Mijn pony Hero heeft altijd al last gehad van een knie die regelmatig los schiet, op slot staat en dan even losgetrokken moet worden als hij zijn been verzet.
In de eerste instantie niet gekozen voor een operatie maar gaan werken aan spieropbouw in de achterhand. Later ook door de hoefsmit op ijzers met wigjes. Sinds 4 jaar niet meer op ijzers. Achter staan de hoeven scheef, dwz de buitenkanten slijten sneller af als de binnenkanten. Dit is niet te corriceren, dan loopt hij direkt kreupel. Geeft verder ook niet veel problemen.
Nu hij langere periodes weer op stal staat (tussen zonsondergang en opkomst) krijgt hij meer last van zijn knie. Gisteren sleepte zijn been gewoon mee en moest hij bij elke stap zijn knie op de plaats trekken. Zodra hij goed in beweging is, heeft hij er geen 'last' van, dat wil zeggen; hij loopt dan gewoon en volgens mij geen pijn.
Op ijzers is geen optie mits ik hem alleen tijdelijk achter op ijzers of kunststof kan zetten.
Wat zijn de effecten hiervan op lange termijn? Zou fysiotherapie of iets dergelijks kunnen helpen?