Nou is het al een zorgenkindje met voeren. Ik weet nl. echt niet hoe ik dat paard dik moet krijgen.
Momenteel staat hij op 2 keer daags 4 plakken hooi (dus bijna een heel klein pak hooi per dag) en 7 kilo granenmix (over de hele dag, over verschillende voerbeurten verspreid). Daarover krijgt hij nog een scheut zonnebloemolie.
Ondanks deze flinke hoeveelheid voer (vind ik toch!) blijft het zo dat hij bij hard werken of veel wedstrijden binnen twee a drie dagen de ribben er door heeft staan. Ik krijg dan ook continu van iedereen de opmerking dat ik mijn paard eens wat meer moet gaan voeren

Nou vrees ik dus dat hij in die week bij de Academy helemaal graatmager terug gaat komen want daar zullen we er ongetwijfeld nog een schepje bovenop moeten doen.
Hoe kan ik dit ondervangen? En vanaf wanneer moet ik zijn voer aanpassen om hem de reserve te geven om er goed door te komen?
Van mais kwam hij niet bij, lucerne eet hij niet en ik heb al veel verschillende soorten brokken, muesli's, slobbers en granenmixen uitgeprobeerd. Het is een slordige eter (gooit veel uit zijn bak om het daarna tussen het stro uit te vissen), hij zuigt lucht en het is een heet stressding. Hij is verder in superconditie maar mijn veearts stelt dat hij alles wat hij binnenkrijgt weer verbrandt door zich overal druk over te maken. Dit nog even als algemene informatie over het paard.

en kwa kiloos krachtvoer, sja...ik denk dat vanuit welke hoek dan ook bekeken gewoon echt veel kiloos krijgt