hoefzweer op kroonrand

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

hoefzweer op kroonrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 21:47

Mijn paardje daisy heeft een hoefzweer die er van bovenaf uitkomt.. Ze loopt echt stokkreupel en ontlast het been..Ze ligt veel om de pijn te ontlasten..
Ik doe haar been 3 maal daags in een soda badje.. De wond moet open blijven..
Nu mijn vraag.. moet ik het dan echt open prikken.. als ik er alleen al voorzichtig aan kom doet het al verschrikkelijke pijn bij haar..
wie kan mij helpen om het daisy weer prettig te maken..
Gelukkig werkt ze super goed mee en heeft ze door dat ik haar wil helpen..

hier wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

je ziet iets voorbij mijn hand de zweer zitten.. kreeg de foto niet scherp

FleurS

Re: hoefzweer op kroonrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:59

Mijn paard had van het zomer hetzelfde en toen werd het na het doorbreken bij de kroonrand pas beter toen ik hem in een droge stal zette ipv een nattige wei. Ligt misschien voor de hand, maar volgens de dierenarts maakte het niet uit. Dus wel.
Dus mijn vraag is, heb je haar op stal staan?

Verder is drie keer per dag in soda weken goed, maar doorprikken zou ik niet doen. Heb je er een dierenarts bijgehad?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 22:29

Ze staat op stal.. naja ze kan het zelf bepalen.. ze kan naar buiten lopen maar dan komt ze op de stenen dus niet op nat land.. heb er geen DA bij gehad maar de hoefsmit

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 11:13

vandaag is de wond open geknapt en kan ze haar voet weer een beetje gebruiken echt een super vooruitgang Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:31

Als je paard veel ligt om d'r been te ontlasten zou ik toch maar eens naar de DA gaan.
Veel liggen is echt niet goed voor paarden. Daar zijn ze niet voor gemaakt.

Anouar heeft vorige jaar een behoorlijke hoefzweer gehad. Doordat er een piepklein gaatje in de zool zat kon de druk er iedere keer af en liep hij goed. Tot de zweer zo groot was dat er een behoorlijk groot gat zat.
Dierenarts heeft er een klein gaatje in gemaakt (halve cm doorsnee) Toen ging het vrijsnel over.
Maar er is wel een defect in de kroonrand ontstaan wat voor horizontale scheuren heeft gezorgt.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 21:52

ze ligt nu niet veel meer.. was maar twee dagen.. er is een hoefsmit bij geweest... Ze loopt nu ook gewoon weer op dat been.. je ziet er met de dag sprongen vooruit gaan.. de wond is nu geknapt dus de druk is er af en de pijn word nu minder