Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nielsd schreef:Kan iemand het even samgevat uitleggen?
nielsd schreef:Dank je wel!!!!
Over het verhaal, strasser is wat anders dan NB toch? Dus ik vind het een beetje raar
Arabesk schreef:Van de Nederlandse opleiding heb ik weleens bekeken wat de vakken zijn. Het is een gewone mbo opleiding, dus ook met veel aandacht voor vakken als Nederlands, rekenen en andere algemeen vormende vakken. Verder economie, boekhouden etc En praktijkvakken als bekappen/beslaan en natuurlijk wat theorie over paarden.
Maar echt geen vierjarige dierenarts opleiding.
SpikyBlue schreef:Ik vind gewoon dat je niet zulke uitspraken kan doen als je niet weet waar je het over hebt.
Als hoefsmid leer je meer over paardenbenen dan een dierenarts. Ik had 2 dikke mappen met lesstof (theorie ja, over paarden, en dan nog een stapel boeken) en een dierenarts in opleiding heeft niet een kwart van die lesstof (ja, ik heb het gezien!) over paardenbenen en -voeten, omdat ze zich ook nog bezig moeten houden met de rest van het paard (zo krijgen wij weer geen les in koliekoperaties e.d.) Anders zou de dierenartsenopleiding namelijk 10 jaar gaan duren...
Ik baal eigenlijk een beetje dat ik me mee laat slepen in de discussie maar ik ben het echt zat dat Arabesk zulke uitspraken doet, terwijl ze er 0,0 van weet. Arabesk, heel jammer, maar daar krijg ík een nare bijsmaak van in mijn mond.
Luckystory schreef:Amaai zeg, twee hele mappen en dan nog boeken.... jeezes, volgens mij onderschat jij de studie DGK een beetje. Per vak hebben we ongeveer wat jij hier beschrijft. Tien vakken per jaar en dat zes jaar lang.
Je beschuldigt Arabesk ervan dat ze uitspraken doet zonder dat ze weet waarover ze het heeft, en dan doe je het zelf. Op z'n minst grappig.![]()
Sorry, maar een smid opleiding is een beroepsopleiding, qua kennis en moeilijkheidsgraad (op intellectueel vlak dan toch) valt dat in het niets bij een opleiding diergeneeskunde.
Ik zou degene moeten zijn met de nare bijsmaak in m'n mond!