wel vrij optimistisch gestemd, omdat ie al zo'n poos best aardig loopt, in elk geval veel beter dan een half jaar terug.. maar ja, je ziet bij jou wel hoe anders een ander daar naar kan kijken... ik hou m'n hart vast..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:09

kan ik me voorstellen uriah, het is ook niet niets wat je te horen kreeg. Nog even afwachten wat je eigen arts zegt. Zal voor je duimen.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:09

Inderdaad we duimen voor je :)

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:30

Duim uiteraard ook voor je!!

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:41

Ik heb een halfjaar geleden ook al met het 'probleem' rondgelopen stoppen of niet.... eigenlijk duurt het allemaal al veel te lang , ik ben even nagegaan hoe lang hij eigenlijk al ECHT aktief last heeft en dat is al 2 jaar! ik ben ook wel heel goed in mn kop in het zand steken :o maar hij liep in de stap echt goed ! maar in draf dus niet volgens de Chiro , en ja hij loopt niet als een kievit in draf ,maar wel minder kreupel naar mijn mening en hij is vrolijker!

Maar opzich heeft de chiro wel een punt , als je paard onzuiver loopt in draf ga je er toch niet opzitten ? ik stapte dan wel alleen en dan is hij zuiver dus het is een beetje moeilijk... en heb zoals jullie weten wel eens een drafje gedaan en die waren best goed en niet onzuiver , al moet ik wel bekennen dat mn laatste ritje echt bagger was! toen ook een paar metertjes draf gedaan en dat was dus niks. dat is nu 2 weken geleden.

Verder realiseer ik me opeens heel erg dat ik alleen maar EINDELOOS aan het revalideren ben , en het mijn god hoe lang wel niet geleden is dat ik 'normaal' heb kunnen rijden , dus ECHT rijden .

Ik heb dan wel een quarter maar ik had mijn zinnen serieus op wat Endurance ritjes gezet toen ik hem kocht en die dromen blijven denk ik dromen... daar kan PBA denk ik over mee praten .... maar jij gaat nu juist weer heel goed! *\o/*

Sorry moet er even uit :o

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:31

Geeft toch niet? we zijn hier om elkaar te kunnen volgen in de processen, maar ook zeer zeker om elkaar te steunen in de moeilijke tijden en beslissingen! :(:) Het is ook niet leuk om toe te moeten geven of te moeten concluderen dat je paardje maar niet goed wil worden, of beter wil worden. En het is je maatje, daar wil je nou eenmaal alles voor doen, en dan doet het zeer als het niet werkt of wil. Natuurlijk hoop je het beste en wil je het beste voor, en geef je het beste aan je paardje. Dan is het ook zeker niet leuk om zo'n mening te horen van een ander! :(:) Dan mag je best even uitblazen hier hoor ;)

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:32

Ja kan je zeker wel begrijpen hoor. Maar probeer je niet te laten beinvloeden, en lekker je eigen gevoel volgen. Je vond juist dat het zo lekker ging, en het voelt goed toch? Eerst maar afwachten wat je eigen DA zegt :(:)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:59

ik snap precies wat je bedoelt maar misschien heeft hij zich de laatste keer verstapt waardoor het bagger ging. Nog maar even niet op de zaken vooruit lopen. Tuurlijk moet je er wel licht rekening mee houden maar probeer van de goede momenten te genieten. Al is 2 jaar last al een behoorlijke tijd. Voor het zelfde geld kan je wel een endurance ritje gaan rijden en laat je je chiro op haar neus kijken. Dat je paardje vrolijk is zegt ook wel heel veel vind ik.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:23

PBA_ schreef:
Dat je paardje vrolijk is zegt ook wel heel veel vind ik.

ja idd, daar hecht ik ook altijd heel veel waarde aan, en kun je, vind ik, ook best wel wat van afleiden. Ik denk altijd maar zo, als ie zelf vrolijk is en blij door de wei gaat, of aan de hand/onder 't zadel, dan zal ie zich best goed voelen, en ik denk ook niet veel pijn hebben.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:09

Bedankt voor de steun!!!

Wat PBA zegt over verstapt , hij struikeld op het moment heel veel hij zakt echt door zn been . Hij is met wandelen in het begin even chagerijnig maar als hij er doorheen is is hij vrolijk. Gisteren was hij enorm chagerijnig , oren plat en een grimas die boekdelen sprak, en weer veel struikelen en toen hij zelf ging draven echt kreupel en landen met dat been precies op de toon en het been ging niet naar voren.

Ik zou ermee kunnen leven als er niet meer in zit ,maar ik kan er niet mee leven dat ik moet beslissen over mn vriendje over leven of dood. maar ik heb weinig keus , ik kan hem niet aanhouden als puur grasmaaier , ik nog 2 andere paarden , 1 ook grasmaaier CQ recreatie pony en 1 twee jarige.

Ik probeer positief te blijven hoor! maar ook realistisch , en ik moet aan mezelf gaan denken.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:19

Uriah, ik begrijp het volkomen. Wij hebben met onze Kiek in september op hetzelfde punt gestaan. Ze had pijn door een dubbele dosis bute heen en toen waren we eigenlijk ook zover dat we ons afvroegen of we er eigenlijk niet helemaal mee moesten stoppen. Dat zijn vreselijke tijden geweest. We hadden besloten nog één keer alles op de foto te zetten en evt. Tildren te doen en als dat niet hielp haar te laten inslapen. Als grasmaaier je verdere leven slijten terwijl je pas 8 bent en dan ook nog vaak pijn hebt zagen we niet zitten. Ze is toen opnieuw op de foto gezet en vreemd genoeg bleek er t.o.v. een half jaar daarvoor helemaal niets gebeurd zijn in het gewricht (dus niet aktief). Volgens de DA stond ze te weinig naar binnen op haar ijzers en was het te proberen om dat wat meer te doen. We hebben meteen de hoefsmid gebeld en ze is (nog) meer binnendoor gezet. En dan komt het vreemde: daarna is ze nooit meer (echt) kreupel geweest. Nog wel een keertje stram in de les nadat ze een paar rondjes had gestapt, maar toen was het -1 graden of zo. Verder altijd rad, met als klap op de vuurpijl: vorige week weer een wp in de M2. Het kan dus ook soms goed aflopen, maar ook wij leven met de dag en zijn ons ervan bewust dat het ineens weer om kan slaan....

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:40

Maggie_Eddy schreef:
PBA_ schreef:
Dat je paardje vrolijk is zegt ook wel heel veel vind ik.

ja idd, daar hecht ik ook altijd heel veel waarde aan, en kun je, vind ik, ook best wel wat van afleiden. Ik denk altijd maar zo, als ie zelf vrolijk is en blij door de wei gaat, of aan de hand/onder 't zadel, dan zal ie zich best goed voelen, en ik denk ook niet veel pijn hebben.

Inderdaad en dat zegt ook al veel :j

Gefeliciteerd Netje wat leuk :D

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:09

Hallo ik kom me hier ook melden! :P
had de link gekregen van PBA_
er is heel lang gedacht dat mijn pony artrose had, toen zijn we gisteren toch maar naar de kliniek gereden. en ze bleek hko te hebben en spat.. maar kan iemand mij vertellen wat spat nou precies inhoud? heb het wel een beetje gehoord op de kliniek maar doordat ik moest huilen niet alles..

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:27

Enniee, welkom hier ;)
Sterkte met je pony.

Moet je even bij de wiki kijken daar staat het goed uitgelegd :j

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:27

zal ik doen!!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:41

is het trouwens een actieve spat of niet? Of weten ze dat nog niet.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:19

PBA_ schreef:
is het trouwens een actieve spat of niet? Of weten ze dat nog niet.

daar heb ik niks over gehoord?
wat houd dat in? :+