Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Needje schreef:Mijne is 2 juli gedaan. Maar vind ze er nu al niet mooi meer uitzien. Stralen zien er rommelig uit. En hoefwand gaat weer uitsteken. Hij komt over 2 weken weer.
Zou ik zelf wat kunnen doen?
rv
lv
(deze ziet er helemaal triest uit)
De rest had peerd geen zin meer in. haha.
Arabesk schreef:Zelf iets doen zonder cursus raad ik af. Maar wat ík zelf zou doen bij deze hoeven is weer even de hoefwand bijwerken tot zoolhoogte, mustangroll erin, steunsels bijwerken en alleen de losse flapjes van de straal halen. Ik kan zien dat de smid de straal flink heeft bijgesneden vorige keer, daar ben ik niet zo'n voorstander van, aangezien de straal een belangrijke functie heeft als:
- tastorgaan
- schokdemper
- anti-slip
De straal is qua schokdemping zeg maar de nike-air van de paardenvoet, boven de straal ligt namelijk het straalkussen en dat wordt alleen goed ontwikkeld als het gestimuleerd wordt door voldoende druk.
Needje schreef:Weet niet hoe jij ziet dat ie veel van de straal af heeft gehaald. Maar dat doet ie juist niet. Alleen losse flappen. Straal draagt ook mee.
Mijn paard heeft gewoon geen brede stralen denk ik.
woods schreef:@ arabesk:
Misschien is het handig als je in de openingspost cq eerste pagina die kleine beschrijving maakt over hoe je de hoeven nu het beste op de foto kunt zetten om de beoordeling makkelijker te maken?
Zack schreef:@Aimee
Je mag wel wat leuker doen tegen de mensen hier.
Iedereen bedenkt het op zijn eigen manier.
Ik ken scoxxx niet persoonlijk en arabesk ook niet, Maar hun onderbouwen hun theorie en praktijk wel altijd!
Daar zou jij nog wel wat van kunnen leren, je roept namelijk heel veel dingen maar onderbouwen kan je het niet.
Dus hou het gewoon een beetje vriendelijk..
Needje schreef:Ga er van uit dat ie op de eerste na-foto zelf scheef staat, en niet z'n voet.
Citaat:Wat vinden jullie van deze? Pony heeft een tijdje op ijzers gestaan, maar is nu slecht te bekappen/beslaan na een slechte ervaring met de hoefsmid. Hij loopt niet veel op asfalt, alleen tussen weiland en bak op betonplaten. Dit was net na het bijwerken:
linksvoor:
Rechtsvoor:
Linksachter:
Rechtsachter:(voor)
rechtsachter voor en na het bijwerken