Hoe knoflookpoeder voeren???????

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daantje99

Hoe knoflookpoeder voeren???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 18:25

Hallo bokkers!!,

Ik wil binnenkort mijn paard knoflookpoeder voeren. In de winkel zeiden ze dat je dat het beste kunt mengen met lijnzaadolie.
De lijnzaadolie heb toen ook maar gelijk gekocht.

Hebben jullie nog andere suggesties over hoe ik het beste mijn paard knoflookpoeder kan voeren ???

Ik hoor het graag.. groetjess!!

WillemYntJee

Re: Hoe knoflookpoeder voeren???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:27

Bij mijn verzorgpaard gaat het gewoon door dr brokken heen Lachen En ze vindt t echt heeerlijk alleen heel de stal stinkt meteen haha

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 18:38

haha jaa dat geloof ik:P,, Maar doe jij er ook nog lijnzaadolie overheen??

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:53

K voer het haar nooit, ze krijgt t alleen na het rijden (en k rijd dr niet Knipoog ) maar volgens mij niet, weet t niet zeker. Eigenaresse mengt t gewoon een beetje dr doorheen zodat er niet echt op ligt zeg maar..

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:58

Gewoon over de brokken/muesli (of wat ze dan ook krijgt) strooien, een scheutje lijnzaadolie (of water) eroverheen. Alles goed mengen en serveren! Knipoog

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 20:01

Of bakjes maken, daar wat brok/muesli oid, (wat je ook maar voert) erin doen en dan de knoflook erop, daarna de lijnzaadolie en dan de deksel erop, ff goed schudden (is het goed door de brok/muesli) en dan voeren Knipoog.

Mikudu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 21:33

Jee wat een makkelijke paarden hebben jullie dan! Mijn paard is zo kieskeurig dat alleen de geur er al voor zorgt dat hij zijn hele voer links laat liggen! In een appel verstoppen helpt ook niet: zodra hij de smaak proeft laat ie de stukken appel gewoon uit zn mond vallen en dan krijg je er ook een paar dagen geen appel meer in Verward .

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 08:47

VSW-->VS

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 08:49

Door de een beetje slobber, meestal vinden ze dat zo lekker dat je (bijna) alles naar binnen krijgt.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 08:53

Ik strooi het droog over de brokken, zonder lijnzaad, en dat wordt zo opgegeten en zelfs uitgelikt Clown

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 11:09

Dat zijn wel veel verschillende meningen. Ik denk dat ik maar even moet kijken wat het beste is voor mijn paard.

Bedankt voor de reacties

gietepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:15

Toen wij het nog voerde deden we het door de bietenpulp heen, erg makkelijk.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 08:42

Mikudu schreef:
Jee wat een makkelijke paarden hebben jullie dan! Mijn paard is zo kieskeurig dat alleen de geur er al voor zorgt dat hij zijn hele voer links laat liggen! In een appel verstoppen helpt ook niet: zodra hij de smaak proeft laat ie de stukken appel gewoon uit zn mond vallen en dan krijg je er ook een paar dagen geen appel meer in Verward .

ja maar jij blijft er zeker ook bij staan kijken en als ie het na 10 min. (bijv.) nog niet op heeft, dan haal je het er weer uit? Als je het bijv. 's avonds voert, en je kijkt de volgende morgen weer, dan weet ik wel bijna zeker dat ie het wel op heeft gegeten. Vaak als "wij" er bij staan te kijken dan hebben de paarden zoiets van, laat het wel liggen, maar als je dan de volgende dag weer kijkt is het meestal wel op. Is het dan nog niet op? Dan moet je iets anders verzinnen. (In een spuit oid met appelmoes ofzo).

x_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 08:43

Ik zou het door de meusli of brokken mengen daar proeft ze niks van Clown

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 08:51

Ik strooi meestal gewoon het poeder over het voer. Als je graag wil dat je paard een mooiere vacht krijgt (glans) dan is een beetje olie ook een goed idee. Je hoeft niet perse lijnaadolie te gebruiken vooor dit doel. Een beetje zonebloemolie uit de supermarkt werkt ook prima!

Mikudu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:07

[/quote]
ja maar jij blijft er zeker ook bij staan kijken en als ie het na 10 min. (bijv.) nog niet op heeft, dan haal je het er weer uit? Als je het bijv. 's avonds voert, en je kijkt de volgende morgen weer, dan weet ik wel bijna zeker dat ie het wel op heeft gegeten. Vaak als "wij" er bij staan te kijken dan hebben de paarden zoiets van, laat het wel liggen, maar als je dan de volgende dag weer kijkt is het meestal wel op. Is het dan nog niet op? Dan moet je iets anders verzinnen. (In een spuit oid met appelmoes ofzo).[/quote]

Nee ik blijf er absoluut niet bij kijken want dan staat ie de boel helemaal wantrouwig in de gaten te houden! Resultaat van de proef om het een nachtje gewoon in zijn bak te laten liggen: de brokken liggen er de volgende ochtend nog net zo, zijn hooi is uiteraard wel op en meneer staat woedend te schoppen om ander eten.
Voortaan dus geen knoflook meer voor mijn paard al overweeg ik nog wel om een minilickx bij de Welkoop aan te schaffen in knoflooksmaak want de andere twee smaken lust hij tot mijn grote verbazing ook!
Wormenspuit en eventuele medicijnen van de dierenarts vermengen wij inderdaad met een beetje water en dan in een spuit, dat is werkelijk de enige manier dat ik het erin krijg.

marrie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:42

Gewoon over het voer en ipv het dure lijnzaadolie gebruik ik zonnebloemolie.
Heeft precies dezelfde werking

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:42

Alles wat ik heb aan supplementen voer ik door de slobber heen. Kan ik alles door heen doen wat ik wil en ze eet het op.
Ze vind het heerlijk dus is prima.
Mijn pony krijgt een halve schep slobber per dag en daar doe ik alles doorheen Ja

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:45

Ik doe het gewoon door mijn biks heen met wat luzerne.
De luzerne doe ik door zijn biks heen omdat hij anders zijn biks opslokt inplaats van eet, en met luzerne moet hij toch eerst goed kauwen en dat helpt onwijs goed!

En daar doe ik dan meestal een schepje knoflookpoeder doorheen en dat eet hij prima op Lachen

love_Aaltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:13

ik had eerst ook een supplement en dat wou ze maar niet eten nou ik haalden het soms wel weg anders aten de andere het op die dan te veel kregen maar zodra ze merkten dat ze anders niets kreeg…. wat ze niet leuk vond , eet ze het altijd meteen op Knipoog

xxCyntxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:45

Haai

bij mij doe ik wat zaden (voer) water en het knoflookpoeder

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:48

Bij mijn ene paard geef ik het gewoon zonder brokken, die is zo gek dattie dat gewoon zo opeet, en mijn andere paard doe ik er een handje muslie overheen en dan eet die het ook op! Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:32

ik doe alle poeders waaronder ook knoflookpoeder in de emmer (nouja bak. indi wordt zo vies van zo`n emmer), dan olie er over. en dan brokken er over en dan mengen...

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:36

ik geef ook pavo summerfit koeken. Dan verkruimel ik daar een paar stukjes van, en dat meng ik met knoflookpoeder. Zolang de hoeveelheid poeder-koek niet te sterk wordt eet hij het gewoon! Knipoog
verder doe ik er niks bij

cykie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:11

Ik voer mijn paard foeneknof. Doe ik ook door de lucerne heen en dan eet ie het gewoon op.