Sta heilig achter Rob van Nassau, zeker na dit verhaal: http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/fra ... 0index.htmEcht de moeite waard om eens te lezen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sta heilig achter Rob van Nassau, zeker na dit verhaal: http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/fra ... 0index.htm
henny_w schreef:Dan zullen ze verhipt ver moeten sjouwen met al die kanalen hier in de buurt.
casperrr schreef:Natuurlijk bekappen...? No waySta heilig achter Rob van Nassau, zeker na dit verhaal: http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/fra ... 0index.htm
Echt de moeite waard om eens te lezen
Arabesk schreef:Op onze website http://www.hoefnatuurlijk.nl vind je echter geen zielige verhalen over beslagen paarden die hoefproblemen hebben. In plaats daarvan leggen we uit, omkleed met argumenten, waarom hoefbeslag schadelijk is voor hoeven. We spelen niet in op de emoties maar op het verstand.
Het is dan ook jammer dat de gebroeders van Nassau verzuimen om op volwassen wijze uit te leggen waarom natuurlijk bekappen volgens hun zo schadelijk is, of wat er niet zou deugen aan onze theorieen.
Huertecilla schreef:Paarden zijn niet endemisch in NL![]()
hc
henny_w schreef:Arabesk schreef:Op onze website http://www.hoefnatuurlijk.nl vind je echter geen zielige verhalen over beslagen paarden die hoefproblemen hebben. In plaats daarvan leggen we uit, omkleed met argumenten, waarom hoefbeslag schadelijk is voor hoeven. We spelen niet in op de emoties maar op het verstand.
Het is dan ook jammer dat de gebroeders van Nassau verzuimen om op volwassen wijze uit te leggen waarom natuurlijk bekappen volgens hun zo schadelijk is, of wat er niet zou deugen aan onze theorieen.
Ahummm ... ik ga in een deuk.![]()
En JIJ speelt niet op emoties maar op het verstand ????
Je bekap partner noemt elders op Bokt dat " ijzers een uitvinding zijn van de duivel "
En ik kan de ontelbare keren dat jij met voorbeelden benoemd hebt hoe slecht TB is, allang niet meer op 1 hand tellen. TB is slecht, TBsmeden deugen niet enz. enz. alsof jij ooit de moeite gedaan hebt serieus in te gaan op berichten van anderen die vertelden een prima TB smid te hebben die nagenoeg gelijk bekapte als een NB'er.
Want heus die zijn er.
Nee van jou krijgen we een zgn. bokhoef rood gekleurd van binnen te zien op Bokt. Een fatsoenlijke uitleg van het hoe en waarom heb je nooit gegeven. Alleen maar aannames gedaan.
En als het je te heet onder de voeten wordt verdwijn je uit het topic.
Ik lees zovaak aannames van je omdat je vooral kunt in te spelen emoties van anderen.
Zo ook het verzwakken van jou paardenhoeven na een trailerrit van 3 uur.
Dusss... aanname en voorbeeld stellen hoe slecht het is om een paard op te stallen is het verlengde ervan.
Er zijn legio mensen die de paarden wel veel langer op een trailer hebben staan zonder hoefproblemen. Dat interesseert jou geen moer. Als je maar op emoties kunt werken en zieltjes winnen voor je NB.
Dat je zo meer afstoot dan wint heb je nog steeds niet in de gaten blijkbaar. Heel jammer.
Er zijn zat paarden fantastisch geholpen door de NB methode maar er zijn er ook zat die prima functioneren op TB en dat is volgens jou nog steeds NOT DONE.
Enne Opala er is nergens benoemd dat een hoef een cm. per maand groeit.
Scoxxx en ik hebben alleen aangehaald dat we ons zorgen zouden maken als de hoef zo hard groeit en we er zoveel af zouden moeten halen.
henny_w schreef:Huertecilla schreef:Paarden zijn niet endemisch in NL![]()
hc
Sorry HC, misschien een beetje blond maar ik ken het woord niet wat je benoemd.
Mag ik een korte uitleg?
Huertecilla schreef:henny_w schreef:
Sorry HC, misschien een beetje blond maar ik ken het woord niet wat je benoemd.
Mag ik een korte uitleg?
Kijk maar in het woordenboek![]()
Als ik dat overschrijf ben je het er toch niet mee eens.
hc
henny_w schreef:Enne Opala er is nergens benoemd dat een hoef een cm. per maand groeit.
Scoxxx en ik hebben alleen aangehaald dat we ons zorgen zouden maken als de hoef zo hard groeit en we er zoveel af zouden moeten halen.
Huertecilla schreef:Door nu een paard in een omheining in NL te houden dwing je het paard te leven onder voor dit dier suboptimale omstandigheden.
Dit houdt in dat elk argument over wat het paard ´natuurlijk´ nodig heeft in dit perspectief gezien moet worden.
Voor ríjpaarden weegt dit nog veel zwaarder omdat dit dier geacht wordt arbeid te leveren onder een zware last, daar waar het zelf niet zou lopen.
hc
.... als ik zo vrij mag zijn HC?.... de omstandigheden alwaar paarden leven inscoxxx schreef:Kleine toevoeging mijnerzijds: men herkent een goed hoefsmid danwel hoefverzorger aan zijn manier van bekappen en niet aan de gladde praatjes.

opala schreef:endemisch: niet elders voorkomend syn. imheems
Is toch geen mens in NL die dat woord gebruikt als je het over inheems hebt!!! Cursusje begrijpelijke taal zou misschien niet verkeerd zijn HC! Huertecilla schreef:Paarden zijn niet endemisch in NL![]()
hc
Huertecilla schreef:NL heeft nooit tot het verspreidingsgebied van het paard behoort terwijl het er wel heeft kunnen komen.
Door nu een paard in een omheining in NL te houden dwing je het paard te leven onder voor dit dier suboptimale omstandigheden.
Dit houdt in dat elk argument over wat het paard ´natuurlijk´ nodig heeft in dit perspectief gezien moet worden.
hc
Citaat:Nu in vernieuwde ivoren toren uitvoering! Vanuit een zeer overzichtelijke hoge berg in Spanje heeft hij een veel betere kijk op de situatie in Nederland dan wij! Wij zijn immers allen tot over de oren in de drassige modder weggezakt waarop je absoluut geen paarden kunt houden.
Maar wat is de boodschap dan aan ons tot modder veroordeelde Nederlanders? Ook al is het paarlen voor de zwijnen, vertel het ons!
Welnu... HC spreekt...
"Het is allemaal maar niks, de wereld gaat toch niet vooruit... niemand wil aan NB want iedereen geeft toch alleen maar om zichzelf en niet om zijn paard... Al die cursisten bij PN, da's gewoon toeval. Dat er in de nieuwste Bit twee zeer scherpe artikelen over paardenwelzijn staan, dat betekent ook niks. De paarden zijn verdoemd en het leven zal eeuwig stinkmodder blijven."
Okee dan! Tot zover de altijd optimistische visie van ons aller vrind! Wij maken een diepe buiging (waardoor we nog dieper in de modder zakken) voor HC, omdat hij zo gul was wat van zijn kostbare tijd voor ons vrij te maken, waardoor wij even in zijn eeuwige wijsheid mochten delen. Wij beseffen nu dat we beter kunnen stoppen met de cursus omdat het allemaal toch geen zin heeft. Door zijn verlichting zien we nu ook in dat onze paarden beter af zijn bij de slacht, want uiteindelijk wordt alles in de wereld toch maar poedersuiker.
Tegelijkertijd realiseren wij ons, dat het onverantwoord zou zijn nog meer van HC's kostbare tijd op te eisen. Nu dit werelddeel door zijn oneindige kennis is verlicht, is de tijd voor HC gekomen om zijn boodschap ook elders te verkondigen, opdat zijn boodschap van wijsheid en ultieme kennis ook andere werelddelen verlicht.
Met een enorme pijn in het hart, maar met het besef dat dit uiteindelijk voor de hele wereld vooruitgang zal betekenen en dat het egoïstisch zou zijn om hem nog langer voor onszelf op te eisen, zeggen wij daarom in koor: vaarwel, HC, vaarwel! Het gaat u goed! Moge het beste geluk ter wereld u op uw missie vergezellen! Vaarwel!
henny_w schreef:Arabesk schreef:Op onze website http://www.hoefnatuurlijk.nl vind je echter geen zielige verhalen over beslagen paarden die hoefproblemen hebben. In plaats daarvan leggen we uit, omkleed met argumenten, waarom hoefbeslag schadelijk is voor hoeven. We spelen niet in op de emoties maar op het verstand.
Ahummm ... ik ga in een deuk.![]()
En JIJ speelt niet op emoties maar op het verstand ????
Je bekap partner noemt elders op Bokt dat " ijzers een uitvinding zijn van de duivel "
En ik kan de ontelbare keren dat jij met voorbeelden benoemd hebt hoe slecht TB is, allang niet meer op 1 hand tellen. TB is slecht, TBsmeden deugen niet enz. enz. alsof jij ooit de moeite gedaan hebt serieus in te gaan op berichten van anderen die vertelden een prima TB smid te hebben die nagenoeg gelijk bekapte als een NB'er.
Want heus die zijn er.
Nee van jou krijgen we een zgn. bokhoef rood gekleurd van binnen te zien op Bokt. Een fatsoenlijke uitleg van het hoe en waarom heb je nooit gegeven. Alleen maar aannames gedaan.
En als het je te heet onder de voeten wordt verdwijn je uit het topic.
Ik lees zovaak aannames van je omdat je vooral kunt in te spelen emoties van anderen.
Zo ook het verzwakken van jou paardenhoeven na een trailerrit van 3 uur.
Dusss... aanname en voorbeeld stellen hoe slecht het is om een paard op te stallen is het verlengde ervan.
Er zijn legio mensen die de paarden wel veel langer op een trailer hebben staan zonder hoefproblemen. Dat interesseert jou geen moer. Als je maar op emoties kunt werken en zieltjes winnen voor je NB.
Dat je zo meer afstoot dan wint heb je nog steeds niet in de gaten blijkbaar. Heel jammer.
Er zijn zat paarden fantastisch geholpen door de NB methode maar er zijn er ook zat die prima functioneren op TB en dat is volgens jou nog steeds NOT DONE.
Enne Opala er is nergens benoemd dat een hoef een cm. per maand groeit.
Jij ook al op de knieën voor henny!